HELP! Wat ga ik voor ze op tafel zetten?

16-03-2010 14:14 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje vroeg, maar bereid me graag goed voor en vandaar nu nu al dit topic. Op 19 april komen 4 van mijn collega's bij me eten, allemaal mannelijk. Het is een soort van overkapt werkoverleg, het loopt de laatste maand allemaal neit zo heel lekker dus wil ik even in een informele sfeer de iritatie kwijt.

Maar wat zet ik in hemelsnaam voor deze mannen op tafel?!

Ik kan best wel wat koken geen probleem, ook regelmatig gedaan, alleen dan was het voor een wat andere doelgroep.

Dus wat schotel ik 4 mannen voor die de hele dag buiten hebben gewerkt?
Het is een ongeschreven wet dat er geen 'HELP' meer in topictitels wordt gezet! Alleen indien het een écht noodgeval is!

En de ervaring leert ons dat het nooit een noodgeval is.
Geen bijzonderheden
quote:Nici007 schreef op 16 maart 2010 @ 15:39:

[...]

Vind ik een errug leuk idee, en knoflookloos. Je weet maar nooit met de leuke collega

Hoezo knoflookloos?Als ik mexicaans maak gaat er juist een lading knoflook doorheen.

En als iedereen het eet is er toch geen probleem?
quote:yasmijn schreef op 16 maart 2010 @ 17:08:

Het is een ongeschreven wet dat er geen 'HELP' meer in topictitels wordt gezet! Alleen indien het een écht noodgeval is!

En de ervaring leert ons dat het nooit een noodgeval is.

Mijn oprechte exuses!

Ik zal voortaan opletten, niet meer de ongeschreven wetten te breken.

quote:Nici007 schreef op 16 maart 2010 @ 17:10:

[...]

Mijn oprechte exuses!

Ik zal voortaan opletten, niet meer de ongeschreven wetten te breken.

Heel goed. Bij deze is het je vergeven.
Geen bijzonderheden
quote:dolfje schreef op 16 maart 2010 @ 17:09:

[...]

Hoezo knoflookloos?Als ik mexicaans maak gaat er juist een lading knoflook doorheen.

En als iedereen het eet is er toch geen probleem?Zal je net zien dat de leuke college niet van knoflook houdt ofzo.
Liever elitair dan een pauper!
quote:Kalliope schreef op 16 maart 2010 @ 17:14:

[...]

Zal je net zien dat de leuke college niet van knoflook houdt ofzo. Hm ja dat kan natuurlijk...
quote:Kalliope schreef op 16 maart 2010 @ 17:14:

[...]

Zal je net zien dat de leuke college niet van knoflook houdt ofzo. Ik heb al helemaal fantasiën dat 'leuke collega' net iets langer blijft dan de rest, en toch.. Bij de gedachte aan knoflook, loopt die fantasie ineens heel anders..
Dan zou ik ook geen bonen in je tortilla's stoppen.
Liever elitair dan een pauper!
Hmm.. Ineens klinkt het tortilla verhaal niet meer zo heel goed. Ik stem voor een chocolade fondue
Volgens mij wil je gewoon heel graag indruk maken op je leuke collega.... Ga je ons het vervolg vertellen op de relatie pijler?

En als je allebei knoflook hebt gegeten dan heb je er geen last van, dus gewoon genieten!

Ik zou zeker voor de lasagne gaan, lekker en makkelijk. En vooraf wat bruschetta's, mmm!
quote:goldmember schreef op 16 maart 2010 @ 17:27:

Volgens mij wil je gewoon heel graag indruk maken op je leuke collega.... Ga je ons het vervolg vertellen op de relatie pijler?

En als je allebei knoflook hebt gegeten dan heb je er geen last van, dus gewoon genieten!

Ik zou zeker voor de lasagne gaan, lekker en makkelijk. En vooraf wat bruschetta's, mmm!

Dat zou zeker een hele mooie bijkomstigheid zijn , maar het was niet de insteek hoor. We moeten wel echt een werk bespreking houden.

Maar hij is wel heeeeeeeeel leuk *Zucht*

En ik vind lasagne wel errug lekker, maar als 1 van de heren het niet lust.. Das niet heel praktisch. Misschien dat ik het beter bij 'Hollands" of iets verHollandst kan houden.
Haha, spannend hoor!

En wie lust er nou geen lasagne? Da's toch niet zo exotisch? Al mijn mannelijke vrienden zijn dol op lasagne.

En anders lekker gebakken aardappeltjes, salade en goed stuk vlees, en mayo natuurlijk!

Maar, nog even over collega, denk je dat hij jou ook ziet zitten? Ik weet het, ik ben heel nieuwsgierig!
Wat hier laatst erg in de smaak gevallen was toen ik eters had:

Kip in braadzak, ik had van die gekruide kipkarbonades gekocht, maar je kunt ze ook zelf kruiden en dan in 1 of 2 braadzakken in de oven. Daarbij roseval aardappels uit de oven. Ik had ze 10 minuten voorgekookt, in stukken gesneden, in ovenschaal gedaan met daaroverheen olijfolie, rozemarijn en hele tenen ongepelde knoflook. De knoflook wordt gepoft en daardoor heel zacht en mild van smaak. Je kunt ze de velletjes er zo afhalen en de knoflook dan smeren op een stukje brood, zoooo lekker.

Daarbij had ik een heerlijke salade gemaakt. Het is lekker makkelijk, want je schuift alles in de oven en 3 kwartier/1 uur later is het allemaal tegelijk klaar.

Iedereen vond het heerlijk.
Oh en maak dan gelijk lekker veel kip, voor 5 personen zou ik zeker wel 2 kg kipstukken maken. Wat er overblijft (wat me sterk lijkt met 4 mannen die de hele dag buiten werken) kun je ook nog koud eten.
O, leuk dit! Werkbespreking met eten, maar stiekem de leuke collega willen verleiden

Wat dacht je van kippenpootjes uit zo'n braadzak van Maggi (of Knor)? Lekker gebakken aardappeltjes en sla erbij, dat doet het hier altijd goed bij de heren hier.
Okay, achterhaald idee
Ook lekker charming om te eten, kippeboutjes
quote:goldmember schreef op 16 maart 2010 @ 17:33:

Haha, spannend hoor!

En wie lust er nou geen lasagne? Da's toch niet zo exotisch? Al mijn mannelijke vrienden zijn dol op lasagne.

En anders lekker gebakken aardappeltjes, salade en goed stuk vlees, en mayo natuurlijk!

Maar, nog even over collega, denk je dat hij jou ook ziet zitten? Ik weet het, ik ben heel nieuwsgierig!

Ik weet niet, het lijkt er wel een beetje op.. Ik sms, buiten werktijd in ieders geval niet met collega's waar ik geen intresse in heb. Maar misschien dat hij daar anders over denkt. Maar het is natuurlijk een beetje tricky collega's.

Ik kan wel heel open tegen m gaan roepen dat ik hem wel zie zitten, maar als dat niet wederzijds is, is dat daarna natuurlijk erg ongemakkelijk.

Ik zie mezelf ook nog niet heel sexy aan een kippenpootje kluiven, dus dat wordt 'm denk ik niet..
quote:_69_ schreef op 16 maart 2010 @ 14:57:

Makkelijk is een zak tomatensoep (of welke smaak dan ook)opentrekken van de Unox. Of de kip teriyaki, mijn man vindt die t allerlekkerste (beetje pittig)

Dan snij je een paar varkenshaasjes in stukken en die bak je,(lekker kruiden) in een wok.

Dan gooi je daar op t laatst een bakje creme fraîche bij en Kikoman sojasaus. Je hebt dan lekker vlees in een sausprutje.

Bak wat aardappelschijfjes of frituur wat aardappelkroketten.

Groente naar keuze; lijkt me niet zo moeilijk te verzinnen wel? Evt salade + gekookte groente (brocolli lijkt me wel wat)

Toetje doe je kant&klare tiramisu (koelvak van de AH) in redelijke grootverpakking of een bak ijs.Gewoon deze doen; geloof me nou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven