Gedroogde groene erwten?

19-03-2012 10:51 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had dus gedroogde linzen nodig, maar heb waarschijnlijk staan dromen toen ik het pak uit het schap haalde. Gisteren bleek dus dat ik een pak gedroogde groene erwten had meegenomen....

Wat kan ik daar nu mee? Het zijn geen spliterwten, maar volgens diverse recepten op internet kan ik er eventueel wel erwtensoep mee maken.

Iemand nog andere tips?

En anders doneer ik het pak wel aan mijn moeder met het vriendelijke verzoek er voor mij een pan erwtensoep van te maken....
Je kunt het pak ook bewaren om als blinde bodem te gebruiken als je taarten bakt.
quote:helene31 schreef op 19 maart 2012 @ 11:14:

Je kunt het pak ook bewaren om als blinde bodem te gebruiken als je taarten bakt.Ik gebruik ze ook alleen voor blinde vulling bij het maken van een hartige taart. Daarna gaan ze weer in het zakje voor de volgende keer.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat moet ik me voorstellen bij een blinde bodem of vulling ?
Als je bijvoorbeeld een taart van bladerdeeg wilt vullen met banketbakkersroom, bak je eerst alleen het bladerdeeg in een springvorm. Om te voorkomen dat het deeg teveel opbolt (en je dus een springvorm vol luchtbellen en deeg krijgt), bedek je het deeg met een velletje bakpapier en vervolgens iets zwaars als rijst, pasta of peulvruchten.
quote:2bij-or-not-2bij schreef op 19 maart 2012 @ 11:37:

Wat moet ik me voorstellen bij een blinde bodem of vulling ?

Je maakt een hartige taart deeg. Doet het in de vorm. Erop bakpapier, dan de erwten, even zeg maar 10 min in de oven. Dan heb je minder kans dat je bodem soppig is of kan bollen. Daarbij wel proberen de vullen niet soppiger te maken dan nodig.

Zelf doe ik nog even met een vork gaatjes prikken in de bodem en wat paneermeel erover zodat dat evt. ook nog vocht kan opnemen.

Tadaaaa, een lekkere hartige taart.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:helene31 schreef op 19 maart 2012 @ 11:14:

Je kunt het pak ook bewaren om als blinde bodem te gebruiken als je taarten bakt.

Ja, dat had ik zelf ook bedacht, maar daar heb ik al van die mooie kogeltjes voor.

Denk dat het dus overdracht aan mams wordt, zodat ik er een pan erwtensoep voor terugkrijg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven