Gevulde eieren recept
zaterdag 20 februari 2010 om 09:48
Ja en anders een lekker mengsel maken met roomkaas. En wat je nog meer lekker vindt. Of met tomatenpuree, heel weinig, en dan kip, enz. Ja je kan het met alles vullen. Bijv. tonijn is al smeuig van zichzelf, dat is ook lekker met kappertjes, sjalotje, augurk, peper enz.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 20 februari 2010 om 09:59
Ik heb een vriendin die alleen hollandse hapjes lust, en daarvan ook al bijna niets. Als ze hier komt maak ik altijd dit recept maar ik blijf er nooit mee zitten.
Ingrediënten
4 eieren
2 augurken
1 teen knoflook
1 eetlepel gehakte peterselie (diepvries)
1 eetlepel olijfolie
zout
16 plakjes serranoham
Voorbereiden
Eieren in ca. 10 minuten hard koken. Onder koud stromend water afspoelen, af laten koelen en pellen. Intussen augurk fijnhakken. Augurk en peterselie in kom doen. Knoflook pellen en erboven uitpersen. Olijfolie erdoor roeren, met zout op smaak brengen (= dressing of picada).
Bereiden
Van eieren aan beide kanten kapjes af snijden. Eieren doormidden snijden zodat ei op onderkant kan staan. Op elke helft theelepeltje dressing scheppen. Aan elk prikkertje 2 opgerolde plakjes ham steken, in ei steken.
Ingrediënten
4 eieren
2 augurken
1 teen knoflook
1 eetlepel gehakte peterselie (diepvries)
1 eetlepel olijfolie
zout
16 plakjes serranoham
Voorbereiden
Eieren in ca. 10 minuten hard koken. Onder koud stromend water afspoelen, af laten koelen en pellen. Intussen augurk fijnhakken. Augurk en peterselie in kom doen. Knoflook pellen en erboven uitpersen. Olijfolie erdoor roeren, met zout op smaak brengen (= dressing of picada).
Bereiden
Van eieren aan beide kanten kapjes af snijden. Eieren doormidden snijden zodat ei op onderkant kan staan. Op elke helft theelepeltje dressing scheppen. Aan elk prikkertje 2 opgerolde plakjes ham steken, in ei steken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 20 augustus 2011 om 16:35
Ach het enige wat er kan gebeuren is dat het eigeel aan de achterkant zit en bij het eruit scheppen dat het ei scheurt, is mij ook vaak voorgekomen. Dan het ei gewoon gebruiken in de vulling. Ik maak altijd een paar extra gekookte eieren.
Moet goed komen.
Moet goed komen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven