Gelatinepoeder (of andere tips?)

07-05-2010 16:17 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben opzoek naar Gelatinepoeder. In de supermarkten kan ik het niet vinden.

Uit de reformwinkel heb ik de gelatinepoeder van Jacob Hooy meegenomen, maar deze heeft een korrelige structuur (en is dus eigenlijk geen poeder te noemen).

Wat ik zoek is een echt poeder, geen korreltjes. Ik moet het namelijk met een ander poeder vermengen.

Ik heb het al geprobeerd met gelatine blaadjes (eerst weken, uitknijpen, oplossen in warm water, water af laten koelen en dan verwerken) en dus met de korrels, maar beiden geven niet het gewenste effect.

Online vind ik weinig over verkooppunten (behalve dan voor de industriële markt).

Heeft iemand enig idee waar ik echte gelatine poeder kan kopen (reguliere winkel of online)?

Verder las ik ook iets over Agar Agar, maar dat moet zelfs eerst gekookt worden, lijkt me ook niet handig.
Waar heb je het precies voor nodig?

Misschien dat iemand van daaruit andere tips heeft?
Agar is echt heel makkelijk hoor (als je het hebt), ik heb er vaak mee gewerkt op het lab en je gooit gewoon x aantal gram in water, even in de magnetron, tussendoor een paar keer zwenken en dan gieten.

Maar idd, wat ga je maken?
Bij de toko.

Wil je het voor je gezicht gebruiken?
En gelatine-blaadjes in het bakje van de staafmixer?
Ah, dat is inderdaad wel handig.

Ik ben aan het dieeten (Cambridge) en wil de shakes omtoveren tot mouse. Daar hebben ze zelf een product voor (mix-a-mouse), maar daarvoor betaal je 15 euro voor 75 gram (hier kun je 10 keer mee doen, best duur dus). Nou zijn de ingredienten exact hetzelfde als de gelatine blaadjes van Dr. Oetker, dus vandaar mijn zoektocht.

Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een goedkoper alternatief voor de mix-a-mouse.

Het probleem met de Cambridge producten is dat ze binnen een kwartier na het aanmaken gegeten moeten worden, als het dan nog af moet koelen red ik dat niet. Met die poeder redt je het net als je de mix in de vriezer op laat stijven (het is dan meer een lobbige dikke massa zeg maar).
quote:noahtb schreef op 07 mei 2010 @ 16:29:

Bij de toko.

Wil je het voor je gezicht gebruiken?

Bij Toko? In de echte poedervorm? Dus zeg maar de structuur van poedersuiker i.p.v. kristalsuiker?

Nee niet voor mijn gezicht dus
quote:Bbwtje schreef op 07 mei 2010 @ 16:17:

Uit de reformwinkel heb ik de gelatinepoeder van Jacob Hooy meegenomen, maar deze heeft een korrelige structuur (en is dus eigenlijk geen poeder te noemen).

de korreltjes in de blender? Met grove suiker werkt het ook, ik krijg dan een hele fijne suiker!
Kan je de gelatineblaadjes niet blenderen als ze precies dezelfde ingrediënten hebben?
quote:Bbwtje schreef op 07 mei 2010 @ 16:37:

[...]

Bij Toko? In de echte poedervorm? Dus zeg maar de structuur van poedersuiker i.p.v. kristalsuiker?

Nee niet voor mijn gezicht dus

Ik heb het bij de toko gehaald zoals jij het beschrijft. Het zit in een pakje en is stof, zeg maar . Kost een euro.

Gezicht: ik gebruik het om maskertjes te maken, vandaar.
quote:AlettaJacobs schreef op 07 mei 2010 @ 16:32:

En gelatine-blaadjes in het bakje van de staafmixer?

Dat zou ik nog kunnen proberen, maar of dat echt wat wordt? Heb het al wel met een vijzel geprobeerd, maar zonder het gewenste resultaat...

Heb hier nu trouwens wel een mega voorraad gelatine liggen met al die probeersels van me
quote:noahtb schreef op 07 mei 2010 @ 16:39:

[...]

Ik heb het bij de toko gehaald zoals jij het beschrijft. Het zit in een pakje en is stof, zeg maar . Kost een euro.

Serieus? Ja precies meer stof dan wat anders.... O dat zou echt super zijn! En dan ook nog voor zo weinig... Morgen meteen maar even op jacht...

Ik kom alleen nooit bij de toko (zou niet weten waar ik die kan vinden hier), maar daar kan verandering in gebracht worden natuurlijk.
Blenderen... Ehmmm ik heb alleen geen blender, alleen een staafmixer met zo'n bakje geloof ik...
quote:noahtb schreef op 07 mei 2010 @ 16:39:

[...]

Trouwens, wordt het in de toko ook gelatinepoeder genoemd? Of heeft het een andere naam.

En puur uit nieuwsgierigheid; Wat voor maskers maak je ermee?
Ik ken het als dit. Je kunt het hier ook online kopen.

Bij de toko is het te koop als agar agar..

Ik gebruik het om een poriënmasker te maken, dat doe je met melk. Het is vergelijkbaar met van die neusstrips alles werkt dit beter en is het stukken goedkoper.
quote:noahtb schreef op 07 mei 2010 @ 16:55:

Ik ken het als dit. Je kunt het hier ook online kopen.

Bij de toko is het te koop als agar agar..

Ik gebruik het om een poriënmasker te maken, dat doe je met melk. Het is vergelijkbaar met van die neusstrips alles werkt dit beter en is het stukken goedkoper.

Kijk! Online is natuurlijk ook prima. Ik ga eens even snuffelen!

Poriënmasker? Klinkt goed, daar ga ik straks dan even op googlen .
Om het makkelijk te maken: Filmpje

Je moet toch iets met je gelatine overschot...
quote:noahtb schreef op 07 mei 2010 @ 17:07:

Om het makkelijk te maken: Filmpje

Je moet toch iets met je gelatine overschot...

Ik ga kijken!

Trouwens, Agar Agar moet toch zachtjes koken om op te lossen?
De blaadjes moeten wel even koken om op te lossen. Mijn ervaring is dat het met het poeder niet nodig is. Het is te verwerken zoals normale gelatine poeder.
Thnx! Ik heb even rondgebeld, morgen ga ik Agar Agar poeder halen, 89 cent voor 100 gram, kan ik me geen bult aan vallen dus. En anders kan ik het gebruiken voor de strips!
Van een Amerikaanse kennis kreeg ik de tip om melk gemengd met meel te gebruiken als gezichtsmasker. Volgens haar trekt dat ook alle viezigheid uit je huid. Geen idee of dat ook echt werkt, nooit geprobeerd.

Even compleet off topic maar ik mis winkelen bij een toko! Dat kennen ze hier niet :(
@ Noahtb: Helaas, AgarAgar poeder werkt dus niet :(. Heb het vandaag gehaald en gebruikt, maar geen enkele reactie. Het heeft wel de structuur die ik bedoelde, dat dan weer wel...

Volgens dat filmpje moet je het trouwens ook opwarmen in de magnetron... Ik ben er toch echt bang voor dat het niet verkrijgbaar is in Nederland.

Iemand anders nog tips? De omschrijving op de originele verpakking is: "Koud water oplosbaar gelatine poeder".
Wat raar! Bij mij wel..
Misschien is het mogelijk om gewoon gelatine-blaadjes te weken, in een heel klein beetje water koken zodat het geactiveerd wordt, laten afkoelen tot het bijna stijf is en het dan door je shake te roeren.

Overigen ben absoluut geen voorstander van dit soort dieëten maar meer bewegen en structureel minder eten, maar dat zul je misschien vaker gehoord hebben...
quote:Topber schreef op 08 mei 2010 @ 21:23:

Misschien is het mogelijk om gewoon gelatine-blaadjes te weken, in een heel klein beetje water koken zodat het geactiveerd wordt, laten afkoelen tot het bijna stijf is en het dan door je shake te roeren.

Overigen ben absoluut geen voorstander van dit soort dieëten maar meer bewegen en structureel minder eten, maar dat zul je misschien vaker gehoord hebben...

Ja dat probeer ik nu dus ook. Kijken of dat werkt. Minder ideaal, maar als het werkt ben ik al blij.

Op adviezen of meningen over dit dieet zit ik niet te wachten, sorry. Vind het erg vervelend dat mensen denken dat ze weten waar ze het over hebben zonder dat ze de achtergrond kennen. Jij mag jouw mening hebben, maar daar gaat dit topic niet over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven