Fruitshakes

06-09-2010 10:50 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van gezond en snel wilde ik weer eens lekkere fruitshakes gaan maken. Wat zijn jullie persoonlijke toppers?

Ik wil ze liever niet met melk maken echt alleen met sap en fruit, en bij voorkeur met weinig calorieën, dus liever zonder banaan.

En zou ik bijvoorbeeld vanmiddag wat kunnen maken en dat morgenochtend opdrinken of zouden dan echt alle vitamines weg zijn?
Wat ik lekker vind:

4 eetlepels kokosmelk

2 hele passievruchten (uitlepelen)

halve mango

handje frambozen

En wat verse sinasappelsap

Dit allemaal blenden.

Als ik nog wat gezonder wil doen, gooi ik er ook een grote waspeen bij en wat lijnzaad.
Vitamines zijn niet direct weg. Op voedingscentrum las ik dat je per dag 2% vitamineverlies hebt. Ik heb geen receptentips. Je geeft wel aan dat het weinig calorieen moet hebben. Ben je je ervan bewust dat de GI waarde van geperst fruit hoger is dan gewoon vers fruit? Je insulinewaarde zal dus eerder stijgen met als gevolg meer trek. Tevens mis je belangrijke vezels die wel in het gewone fruit zitten.
De kleur van je mix zal er iig niet lekkerder van worden!

Ik heb hier in mijn kast 2 boeken van the juice master liggen, misschien een idee voor jou? Het is even vertalen, maar je weet wel meteen wat lekker bij elkaar smaakt.

Zonder dat boek flikker ik er gewoon van alles in, wat ik in huis heb. Ik heb van de AH ook doosjes ingevroren fruit, dat gebruik ik om de shake koud te maken. Verder heb ik gedroogde goji bessen die ik er ook wel door mik (vitamine C) en muesli voor de vezels.

Je kunt ook ijsblokjes gebruiken om je shake mee te koelen, krijg je meteen meer vocht binnen en het wordt er wat vloeibaarder van.
Ik maak nooit iets de dag van tevoren, maar wat ik wel doe is diepvrieszakken (met die drukstrookjes) klaarmaken met alles erin voor 1 smoothie/fruitshake en die zakjes dan allemaal in de vriezer gooien. De avond ervoor zo'n zakje in de koelkast leggen of even een uurtje op het aanrecht en dan alles in de blender.

Ik vind lekker:

Frambozen + perensap (moet je wel een juicer voor hebben, voor de peren)

Aardbei, framboos sinaasappelsap (eventueel met een klein banaantje erin, daar wordt het wat dikker van of anders het fruit nog iets bevroreren)

Mango, ananas, vanillleyoghurt (of gewone (magere) yoghurt) met een beetje honing)

Aardbei, framboos, vanilleyoghurt (of gewone (magere) yoghurt) met een beetje honing)

Eigenlijk doe ik toch elke keer hetzelfde fruit koop ik in doosjes uit de vriezer bij de AH, lekker makkelijk.
Magere yoghurt met perzik en aardbeien in de blender die hier standaard op het aanrecht staat.

Verder alles wat op de fruitschaal ligt en op moet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
in de blender;karnemelk,aardbeien (heb ik ingevroren) schepje echte honing erbij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven