Help! Maggi braadstomen mislukt.

08-07-2011 17:33 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik vandaag aan de beurt was om eten te koken heb ik gekozen voor braadstomen, gebakken aardappels en sla.

Maar...

Het braadstomen lukt niet! De zak zit nu al een half uur in de oven maar hij wordt niet bol. Wat moet ik doen om dit te corrigeren? Zou ik het gewoon kunnen serveren? Het ging mis met de piepkleine gaatjes prikken, bij een van de. gaatjes werd het een scheurtje zeg maar.

Groetjes van de keukenkluns .
Gaatjes prikken? Dat doe ik nooit, alleen als het klaar is prik ik er wat gaatjes in om de hete stoom eruit te halen voordat ik de zak eraf haal.
Ja je moet piepkleine gaatjes in de zak prikken. Het beste kan je dat doen met een sateprikker. En de kip moet zeker een uur in de oven, Dat is het lekkerste en dat staat ook op de verpakking.

Nog een tip. Doe er gesneden ui en paprika bij. Succes verzekerd!!
Bij mij is het nog nooit mislukt en ook ik heb weleens iets te grote gaatjes gemaakt.

Ik kijk eigenlijk nooit meer in de oven als iets erin staat. En zo'n braadzak kwam er altijd goed gaar uit.
En, was het te eten?
geen gaatjes prikken in de zak, dan is volgens mij het effect weg.
Je kunt drumsticks toch ook gewoon zo in de oven gooien? Mijne zijn altijd in drie kwartier klaar, knapperig en gaar.
En wat heb je uiteindelijk gegeten?
Iedereen leeft nog .

Het was achteraf redelijk goed gelukt gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven