Gehakt uit vriezer rare kleur
maandag 3 mei 2010 om 10:30
Eigenlijk vries ik wekelijks wel een of meer porties gehakt in. En altijd als ik het ontdooi, is het nog steeds frisrood gekleurd en ziet het er smakelijk uit. Gister heb ik echter een portie ontdooid dat heel donker en grijzig bleef. Ik heb het wel gewoon bereid (ballen voor vanavond), want het rook nog prima. Maar ik vraag me nu toch wel af waarom mijn gehakt zo'n rare kleur had. Tsja, je moet wat op een druilerige maandagmorgen 
Iemand een idee?

Iemand een idee?

maandag 3 mei 2010 om 10:51
quote:siep1234 schreef op 03 mei 2010 @ 10:48:
Hmmm, het rook nog wel goed... Maar jullie zouden het dus niet meer eten?
~ ziet in eens een visioen van kotsende siep, siepman en siepkinders vannacht... ~hoeft niet persé, ook donker gehakt kan nog gewoon goed zijn, je mag het alleen niet meer invriezen.
Hmmm, het rook nog wel goed... Maar jullie zouden het dus niet meer eten?
~ ziet in eens een visioen van kotsende siep, siepman en siepkinders vannacht... ~hoeft niet persé, ook donker gehakt kan nog gewoon goed zijn, je mag het alleen niet meer invriezen.
maandag 3 mei 2010 om 11:20
Dat van die zuurstof heb ik ook altijd begrepen, dat het bloed in het vlees daardoor gaat verkleuren. Vries je het in in een niet luchtdichte verpakking en ligt het wat langer in de vriezer, komt het er verkleurd uit. Ik gebruik het zelf dan alleen nog maar voor rul bakken, vind de structuur dan vaak ook niet meer fijn genoeg voor ballen.
...
maandag 3 mei 2010 om 13:35