Heb jij je Kerstreservering al gemaakt?

27-10-2025 20:15 71 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet het. Het is een beetje vroeg voor de Kerst, maar ik wilde vandaag kijken of ik al kon reserveren voor de eerste Kerstdag bij een bekende hotelketen bij ons in de buurt. Volgeboekt 😳

Dus mijn vraag aan jullie: hebben jullie al een Kerstreservering gedaan? En zo ja wanneer heb je dat gedaan?
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Milestone schreef:
27-10-2025 21:13
Voor mij is de lol er echt af sinds het zo druk is dat je niet meer een paar weken van tevoren kunt reserveren. Ik weiger in september al bezig te zijn met kerst. Dan maar niet hoor.
Maar ik ga serieus rustig een dag of 2 eerder, dan is er gewoon wel plek omdat de hele meute perse op 24/25/26 december wil.
Vind je het gek? Eerste en tweede kerstdag is er een speciaal menu en daar gaat men voor.
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
Ik reseveer zelf niks, maarrr
Wat is er eigenlijk mis met vroeg over kerst nadenken en iets reserveren?

Ik denk ook vast na over de zomervakantie volgend jaar hoor. Misschien boek ik al iets.
lila-linda wijzigde dit bericht op 28-10-2025 07:20
0.52% gewijzigd
Nee ik heb een paar weken geleden wel gekeken en toen was er nog wel plek, maar kind is in de buurt van kerst jarig en wilde dan graag gaan, dus ik heb dus die datum gereserveerd.
Azura schreef:
28-10-2025 03:20
Vind je het gek? Eerste en tweede kerstdag is er een speciaal menu en daar gaat men voor.

Wat is er dan zo speciaal aan het kerstmenu?
nerdopviva schreef:
28-10-2025 07:08
Wat is er dan zo speciaal aan het kerstmenu?
Het restaurant waar wij heengaan serveert dat eten niet op andere dagen en wat ze met kerst serveren vind ik juist zo lekker.
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
Sorry, totaal off topic. Maar telkens als de titel van dit topic voorbij komt lees ik op de een of andere manier: Heb jij je kerstversiering al gemaakt.....
Zucht. Ik zag mensen al heel leuk kerststukjes freubelen waarvan de naalden van de takjes dan al lang en breed uitgevallen waren rond sinterklaas.

:rofl:
BuzzieBee schreef:
28-10-2025 07:28
Sorry, totaal off topic. Maar telkens als de titel van dit topic voorbij komt lees ik op de een of andere manier: Heb jij je kerstversiering al gemaakt.....
Zucht. Ik zag mensen al heel leuk kerststukjes freubelen waarvan de naalden van de takjes dan al lang en breed uitgevallen waren rond sinterklaas.

Haha heel herkenbaar hier hoor!
Azura schreef:
28-10-2025 07:15
Het restaurant waar wij heengaan serveert dat eten niet op andere dagen en wat ze met kerst serveren vind ik juist zo lekker.

O je hebt het over het restaurant waar jullie heen gaan. Je deed net alsof elk restaurant een heel bijzonder kerstmenu heeft. Volgens mij gaat het in de meeste restaurants meer om de kerstsfeer (en de prijs).
nerdopviva schreef:
28-10-2025 07:41
O je hebt het over het restaurant waar jullie heen gaan. Je deed net alsof elk restaurant een heel bijzonder kerstmenu heeft. Volgens mij gaat het in de meeste restaurants meer om de kerstsfeer (en de prijs).
Ik zie hier juist bij bijna elk restaurant een speciaal kerstmenu. Zelfs het tapas restaurant serveert met kerst nog wat anders dan normaal, naast de gewone kaart.
BuzzieBee schreef:
28-10-2025 07:28

Ik had precies hetzelfde en ik snapte niet wat voor kerstversiering dan.
Cum non tum age
Absoluut! 3 sterren thuisdiner heet het restaurant!

hotel doen we het weekend ervoor. met kerst gaan we alleen op de borrel bij familie en eten we lekker samen thuis
En doooooor!
Ik zie niet in wat er mis aan is om nu al je favoriete restaurant te reserveren voor de kerst? Als ik in de voorjaarsvakantie op de wintersport wil, moet ik ook bijna een jaar van tevoren het hotel reserveren wil ik kans maken dat er nog plek is. Als ik op de bonnefooi wil gaan, bestaat de kans dat de fijne/niet al te dure hotels al bezet zijn.

Als je per se met de kerst in een bepaald restaurant wil eten, en met maar 2 dagen kerst (of 3 als je kerstavond meetelt), ben je ook beperkt en grote kans dat een goed restaurant al snel vol zit.

Je hoeft alleen even met gezin/familie/aanhang een datum te prikken, restaurant te reserveren en je laat de kerstgedachte weer los tot wanneer het kerst is.
noa schreef:
28-10-2025 07:58
Ik had precies hetzelfde en ik snapte niet wat voor kerstversiering dan.
Ik begin zo ongeveer al aan de kerstversiering nu. Ik maak een kerstdorp van Lego, dus dat is heel veel bouwen en daar doe ik wel een tijdje over :)
Nee, als ik ze nu bel voor een loempia speciaal + nasi goreng op 25/12 afhalen staan ze raar te kijken denk ik.
Irregular_Choice schreef:
28-10-2025 08:17
Ik begin zo ongeveer al aan de kerstversiering nu. Ik maak een kerstdorp van Lego, dus dat is heel veel bouwen en daar doe ik wel een tijdje over :)
♥️ Leuk
In september al gereserveerd. Net zoals ieder jaar. Ons favoriete restaurant is (wat wij helemaal begrijpen) snel volgeboekt. Tijdsloten kennen ze niet. Dat zal waarschijnlijk meer voor (hotel)ketens zijn denk ik.
Het is duur maar uitstekend.
Milestone schreef:
27-10-2025 21:13
Maar ik ga serieus rustig een dag of 2 eerder, dan is er gewoon wel plek omdat de hele meute perse op 24/25/26 december wil.
Ja belachelijk inderdaad, om kerst met kerst te willen vieren ;-D

Dit jaar gaan wij (of liever, iedereen behalve ik) voor t eerst naar een restaurant. Na jaren stress ben ik eens níet aan de beurt. We drinken bij ons thuis een borrel, cadeautjes en dan zij lopend naar het restaurant en ik naar bed. Heerlijk!
Mousse28 schreef:
28-10-2025 08:11
Ik zie niet in wat er mis aan is om nu al je favoriete restaurant te reserveren voor de kerst? Als ik in de voorjaarsvakantie op de wintersport wil, moet ik ook bijna een jaar van tevoren het hotel reserveren wil ik kans maken dat er nog plek is. Als ik op de bonnefooi wil gaan, bestaat de kans dat de fijne/niet al te dure hotels al bezet zijn.

Als je per se met de kerst in een bepaald restaurant wil eten, en met maar 2 dagen kerst (of 3 als je kerstavond meetelt), ben je ook beperkt en grote kans dat een goed restaurant al snel vol zit.

Je hoeft alleen even met gezin/familie/aanhang een datum te prikken, restaurant te reserveren en je laat de kerstgedachte weer los tot wanneer het kerst is.
Ik snap de weerstand ook niet helemaal. Zo gaat dat nou eenmaal met dingen waar de vraag groter is dan het aanbod. Soms vind ik dat ook wel even schakelen, je wintersport plannen in juni of de zomervakantie boeken als je net terug bent. Gelukkig ben ik iemand voor wie de voorbereiding de helft van de lol is van vakanties en feestjes. Ik vind het alleen maar leuk dat de voorpret eerder begint. :biggrin: Als je er zelf een hekel aan hebt, dan zou ik het gewoon lekker uitbesteden aan iemand die het wel leuk vindt om zo ver vooruit plannen te maken. :)

Wij gaan niet uit eten, maar hebben ook al 'moeten' bespreken wanneer we kerst vieren en waar. Simpelweg omdat het aan beide kanten van de familie kerst gevierd wordt, waar siblings zelf ook weer schoonfamilie hebben waarmee ze het vieren. Als wij in december eens gaan vragen wanneer iedereen kan is dat ook te laat.
Irregular_Choice schreef:
28-10-2025 08:17
Oh dat klinkt erg leuk!
Cum non tum age
Lila-Linda schreef:
28-10-2025 05:37
Ik reseveer zelf niks, maarrr
Wat is er eigenlijk mis met vroeg over kerst nadenken en iets reserveren?

Ik denk ook vast na over de zomervakantie volgend jaar hoor. Misschien boek ik al iets.
Nou, mis is een groot woord maar ik denk dat het een beetje nostalgie is naar ‘vroeger’, toen er met Kerst meestal thuis werd gegeten en vooral toen Kerst nog een bijzondere en met name afgebakende/korte periode was, terwijl de kerstverlichting en de slingers en de etalages-met-cadeautjes nú al, twee maanden van tevoren, zijn geïnstalleerd zodat we er over een maand al op zijn uitgekeken en dan moeten we nog een maand, en dat maakt het allemaal een beetje minder leuk. Verder alleen maar logisch om een restaurant op tijd te reserveren, maar ik denk dus dat veel mensen terugverlangen naar de tijd dat Kerst een klein lichtpuntje was en niet een half seizoen, zoals nu.
Lunch op 'derde' kerstdag omdat de rest van de dagen we op de bank rotten met besteld eten of airfryer hapjes.

Iedereen in ons huis haat koken maar uit eten is ook een ding, moeilijke eters, te veel prikkels voor 2 van de 4 en ik heb maar een mini maag.
Dus om niet helemaal weg rotten gaan we lunchen bij een restaurant met een hapjes concept waar iedereen per 2 hapjes kan kiezen wat ze eten.

Van de week geboekt en ik zag toen dat de kerstdagen (lunch en diner) waren sowieso al vol, kerstavond ook.
Claire45 schreef:
28-10-2025 10:05
Nou, mis is een groot woord maar ik denk dat het een beetje nostalgie is naar ‘vroeger’, toen er met Kerst meestal thuis werd gegeten en vooral toen Kerst nog een bijzondere en met name afgebakende/korte periode was, terwijl de kerstverlichting en de slingers en de etalages-met-cadeautjes nú al, twee maanden van tevoren, zijn geïnstalleerd zodat we er over een maand al op zijn uitgekeken en dan moeten we nog een maand, en dat maakt het allemaal een beetje minder leuk. Verder alleen maar logisch om een restaurant op tijd te reserveren, maar ik denk dus dat veel mensen terugverlangen naar de tijd dat Kerst een klein lichtpuntje was en niet een half seizoen, zoals nu.

Ik heb echt nul nostalgie naar de stress van mijn moeder ( ze was ook geen hele goede kok, iets met AuDHD en genen) met zulke feestdagen.
Thuis eten met z'n allen betekende toen dat hun moeder dat allemaal verzon, kocht en stond te maken, zorgen voor alles.
Ben echt blij dat deel van de generaties daarna lekker wat anders zijn gaan doen. 8-)

En er zullen ook heus mensen zijn waar beide ouders aan de bak gingen of die echt heel graag elke feestdagen uren staan te koken en serveren en opruimen, geloof ik meteen.
Maar denk dat toch veel vrouwen toen en misschien zelfs nu nog, dat gezellig thuis eten met hele familie met Kerst en Pasen gewoon de horror is.
Tja zo is het leven je moet er inderdaad op tijd bij zijn. Dus ja in Augustus/September even bespreken wat de plannen zijn en reserveren en tegen de tijd dat het kerst is lekker aan tafel.
En ja we vieren kerst nu eenmaal massaal op dezelfde datum en hoewel wij hier ook wel eens kerst op een andere datum hebben gevierd door omstandigheden voelde dat toch anders. Ja zelfs gewoon thuis en in een restaurant al helemaal.

Ik heb ook in Augustus gereageerd op een oproepje voor een kraam in de kerstperiode zo werkt dat nou eenmaal.
Mijn man maakt iedere keer als hij bij de tandarts is een afspraak voor de komende keer je plant je leven nou eenmaal vooruit. Ik snap echt niet waarom dat met kerst ineens “niet nostalgisch/logisch/
magisch/prettig” zou zijn.

Maar goed TO ik ga dus niet uit eten met de kerst maar als ik dat wel zou doen dan had ik in Augustus geboekt. Ik vind het duidelijk dus erg fijn om dingen af te kunnen vinken.
Hopelijk vindt je een andere fijne plek om te eten met kerst!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Met kerst eten we met de families thuis. Het samen koken en de kinderen en grootouders die samen zijn is al een feest, dat in een restaurant doen zou veel minder sfeer hebben. Ik kan me er uiteraard wel iets bij voorstellen dat andere mensen dat wel doen maar zijn de prijzen tijdens de kerst ook niet een beetje de pan uit gerezen inmiddels?
Voor Corona gingen we altijd naar v/d Valk met de hele familie. Omdat het tijdens Corona niet kon, zijn we het bij mij thuis gaan vieren. En eigenlijk vonden we dat veel gezelliger. Niet iedere keer mensen die opstaan om naar het buffet te lopen, maar lekker knus met onze eigen familie.
Dat hebben we er na Corona ingehouden. Het is alleen elk jaar even puzzelen welke dag het wordt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven