Gevulde eieren recept

30-12-2009 23:02 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil voor morgenavond gv eieren maken

maar verder dan mayonaise curry en kerriepoeder kom ik niet

ik las ergens maggi erdoor?
Ja en anders een lekker mengsel maken met roomkaas. En wat je nog meer lekker vindt. Of met tomatenpuree, heel weinig, en dan kip, enz. Ja je kan het met alles vullen. Bijv. tonijn is al smeuig van zichzelf, dat is ook lekker met kappertjes, sjalotje, augurk, peper enz.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Oja tip gevonden;

Keer, als u eieren gekocht hebt, het doosje af en toe om. De eidooier komt zo mooi in het midden van het ei te zitten.
Ah kijk. Je kan er veel meer mee

Thnx voor de tips! Je bent geweldig! Kan ik me er eens over buigen.

Weet iemand anders toevallig een tip over dat eigeel?
Ahh dank je wel Mylenevalerie!!

Ga ik proberen!!
Misschien kun je Griekse yoghurt gebruiken, of kwark? Dat is best wel stevig toch?
Ik heb een vriendin die alleen hollandse hapjes lust, en daarvan ook al bijna niets. Als ze hier komt maak ik altijd dit recept maar ik blijf er nooit mee zitten.

Ingrediënten

4 eieren

2 augurken

1 teen knoflook

1 eetlepel gehakte peterselie (diepvries)

1 eetlepel olijfolie

zout

16 plakjes serranoham

Voorbereiden

Eieren in ca. 10 minuten hard koken. Onder koud stromend water afspoelen, af laten koelen en pellen. Intussen augurk fijnhakken. Augurk en peterselie in kom doen. Knoflook pellen en erboven uitpersen. Olijfolie erdoor roeren, met zout op smaak brengen (= dressing of picada).

Bereiden

Van eieren aan beide kanten kapjes af snijden. Eieren doormidden snijden zodat ei op onderkant kan staan. Op elke helft theelepeltje dressing scheppen. Aan elk prikkertje 2 opgerolde plakjes ham steken, in ei steken.
Ohja, das ook een idee.

Dacht ook wel dat gewone yoghurt te dun zou zijn. Of je moet dan heel weinig gebruiken.
Mooi recept, komt ook geen suiker aan te pas.

Thnx!
Oja, ik haal wel het eigeel eruit en prak dat met de andere dingen door elkaar. En dan het ei vullen en de ham erin steken.
oh shit ik ben eieren aan het koken (voor gevulde eieren) en lees nu dat je de eieren moet omkeren om eigeel goed in midden te laten komen. Dat wist ik maar vergeten... hopelijk gaat het goed.
Doe ik nooit en het gaat altijd goed.
Ach het enige wat er kan gebeuren is dat het eigeel aan de achterkant zit en bij het eruit scheppen dat het ei scheurt, is mij ook vaak voorgekomen. Dan het ei gewoon gebruiken in de vulling. Ik maak altijd een paar extra gekookte eieren.

Moet goed komen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
ja is goedgekomen.. maar één gescheurd. :-D
Ah geweldig Ayli
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven