Het Heerlijke kooktopic.
zaterdag 17 maart 2007 om 14:56
Tja wat eten we als we iets bijzonders willen maken? Lastiger is het als we een apart gerecht /diner moeten bedenken voor bijv. vegatariers, een koud of warm buffet, een kinderfeest, een paas-ontbijtje, high tea, een 3 gangen menu, iets in een thema van een land, tapas, borrelhapjes, grote gezelschappen, erotisch hapje voor ... , de barbeque voor van de zomer, ja kerst is nog ver weg. Of gewoon maar een idee voor een gerecht willen hebben? Mexicaans, Italiaans, Grieks, mmmm. Lekkere gerechten, makkelijk of met 1 specifiek ingredient. Maar waar moet je heen met al je keukenhulp vraagjes? Of originele ideeen voor als vrienden komen eten? Tips en vragen!?Uiteraard heb ik niet voor al deze, en nog 1000den vragen antwoord. Maar met alle tips van de rest van de forummers komen we er wel.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zondag 27 juli 2008 om 20:37
quote:mylenevalerie schreef op 04 januari 2008 @ 10:50:
Wie heeft er een tip voor me? Ik heb gister rode peper gesneden. Dat ik bezig was vervloekte ik mijzelf want ik bedacht me dat ik vandaag mijn lenzen in moet doen. De rest met mes en vork gesneden maar het kwaad was al geschied.
Ik krijg nu ook na diverse keren wassen het gepeperde van mijn vingers. Het brandt als een gek als ik aan mijn ogen zit. Is daar een trukje voor om er nu nog vanaf te komen?
Misschien weet je het ondertussen al aangeziend it van januari is maar toch ga ik het je vertellen
Als je met je pittige delen langs een kraan wrijft gaat de scherpheid eraf, ik weet niet waarom, ik weet niet hoe, maar het werkt wel!
Wie heeft er een tip voor me? Ik heb gister rode peper gesneden. Dat ik bezig was vervloekte ik mijzelf want ik bedacht me dat ik vandaag mijn lenzen in moet doen. De rest met mes en vork gesneden maar het kwaad was al geschied.
Ik krijg nu ook na diverse keren wassen het gepeperde van mijn vingers. Het brandt als een gek als ik aan mijn ogen zit. Is daar een trukje voor om er nu nog vanaf te komen?
Misschien weet je het ondertussen al aangeziend it van januari is maar toch ga ik het je vertellen
Als je met je pittige delen langs een kraan wrijft gaat de scherpheid eraf, ik weet niet waarom, ik weet niet hoe, maar het werkt wel!
vrijdag 26 februari 2010 om 18:27
Jammer, ik heb zoveel en vaak op andere topics gepost dat ik mijn eigen leuke topic heb verwaarloosd. En er staan zoveel lekkere recepten van iedereen in.
Dus weer tijd om iets van mijzelf te plaatsen.
Gister een quiche gemaakt. Vulling kan je aanpassen. Maar als je het zo ziet is het toch een lekkere quiche voor een buffet?
Het is een spruitjestaart. Hartige taart met spruitjes, beenham en blauwe kaas.
Dus weer tijd om iets van mijzelf te plaatsen.
Gister een quiche gemaakt. Vulling kan je aanpassen. Maar als je het zo ziet is het toch een lekkere quiche voor een buffet?
Het is een spruitjestaart. Hartige taart met spruitjes, beenham en blauwe kaas.
zaterdag 27 februari 2010 om 16:16
Dank je Juniper, het was is echt lekker, in het deeg zit een beetje kwark, dat proef je niet terug hoor in de taart maar het heeft wel een aparte heerlijke smaak. Alleen is dit deeg zo moeilijk uit te rollen, daar werd ik wel een beetje gek van. Dat heb ik zo nog niet eerder meegemaakt met quiche-deeg.