Gekookte spitskool

18-09-2011 19:46 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond eet ik aardappelen/spitskool/tartaar. Maar...

Ik hou niet van spitskool.

Waarom heb ik het dan gekocht?

Hoe maak ik het lekker(der)?
Niet koken, maar in reepjes snijden en kort in de koekenpan nét gaar bakken met een beetje kaas.
Mijn moeder maakte het vroeger altijd klaar met kerrie er doorheen. Ik vind het zelf niet lekker maar mijn broertje kon er borden tegelijk van op.
Mik er gewoon lekkere saus overheen.Morgen wat lekkers kopen.
@Ruza: Het zit al te pruttelen in de pan...

Goed om te weten voor een volgende keer als ik weer zo dom ben om spitskool te kopen.
quote:wifra98 schreef op 18 september 2011 @ 19:51:

Mik er gewoon lekkere saus overheen.Morgen wat lekkers kopen.Daar heb ik nog wel een zakje van... Is dat wel lekker, wanneer het eigenlijk voor andere groente 'bedoeld is'?
Spitskool in de pan, met een gesneden ui en een flinke eetlepel kerrie. Dit koken en dan een klont roomboter er door en twee gesneden tomaten. Heerlijk.
een melksausje (roux met melk) met nootmuskaat, net zoals vroeger! Superlekker! En harstikke simpel.
quote:saeva schreef op 18 september 2011 @ 19:54:

[...]

Daar heb ik nog wel een zakje van... Is dat wel lekker, wanneer het eigenlijk voor andere groente 'bedoeld is'?

ja hoor, die saus weet toch niet voor welke groente hij bedoeld is.

Ze smaken allemaal hetzelfde verder
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Sla van maken, is veel lekkerderderder.
Mijn moeder maakte het altijd gekookt en dan op je bord pindasaus erover. Klinkt gek maar is errug lekker!!
quote:saeva schreef op 18 september 2011 @ 19:54:

[...]

Daar heb ik nog wel een zakje van... Is dat wel lekker, wanneer het eigenlijk voor andere groente 'bedoeld is'?maakt niks uit, alhoewel een sterke smaak (kerrie bijv) dan mijn voorkeur heeft. Spitskool vooral niet te lang koken, anders gaat het zo ruften in de keuken.
Hoe kun je spitskool in een lekkere salade verwerken dan?
Gooi er wat nootmuskaat overheen.
Als ie gekookt is bedoelde ik. Niet als salade.
Gravinnetje, heel fijn snijden, lekkere slasaus erdoor en klaar. Als je even wacht gaart de kool een beetje door het zuur van je dressing. Lekker bij kip en zelfgemaakte frieten. Je kunt er rozijntjes bij gooien of wat je maar lekker lijkt.
Dus gewoon wat rozijnen, azijn, olie en kerriepoeder?

Of honing-mosterddressing? Of voor man de 8600islandressing (want dat is de enige die hij lust).
Wat je maar wil, moet wel een zuurtje inzitten voor het garen. Honing mosterd klinkt ook lekker. Het is een heel lekkere salade, ook bij rijst met smoor of zo.
Hmmm, dat ga ik eens proberen dan. Als ik het maak dan roerbak ik het eigenlijk altijd met flink wat kerrie.
Wij hadden vorige week een zak gesneden spitskool, waar een zakje rozijnen en een zakje kerriesaus in bijgevoegd zat.

De spitskool moest ik roerbakken, daarna kerriesaus toevoegen en tot slot de rozijnen. Was erg lekker!

Eet smakelijk trouwens (al heb je het volgens mij al op....)
Ore are is ook lekker, gewokte spitskool met ui, spekjes en roerei. Is Indisch, lekker bij rijst en rendang of zo.
wokken in groene curry pasta en dan met rijst wat gekookt is in kokosmelk, mmmm
oja en een knoflookje en een uitje etc erbij in de wok....
Dickens, mag ik het recept van die ore are? Lijkt me heerlijk.
Net zoals spruitjes: rustig laten composteren en in de tuin gooien. Goed voor je klimop!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven