Help! Maggi braadstomen mislukt.

08-07-2011 17:33 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik vandaag aan de beurt was om eten te koken heb ik gekozen voor braadstomen, gebakken aardappels en sla.

Maar...

Het braadstomen lukt niet! De zak zit nu al een half uur in de oven maar hij wordt niet bol. Wat moet ik doen om dit te corrigeren? Zou ik het gewoon kunnen serveren? Het ging mis met de piepkleine gaatjes prikken, bij een van de. gaatjes werd het een scheurtje zeg maar.

Groetjes van de keukenkluns .
Ik denk dat het mislukken van de braadzak een teken van boven is.

Ga lekker uit eten!
Ik zou zeggen: kip uit de oven halen, in stukken snijden, braden in de pan: klaar!
Volgens mij moet je ook geen gaatjes prikken! Dan wordt de zak ook niet bol omdat de lucht dan ontsnapt.
Dat zal je leren om pakjezakje te willen koken Uit eten voor straf!
quote:Pinkwin schreef op 08 juli 2011 @ 17:38:

Volgens mij moet je ook geen gaatjes prikken! Dan wordt de zak ook niet bol omdat de lucht dan ontsnapt.Dat stond op de verpakking!
Goed om te weten dat ik kennelijk niet de allergrootste ramp in de keuken ben .

Ik heb alleen ervaring met de kip-variant, maar die moet toch langer dan een half uur? Misschien komt 'het' dus nog. En piepkleine gaatjes heb ik nog nooit geprikt, ik ram er altijd een aardappelschilmesje op verschillende plekken in.

Als het kip is, dan is het belangrijkste dat het wel goed gaar is. Misschien dat het door de grote scheur wat minder stoomt, maar gaar wordt het uiteindelijk wel.

Maar hé, wie ben ik om advies te geven, ik ben zelf ook een keukenkluns. Misschien word je hierna gered door iemand die wel verstand van zaken heeft.
quote:Dickens schreef op 08 juli 2011 @ 17:38:

Dat zal je leren om pakjezakje te willen koken Uit eten voor straf!Normaal doe ik dat dan ook niet . Maar dit is niet mijn keuken (er zijn amper kruiden etc) en de mensen waar ik voor moet koken houden van dit soort dingen.
Gewoon in de zak laten zitten
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Dat zijn 2 stemmen voor uit eten, 2 stemmen voor laten zitten en 1 voor in de pan verder braden .
Stel dat het nog wel lukt: het is niet lekker. Dus ga maar lekker uit eten
Ik ga voor: Uit de oven halen en lekker braden in de pan
Braden in de pan, kruiden zitten er toch al op en als het niet te eten is kan je altijd nog uit eten.
Laten zitten. Komt goed. Spreek uit ervaring.
Uit eten op kosten van de mensen die je dit hebben aangedaan!
Zal ik alvast via Iens een leuk restaurantje voor je uitzoeken?
In pan braden, kan niet mislukken. Echt niet. Anders: naar de snackbar voor patatjes en een kroket.
Wat eten we vanavond?
Die zak moet een uur in de oven, je zit dus pas op de helft. Gewoon even afwachten dus!

Het komt, als het drumsticks zijn, echt wel goed zonder braadstomen. Ik gaar de drumsticks voor de bbq altijd voor in de oven (zonder zak) en dan worden ze ook gewoon gaar.
Andere zak is ook een mogelijkheid.
Bedoel je: vuilniszak?

En inderdaad: koop nou niet meer van die onzin als zo'n braakzak eh... braadzak.
Wat eten we vanavond?
Ik heb laatst zo'n braadzak gebruikt (kip paprika) en dat was haske lekker. Geen gaatjes geprikt trouwens. Ik dacht niet dat dat nodig was en heb de aanwijzingen niet gelezen verder.
Ik zou even kijken of de kip al gaar is zo niet gewoon nog even in de oven met of zonder zak, of in de pan, als het maar gaar wordt.
Tip van een kok (kennis van mij): doe eerst de boel ongeveer 10 minuten in de magnetron, en daarna pas in de oven. Gaart een stuk sneller!
Die met kip was bij mij nog wel te doen. Maar die met vis was echt hopeloos mislukt. Dat zegt dan ook weer iets over mijn keukenkunsten: ik laat de maggi braadstomen nog mislukken. We aten uiteindelijk bietjes en droge aardappelen. Lief was niet blij :-)).
Dan kon lief wat mij betreft de boom in, dan kookt ie zelf maar. Ik hou niet van commentaar op het eten wat ik gemaakt heb. Dat doe ik zelf wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven