Goede springvorm

03-07-2010 18:33 12 berichten
Grrr... nu heb ik al 2 springvormen gehad die niet goed sluiten. Eerst van Ikea en nu van Xenos. Ligt het nu aan de springvorm, of moet ik gewoon een duurdere hebben?
Alle reacties Link kopieren
Koop er eentje waar je de bodem niet in de ring moet klemmen, maar de ring op de bodem moet vastklemmen, wel iets duurder met antiaanbak, maar niet meer dat geklungel met die ring die loslaat.

Zoiets bedoel ik:
Kaiser heeft goede springvormen, o.a. de variant waarbij de ring op de bodem gaat ipv om de bodem. Ik heb 'm ook in de cakevariant, ideaal!
Ik heb altijd m'n springvormen bij Blokker gekocht. Tot nu toe dus 2.Eén voor appeltaart en een grotere voor kwarktaart ofzo. En nog nooit problemen mee gehad, ik denk dat ik ze zo'n 15 jaar geleden

gekocht heb en nog nooit vervangen. Ik weet niet meer precies welk merk maar ik vermoed een soort eigen merk; Le Chef ofzo? Ik koop zelden het duurste omdat ik niet geloof dat dat altijd het beste is. (en zie hier de praktijk haha) Ik overweeg nu wel om van die siliconen vormen te kopen i.v.m. weinig ruimte met opruimen maar twijfel nog of ze wel werken?
Ik heb altijd m'n springvormen bij Blokker gekocht. Tot nu toe dus 2.Eén voor appeltaart en een grotere voor kwarktaart ofzo. En nog nooit problemen mee gehad, ik denk dat ik ze zo'n 15 jaar geleden

gekocht heb en nog nooit vervangen. Ik weet niet meer precies welk merk maar ik vermoed een soort eigen merk; Le Chef ofzo? Ik koop zelden het duurste omdat ik niet geloof dat dat altijd het beste is. (en zie hier de praktijk haha) Ik overweeg nu wel om van die siliconen vormen te kopen i.v.m. weinig ruimte met opruimen maar twijfel nog of ze wel werken?
Die op het plaatje van borderwalk heb ik, ideaal ding! Nooit meer met de bodem en de ring pielen en anti aanbak is ook een uitkomst!

Denk dat je beter 1 keer wat meer kunt investeren dan 6 keer en nieuwe, slappiewappie kopen...
ik heb die ook op het plaatje. Ideaal idd!

Ik heb hem gekregen dus ik weet niet wat hij kost, maar ik ben er erg blij mee!
Ik heb ze van Kaiser, sinds ik een kleuter was. Ik doe eerst altijd aluminiumfolie over de losse bodem, daarna klem ik de rand op het geheel vast.

Al minstens 15 jaar niet meer gebruikt.

Alle vormen worden geleidelijk aan vervangen door siliconenvormen, die één groot nadeel hebben: als het beslag erin zit zijn ze lastig te verplaatsen.
Ja en m'n siliconen cakevorm zet uit in het midden, vind ik zo'n ergerlijke gewoonte...

Ligt dat misschien ook aan de kwaliteit (lees: budgetprijs) van het ding?
quote:Groll schreef op 03 juli 2010 @ 19:39:

Alle vormen worden geleidelijk aan vervangen door siliconenvormen, die één groot nadeel hebben: als het beslag erin zit zijn ze lastig te verplaatsen.Ik zet het ovenrooster op het aanrecht, daar komt de vorm op te staan, die vul ik met beslag en ik zet het zaakje in één keer in de oven.
Kaiser zijn top bakvormen. Kost iets meer maar ze zijn ;t waard,
Dank voor alle tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven