geen taarten op verjaardag maar wat dan wel??

28-07-2010 13:05 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
volgende week ben ik jarig en wil eigenlijk eens wat anders serveren dan taart maar wat dan wel?? .

wie heeft er een idee?
Maracons. Heerlijke Franse, tja wat zijn het eigenlijk? Koekjes?
Zelf maak ik wel eens een etagere vol "lekkere dingen".

Cupcakejes, brownies, blondies, worteltaartjes etc.

Alles wel lekker zelf gemaakt.

Dit alleen wanneer ik genoeg tijd heb natuurlijk
Muffins!

Zet schaaltjes neer met allerlei kleine lekkernijen ( feestelijk serveren op een etagere? )

Soesjes

Minitompoesjes

Minibananeschuitjes

Lekkere wat luxere bonbon's

Mini muffin's ( in de vriezer bij AH).

Luxere koekjes( van de bakker evt. )
bij 'n bedrijf waar ik heb gewerkt werd soms langs gegaan met hartige dingen zoals (ham)kaasbroodjes, saucijzen/worsten/ragoutbroodjes e.d.

vond dat altijd heerlijk, veel lekkerder dan die zoete meuk
ijs!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Kwijl kwijl.. ik vraag me altijd af: waarvan wordt die room gemaakt die óp die cupcakes zit, die toef zeg maar? is dat ook lekker of eet je dat eigenlijk niet op?

Wat je ook kan doen is papieren vormpjes kopen en zelf zoete en hartige muffins maken. In de hartige doe je dan bijv. spekjes&kaas, en ham&prei, zoiets. En de zoete kan gewoon cake beslag vanille smaak maken en dan bij de helft cacao poeder doen, zodat dat choco smaakt wordt. Simpel en iedereen lust wel íets.
Gaat het over trakteren op je werk, of wat je je gasten geeft als ze op visite komen? In het laatste geval; zeggen dat ze pas rond het borreluur welkom zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als het voor thuis bedoeld is dan sla je het taart/koffie gedeelte gewoon over en start je gelijk met wijn/bier en stokbrood met franse kazen en ander lekkers.
Ik nodig de mensen tegenwoordig vanaf "borreltijd" uit, rond 16.00 uur en begin dan met lekkere hapjes. Tapas, stokbroodjes met salades, olijfjes, schaal dorito's met gesmolten kaas....

Het is me opgevallen dat veel mensen tegenwoordig het gebak overslaan. Zit je dan mooi te wezen met je taarten!
Na ja.... elninjooo: 2 minds, one thought!
Gebak wordt idd bijna nooit meer gegeven bij visite valt mij ook op, wellicht omdat 't merendeel liever aan de hartige hap en borrel gaat ipv eerst koffie met gebak te moeten wegwerken.
vlaai

Serieus: muffins, of wat al genoemd is die etagaire met lekkere dingen of gewoon gebak overslaan en meteen aan de borrel..
Kleine quiches of hartige muffins gelijk bij een borrel/glas wijn! Hartstikke gezellig!
Verjaardagen voor volwassenen worden v.a. 17.00 uur gevierd met een buffet. Geen taart, geen koffie. Heb ik al jaren geleden afgeschaft.

Verjaardag kind natuurlijk wel met taart
normaal doe ik ook een borrel feest maar wilde nu een keer een koffie/thee verjaardag.

vind die muffins wel een goed idee. zeker met zo een mooie toef erop.. alleen hoe maak je die???
dan kun je ook 'n hightea doen met hartige sandwiches met komkommer en gerookte zalm, roomkaas e.d. en daarnaast nog wat zoete hapjes
Je kunt ook sandwiches serveren en voor de zoetekauwen bonbons, grote koeken en schaaltjes snoep.
quote:elninjoo schreef op 28 juli 2010 @ 13:45:

dan kun je ook 'n hightea doen met hartige sandwiches met komkommer en gerookte zalm, roomkaas e.d. en daarnaast nog wat zoete hapjesIk zou hiervoor gaan. Lekker hartig en wat zoete dingetjes erbij dus voor ieder wat wils.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:elninjoo schreef op 28 juli 2010 @ 13:32:

Gebak wordt idd bijna nooit meer gegeven bij visite valt mij ook op, wellicht omdat 't merendeel liever aan de hartige hap en borrel gaat ipv eerst koffie met gebak te moeten wegwerken.Of omdat die taart altijd zo'n vreselijk gedoe is en je meestal met één taart blijft zitten of er eigenlijk minstens een halve tekort komt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:El_lebel schreef op 28 juli 2010 @ 13:25:

Kwijl kwijl.. ik vraag me altijd af: waarvan wordt die room gemaakt die óp die cupcakes zit, die toef zeg maar? is dat ook lekker of eet je dat eigenlijk niet op?

Wat je ook kan doen is papieren vormpjes kopen en zelf zoete en hartige muffins maken. In de hartige doe je dan bijv. spekjes&kaas, en ham&prei, zoiets. En de zoete kan gewoon cake beslag vanille smaak maken en dan bij de helft cacao poeder doen, zodat dat choco smaakt wordt. Simpel en iedereen lust wel íets.Die toef die op die muffins zit wordt gemaakt van botercreme, je moet maar eens googlen voor recepten. Je kunt de botercreme verschillende smaakjes geven bijv. chocolade of aardbeien. Het is wel lekker, maar vrij machtig.
Hier ook geen taart. Tenminste: niet op mijn eigen verjaardag, maar wel op die van de kinderen. Meer voor hun dus eigenlijk.

(en die verjaardagen beginnen vaak ook eerder, en om nou om 1 uur al aan de borrel te gaan... )
quote:Liv schreef op 28 juli 2010 @ 14:00:

Hier ook geen taart. Tenminste: niet op mijn eigen verjaardag, maar wel op die van de kinderen. Meer voor hun dus eigenlijk.

(en die verjaardagen beginnen vaak ook eerder, en om nou om 1 uur al aan de borrel te gaan... )Ligt een beetje aan de relatie met je schoonmoeder
Icing maak je met boter, cream cheese, poedersuiker en een beetje vanillepoeder.

120 gram boter

230 gram cream cheese

330 gram poedersuiker

1 theelepel vanillepoeder

Met een mixer de boter en kaas door elkaar mixen. Mag gewoon plantaardige boter zijn of roomboter. Creamcheese kan Philadelphia zijn of een goedkoper merk. Na het mixen de poedersuiker en vanille er rustig doorheen roeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven