Hapjes afscheidsfeestje

maandag 25 januari 2010 om 11:21
Zaterdag over een week vier ik voor vrienden en familie een afscheidsfeestje omdat ik voor 5 maanden naar Aruba vertrek. Nu wil ik die avond allemaal lekkere hapjes maken, maar ik heb geen idee wat!
De gehaktballetjes en bitterballen zijn zo onderhand al wel bekend en zelfs de wraps met zalm/ijsbergsla en roomkaas zijn hier niet origineel meer.
Ik weet dat er veel topics over hapjes zijn, maar ik kon even geen toepasselijke vinden!
We zijn ongeveer met 30 personen. Ik ben op zich handig in de keuken dus dit hoeft geen probleem te zijn. Het is niet de bedoeling dat er een uitgebreid buffet komt, maar meer puur hapjes.
Leuke ideeën? Kom maar op!
De gehaktballetjes en bitterballen zijn zo onderhand al wel bekend en zelfs de wraps met zalm/ijsbergsla en roomkaas zijn hier niet origineel meer.
Ik weet dat er veel topics over hapjes zijn, maar ik kon even geen toepasselijke vinden!
We zijn ongeveer met 30 personen. Ik ben op zich handig in de keuken dus dit hoeft geen probleem te zijn. Het is niet de bedoeling dat er een uitgebreid buffet komt, maar meer puur hapjes.
Leuke ideeën? Kom maar op!

donderdag 4 februari 2010 om 18:53
Bij mij altijd een succes
GEVULDE ABRIKOZEN
- 3 kleine blikken abrikozen
- 2 kipfilets
- Kerrie djawa
- Zout
- Mayonaise
Kipfilet kruiden met 3 a 4 tl kerrie en een beetje zout.
Zachtjes bakken met deksel op de pan, geen korstjes op laten komen
Kip in stukjes snijden en naar smaak kerrie toevoegen
Mayonaise toevoegen tot het pasteus wordt.
Een paar uur in de koelkast zetten, blikken abrikoos ook even in de koelkast zetten.
Abrikozen laten uitlekken in vergiet en daarna vullen
(als je de abrikozen ook een paar uur in de koelkast zet, vallen ze minder snel uit elkaar.
GEVULDE ABRIKOZEN
- 3 kleine blikken abrikozen
- 2 kipfilets
- Kerrie djawa
- Zout
- Mayonaise
Kipfilet kruiden met 3 a 4 tl kerrie en een beetje zout.
Zachtjes bakken met deksel op de pan, geen korstjes op laten komen
Kip in stukjes snijden en naar smaak kerrie toevoegen
Mayonaise toevoegen tot het pasteus wordt.
Een paar uur in de koelkast zetten, blikken abrikoos ook even in de koelkast zetten.
Abrikozen laten uitlekken in vergiet en daarna vullen
(als je de abrikozen ook een paar uur in de koelkast zet, vallen ze minder snel uit elkaar.
donderdag 4 februari 2010 om 18:55
Het recept heb ik toevallig uit een Viva van 15 jaar geleden ofzo. Lekker met verse dille door de roomkaas.
Blini's (kleine pannenkoekjes/poffertjes) is ook lekker en ziet er feestelijk uit. Deze heb ik gemaakt met guacamole en de ene met zalm, de ander met kip.
Blini's (kleine pannenkoekjes/poffertjes) is ook lekker en ziet er feestelijk uit. Deze heb ik gemaakt met guacamole en de ene met zalm, de ander met kip.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vrijdag 5 februari 2010 om 15:52
quote:mylenevalerie schreef op 04 februari 2010 @ 13:24:
[...]
Ik ben denk ik ziek ofzo. Ik werd vanochtend wakker met een idee in mijn hoofd wat ik je nog moest doorgeven. Ik ken je verder (irl) helemaal niet.
Maar goed, ik werd wakker om je te vertellen dat pannenkoeken, besmeerd met roomkaas en gerookte zalm, dat opgerold en in stukjes gesneden, zo gruwelijk lekker is.
Dat is echt een aanrader. Waarom ik daar om 6 uur vanochtend voor wakker moest worden weet ik niet. Zo bijzonder is die tip nou ook weer niet.Dat is toevallig: Ik maak dit altijd met Mexicaanse (zachte) tortilla's. Met wat geknipte dille en limoensap erop voor je het oprolt is ook lekker. Kan ook met vlees in plaats van vis. Bijvoorbeeld kip, ham of rookvlees.
[...]
Ik ben denk ik ziek ofzo. Ik werd vanochtend wakker met een idee in mijn hoofd wat ik je nog moest doorgeven. Ik ken je verder (irl) helemaal niet.
Maar goed, ik werd wakker om je te vertellen dat pannenkoeken, besmeerd met roomkaas en gerookte zalm, dat opgerold en in stukjes gesneden, zo gruwelijk lekker is.
Dat is echt een aanrader. Waarom ik daar om 6 uur vanochtend voor wakker moest worden weet ik niet. Zo bijzonder is die tip nou ook weer niet.Dat is toevallig: Ik maak dit altijd met Mexicaanse (zachte) tortilla's. Met wat geknipte dille en limoensap erop voor je het oprolt is ook lekker. Kan ook met vlees in plaats van vis. Bijvoorbeeld kip, ham of rookvlees.