goed beginnerskookboek

21-11-2008 14:20 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,



Ik ben nog student en mijn kookkunsten zijn ondermaats. aangezien ik binnenkort ook echt alleen ga wonen wil ik mijn kookkunsten wat beginnen trainen.

spagettie en een eitje bakken lukt nog net maar veel verder geraak ik nog niet in het bereiden van gerechten . Ik zoek een handboek waar er makkelijk en snelle gerechten instaan ( een uur achter de potten staan is wel wat hoog gegrepen) het hoeven geen speciale gerechten te zijn. en liefst met wat normale ingrediënten. niet van die dingen waar je in de winkel moet om zoeken.



heeft iemand een aanrader??

een goed huishoudhandboek is eigenlijk ook wel welkom :s

( ben beetje verwend geweest door de mama)
Ik heb thuis het Margriet Kookboek. Hier staat zelfs in hoe je een ei moet koken. Het is misschien een tikje ouderwets met een hoog aardappels-groente-vlees gehalte, maar wel goed om mee te beginnen. Mijn kookboek is trouwens al meer dan 10 jaar oud, misschien is het in de tussentijd een beetje vernieuwd.



Voor het huishouden heb ik het boekje Schoon!. Heel praktisch en grappig.
anoniem_30637 wijzigde dit bericht op 21-11-2008 14:32
Reden: verkeerde link
% gewijzigd
Ik zie trouwens dat Margriet ook nog een Huishoudboek heeft. Voor deze huishoudkoningin misschien ook wel handig (zeg maar liever noodzakelijk ).
Alle reacties Link kopieren
ga eens naar een kringloopwinkel. daar hebben ze ook kookboeken.idd die van de huishoudschool kan nog steeds.bij de Lidl en Action,hebben ze ook vaak leuke boeken(wok/pasta) voor erg weinig geld en allemaal makkelijk te maken.

qua schoon maken is ut erg handig als je elke dag ff iets doet en dan gelijk wat ekstra,s meeneemt.je kan bv ook een schema hier voor maken.toilet/badkamer,keuken, vloeren zou ik dagelijk bijhouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het kook ook boek als basisboek. Heel makkelijk daarin vind ik alles wat ik moet weten. Zeker kooktijden van groentes zoek ik regelmatig op.



Het is vooral een basis boek. Voor de lekkere en makkelijke recepten kun je bijvoorbeeld kijken op www.ah.nl Als je daar kijkt bij de snelle recepten vind je relatief makkelijke recepten.



Verder is het een kwestie van doen, succes!
Alle reacties Link kopieren
'Kook Ook' daarin staat heel precies beschreven hoe je de groentes moet schoonmaken en hoe lang het gekookt moet worden ed. Ook de basisrecepten (ei bakken, aardappels koken) staan erin. Mijn broertje heb ik het voor zijn verjaardag gegeven en ik begreep dat hij het heel veel (heeft) gebruikt. Het kost nu geloof ik zo'n 25 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij het albert heij basiskookboek! staat echt alles in, zelfs hoe je bepaalde producten moet bewaren en wanneer je wat moet kopen zoals seizoengroenten/fruit...
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Het Margriet kookboek is een goede beginner.
Alle reacties Link kopieren
Het kookboek Kook Ook is toch van Fokke en Sukke? Dat is idd een goed studentenkookboek.



Verder het basiskookboek van de AH.
...
Alle reacties Link kopieren
Super buma, maar ook hier wordt met het Margriet kookboek gekookt. Gekregen toen ik ergens in het vorige millennium op kamers ging.
Alle reacties Link kopieren
http://home.12move.nl/~sh365555/kookboek_index.html



Deze site kan je misschien wel helpen.

Hier kun je ook zoeken op kookboeken.
http://www.bol.com/nl/p/b...01004005750270/index.html



"Kook ook" is een heel fijn basiskookboek. Ik gebruik het regelmatig.

Het is niet van Fokke en Sukke, hoor. Ten minste, die ik bedoel niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven