Hachee invriezen

13-09-2010 19:57 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat kan toch gewoon he?

Heb nu namelijk een kilo riblappen liggen en zat te denken dat ik net zo goed een kilo hachee kan maken en de rest in hapklare porties in kan vriezen. Lijkt mij dat dat kan, maar voor ik een kilo riblappen vernachel toch even check dubbel check

Supersnel topic dus.
668, the neighbour of the Beast
kan prima hoor ik heb altijd ingevroren hachee, nu heb ik (mijn ma :D ) er draadjesvlees van gemaakt.. zooooo lekker :D
Zou niet weten waarom niet. Mits je die riblappen niet net ontdooid hebt...
Ja hoor, doe ik ook vaak.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 13 september 2010 @ 19:59:

Zou niet weten waarom niet. Mits je die riblappen niet net ontdooid hebt...Zelfs dat maakt niet uit, rauw weer invriezen kan niet, maar als je het dan eerst klaarmaakt is dat geen probleem.
Leek mij ook al. Maar voor de zekerheid....

Niet alles is lekker als je het invriest en dan weer ontdooit

Danku!
Oh, kan dat? Iets wat ontdooid is klaargemaakt weer invriezen? Nooit over nagedacht eigenlijk, maar handig om te weten.
Ik zit trouwens te dubben. Ik heb één zakkie hachee-mix (vast vloeken, maar ik doe het lekker toch) en daar moet je eigenlijk maar 500 gram vleesch in gooien.

Ik kan ook helemaal zelf hachee maken, maar dat heb ik nog nooit gedaan en ik weet niet hoe lekker dat gaat zijn. Met zakkie is altijd lekker.

Ik kan ook een soort half/half mix doen, maar dat vind in weer niet handig.

Dus wat doen we? 500 gram maken, een kilo maken en dan helemaal zelf of half half gaan lopen klooien?
Hard naar de winkel rennen en nog een zakje kopen?
Alle winkels zijn allaaaaang dicht hier hoor
Echt? Oef ben ik blij dat ik niet in jouw woonplaats woon.
Ik heb wel een lekker recept maar volgens mij ben je al bezig.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ja, echt.

De supermarkt hier op het durp gaat om zeven uur dicht (maar daar kom ik nooit) en een durp verderop ook geloof ik.

Langer dan tot acht uur is er hier niks meer open in de regio hoor.
Jemig, vraagt zich af waar Marels woont. (Lees net dat je een BK hebt, ikke niet hoor, huis tuin en keukenkat, maar ik ben aan het blieken voor een Main Coon, of een Bengaal)
MV : ik heb wel interesse in je recept.
quote:Marels schreef op 13 september 2010 @ 20:07:

Ik zit trouwens te dubben. Ik heb één zakkie hachee-mix (vast vloeken, maar ik doe het lekker toch) en daar moet je eigenlijk maar 500 gram vleesch in gooien.

Ik kan ook helemaal zelf hachee maken, maar dat heb ik nog nooit gedaan en ik weet niet hoe lekker dat gaat zijn. Met zakkie is altijd lekker.

Ik kan ook een soort half/half mix doen, maar dat vind in weer niet handig.

Dus wat doen we? 500 gram maken, een kilo maken en dan helemaal zelf of half half gaan lopen klooien?

Geen idee wat voor kruiden er allemaal in hachee mix zitten. Naast de gewone kruiden (peper, zout, vleeskruiden, paprikapoeder etc.) die ik voor rundvlees gebruik, gebruik ik voor hachee laurier(poeder), kruidnagel(poeder) en een scheut azijn.

En natuurlijk uien en bindmiddel (ik juspoeder i.c.m. maizena).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven