Gamba's bereiden

03-04-2012 20:24 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een de vriezer nog een stel gamba's liggen. Nu heb ik ze al eens door de pasta en salade gedaan, gewoon gebakken in wat knoflook, maar nu zou ik er eens iets anders mee doen. Ik zat te denken om ze in een beslag o.i.d. te bakken. Maar hoe kan ik dit het beste maken? Ik heb geen frituurpan, dus ik kan ze alleen in de oven of pan bereiden. Alle andere nieuwe manieren die ik kan gebruiken om de gamba's klaar te maken zijn natuurlijk ook welkom!
Google eens op tempura beslag. Gewoon in een hapjespan frituren in een laag olie.
Laten ontdooien, droogdeppen en marineren in citroensap, olijfolie en knoflook. Pasta koken (al dente), in koekenpan met gamba's paar minuten laten garen. Heerlijke pasta!
Ik bestrooi ze met laos en andere kruiden en bak ze dan in zonnebloemolie. Serveren met frisse remouladesaus of thai sweet chili.

Je kunt ze ook roerbakken in kokosmelk met thai red curry en tauge. Lekker soppen met stokbrood.
je kan ze ook wel in een pan frituren, met een beslagje eromheen.

een hartige taart maken met bvb spinazie en tomaat?

of gehakt van maken en met kruiden en bvb geitenkaas een bladerdeeg hapje van maken
Tempura beslag is wel ongeveer wat ik bedoel! Dat ga ik zeker proberen.
Als ik ze in de pan wil frituren, gewoon een flinke laag olie erin en goed heet maken? En alleen het tempura beslag lijkt me een beetje smakeloos, je kan daar neem ik aan gewoon kruiden doorheen doen?
ja je kan er kruiden doorheen doen, maar je kan ook eerst de garnalen op smaak brengen

heb je een gasstel? want met een elektrische kookplaat krijg je het niet heet genoeg denk ik. wel oppassen dat de vlam niet in de pan slaat. geen koekenpan gebruiken maar 1 met een hoge rand!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven