Gourmetten - hoeveel vlees???

04-11-2010 14:44 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zaterdag ga ik met wat meiden gourmetten, en ik ben nu bezig met wat voorbereidingen, maar hoeveel vlees moet je halen? We zijn met z'n 7-en..

En ik eet zelf geen vlees, dus willen jullie kijken of dit goed is: kipfilet, biefstuk, gehakt (voor hamburgertjes) en schnitzel, of is een van deze absoluut niet handig op de gourmet?

Oja, mocht iemand nog iets leuks hebben dat ik er bij kan doen dan hoor ik het graag! Ik heb natuurlijk wel groenten enzo al, maar dat is allemaal wat standaard :p
Pannenkoekenmix. Kun je kleine pannenkoekjes bakken met de pannetjes er onder. Lekker met kaas/appel/spek
Je gaat uit van 3 ons vlees pp.

Schnitzel.... kan wel, maar is nou niet écht, eh....

tartaar; lekker snel klaar.

vis, is dat geen optie?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou i.p.v. schnitzel, varkenshaas nemen.

Roerei met champignons is ook lekker erbij.
voor toetje banaan om te bakken, appeltjes met suiker en kaneel, pannekoekenbeslag,
Bij de slager kan je ook een gourmet pakket laten maken. Kan je precies aangeven voor hoeveel personen het is, en wat voor soort vlees je wil hebben.
Oké, dan schrap ik schnitzel meteen ;)

Vis heb ik eigenlijk niet aan gedacht. Zalm dan ofzo?
Vis is ook lekker. Stukje zalm, of garnalen.

Ei erbij, kun je met wat groenten je eigen omeletje maken.

rosti, voor aardappelkoekjes.

Zowieso veel groente erbij; uitje, champignons, paprika, tomaatjes etc.

ook spekjes is lekker.

Zelf slavinkjes maken is ook lekker.

Of gyros of shoarma.
quote:Karen87 schreef op 04 november 2010 @ 14:47:

Oké, dan schrap ik schnitzel meteen ;)

Vis heb ik eigenlijk niet aan gedacht. Zalm dan ofzo?

Ja, kan.

Als je het niet te duur wilt maken kun je ook koolvisfilet doen, oid.
Zelfgemaakte sausen, wat aparte dingen als banaan en ananas. Wat geraspte kaas. Het vlees zou ik delen in marinades doen, wel verschillende, op het biefstuk na.

Je hebt bij de supermarkt ook van die mini blinde vinken die zijn erg lekker. Rundvlees met gehakt erin.

Ja en dan wat groente, ui, paprika, champ, enz en wat aardappel schijfjes of krieltjes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dunne filetlapjes ( van die á la minute van de Lidl ).
Mini kaassouffleetjes.
Ga voor 'n gourmetpakket bij 'n slager of nog beter bij 'n poelier. Die kunnen dan verschillende kleine vleesjes combineren voor je. Doe er vooral ook wat seafood bij zoals gamba's! En kwarteleitjes is ook leuk voor op de gourmet.
ipv schnitzel is varkenshaas een betere keus. Het gehakt kruidig aanmaken en bacon eromheen of ontbijtspek is ook heel lekker en weer wat anders.
een aardappelsalade vind ik ook lekker erbij. Wel zelfgemaakt.
en je sausjes ook zelf maken.
Ik zou er ook witvis, zalm, grote garnalen, gekookte mosselen, evt. verse ansjovis of spiering bij doen. Allemaal erg lekker en wat fantasierijker dan de standaard vlees gourmetpakketten van de supermarkt.
Chery tomaatjes uithollen met een parisien boor en dan vullen met kaas en op de courmetplaat is ook lekker.

Qua vlees zou ik voor hooguit 4 of 5 stukjes genoeg zijn volgens mij. Vooral al je er vanalles bij doet. Toastjes met vanalles, eitjes bakken, kaas etc.

En dan lekker lang tafelen.

Ik laat meestal de helft van alle benodigdheden in de koelkast/op het aanrecht. Zo kan ik het aanvullen als het (bijna) op is.

(dat staat wel luxe)
wat ik ook wel eens deed is van een varkensfiletlapje zelf min snitzeltjes maken.
quote:amarna schreef op 04 november 2010 @ 14:53:

Ik zou er ook witvis, zalm, grote garnalen, gekookte mosselen, evt. verse ansjovis of spiering bij doen. Allemaal erg lekker en wat fantasierijker dan de standaard vlees gourmetpakketten van de supermarkt.

mmmm het water loopt me nu al in de mond!

Vergeet de coquilles niet. Even kort grillen met een garnalen sausje er over mmmmmmmm.
Ik zou wat creatiever proberen te zijn idd, zelf gamba's marineren, of zalm. Lamsshoarma of kofte van de turk met turks brood erbij. Nu ga ik snel weg van de eet-pijler.
Eendeborst, struisvogelbief, tartaar (ipv gehakt), varkenshaas, kipfielet, zelf minisateetjes maken (friezeltjes kip marineren en aan een cocktailprikker rijgen), speklapjes a la provencale (speklap 'paneren' met herbes de provence), zelf sla- of blinde vinkjes maken (gekruid gehakt of tartaar met een plakje spek of rosbief eromheen), en natuurlijk biefstuk en kip

Ik zou zelf geen vis en vlees combineren. Doe dan of vis, of vlees

Erbij:

brood (in kwarten gesneden pita is lekker!)

kleine stukjes voorgegaarde aardappeltjes

champignons

paprika

uien (rode ui!)

tomatenblokjes

mais

courgette

sla, komkommer, tomaat

geklutste eieren, of kwarteleitjes

evt pannenkoekenmix

plakjes kaas

zelfgemaakte sausen

niet alleen maar op mayo-basis, denk bijvoorbeeld aan salsa

kikkoman zoute ketjap
Ik doe altijd biefstuk, varkenshaas, snitzel (lekker hoor, en is snel gaar), kipfilet, runderslavinken in plakken snijden zodat je 4 mini slavinken krijgt, shoarma, hamburgers, etc.

Alles in mooie kleine stukken gesneden en goed marineren of kruiden, anders is het flauw.

Erbij sausjes, salade, rauwkost, frietjes, gevulde champignons, gesneden uitjes, paprika's en champignons. Alles wat je lekker vind.
Zet ook een paar eieren op tafel. Eitjes bakken is ook leuk met gourmetten namelijk.
quote:Gravinnetje schreef op 04 november 2010 @ 15:02:

Zet ook een paar eieren op tafel. Eitjes bakken is ook leuk met gourmetten namelijk.vooral dus kwarteleitjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven