Heel Viva Bakt

23-04-2020 16:46 208 berichten
Alle bakkers verzamelen!!

Deel in dit topic je laatste of toekomstige bakavonturen, je favoriete recepten, leuke baksites en handigste tips&tricks. Ook vragen over technieken, materialen en ingrediënten kunnen gesteld worden.

Ben je semiprofessioneel thuisbakker of enthousiaste amateur, hou je van zoet of hartig, maak je de meest ingewikkelde creaties from scratch of gebruik je liever een makkelijke k&k mix, iedereen is welkom om mee te kletsen :biggrin:
GroenTuintje schreef:
23-04-2020 20:09
Nee brrr, vooral in cake :| is het een teleurstelling. Denk je eerst dat het lekker stukjes chocolade zijn oid. Blijken het krenten/rozijnen te zijn @(
Hahaa.... Dat heb ik precies andersom!
Denk ik dat er lekkere sappige rozijnen in zitten, blijken het saaie stukjes chocolade te zijn.
Ik vind chocolade heerlijk maar met die priegelstukjes in gebak heb ik dan weer niks.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic dit! Ik had een tijd terug een recept voor worteltaart opgeslagen en vandaag eindelijk geprobeerd. Hij is goed gelukt en echt heerlijk. Ik weet niet meer wie het recept postte, maar volgens mij kwam het van dit topic vandaan, dus bedankt voor het recept!
Alle reacties Link kopieren
Was mijn recept! Fijn dat ie gelukt is en goed bevallen :-D
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben vandaag aan het bakken geslagen. Ik heb de carrot cake gemaakt naar het recept van ottolengi. Shiitake had de link van het recept geplaatst.

Ik heb er nog niet van geproefd. Straks eten we een stuk met een kop koffie. Ik kan me er zo op verheugen.
Alle reacties Link kopieren
Nou de blauwe bessentaart is lekker geworden! Aangezien mijn bessen niet allemaal precies even groot zijn en mijn taart niet overal exact even hoog heb k er maar een leuk stippenpatroon van gemaakt, met bovenop haar leeftijd in besjes. Ze was er heel blij mee!
Daarnaast nog lemonbars gemaakt, die zijn ook lekker geworden.

En van de week nog de alfajores van Máxima. Ik moest wel wat meer boter gebruiken om het deeg minder kruimelig te krijgen. Koekjes zijn wel heel lekker!
Alle reacties Link kopieren
ik heb vandaag een cake en een waldkornbrood gebakken, de cake leek niet helemaal gaar dus 10 minuutjes langer gedaan maar nu is hij droog :-( gelukkig heb ik nog een beker slagroom staan om erop te doen en ik heb de cake nu half warm in een afgesloten bakje gedaan in de hoop dat hij nog wat vochtiger word. volgende keer dus toch maar voorzichtig zijn met wat langer laten bakken..
het brood heb ik net gestort en ziet er goed uit, ik hoop dat die beter is gelukt dan de cake.
lizenlotte schreef:
04-07-2020 14:37
ik heb vandaag een cake en een waldkornbrood gebakken, de cake leek niet helemaal gaar dus 10 minuutjes langer gedaan maar nu is hij droog :-( gelukkig heb ik nog een beker slagroom staan om erop te doen en ik heb de cake nu half warm in een afgesloten bakje gedaan in de hoop dat hij nog wat vochtiger word. volgende keer dus toch maar voorzichtig zijn met wat langer laten bakken..
het brood heb ik net gestort en ziet er goed uit, ik hoop dat die beter is gelukt dan de cake.
Wat jammer van de cake lizenlotte, want eigenlijk is een cake die niet helemaal gaar is juist lekker en een droge cake niet, maar met slagroom zal het toch wel smaken hopelijk.
Alle reacties Link kopieren
Langer bakken doe ik per 3 max 5 minuten want anders heb je idd kans dat je net te lang doorgaat. Soms is dat het beste en idd ik vind een cake die net niet helemaal gaar is lekkerder dan te gaar. Nou ja ach al doende leert men.

Ow mensen ik maak regelmatig kwarkbroodjes en dan met citroen of met appel-kaneel. Vandaag echter een heel ander soort kwarkbolletjes gemaakt met noten en dadel en wat andere specerijen.
Echt heerlijk! Zo smaakvol en luchtig.

https://www.culinea.nl/recepten/luchtig ... -walnoten/

Dit recept, aanrader!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven