het (laatste) avondmaal (please)!!

21-11-2011 14:36 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer eens zover........ De week is begonnen en 7 dagen koken voor de boeg!

Ja! Ik ben het zat vandaag hahaha.........

Ben ik dan echt de enige die het (dagelijks) lastig vind om te verzinnen wat te koken?

Dus mijn vraag, hebben jullie tips?

Ik heb wel een paar ?eisen? :D haha:

-niet te veel poespas (ben lui vandaag)

-graag kip of rundergehakt (ligt in de vriezer)

-geen champions (ik allergisch)

-geen stamppot (vriend eet dat niet)

-en graag heeelll erggg lekker

Kom maar op!

Kiss
Thaise kipcurry met sperziebonen

Ingrediënten:

• 300 gram pandanrijst

• 2 el olie

• 300 gram kipfilet, in blokjes

• 2 el Thaise groene currypasta

• 1 blik kokosmelk (400 ml)

• 450 g gebroken sperziebonen (diepvries)

• 3 takjes platte peterselie of koriander, alleen de blaadjes

Bereiding:

Kook de rijst volgens de aanwijzigingen. Verhit in een wok de olie, bak de kipfilet rondom bruin. Schep de currypasta er door en bak 1 minuut. Schenk de kokosmelk in de wok en breng aan de kook.

Voeg de sperziebonen toe en kook de curry, op laag vuur, in 8-10 minuten gaar. Voeg zout en peper naar smaak toe. Schep de rijst in 4 diepe borden of kommen en schep er de kipcurry op. Bestrooi met peterselie of koriander.
[quote]friezinnetje schreef op 21 november 2011 @ 14:59:

Auberginestamppot

Haar vriend lust geen stamppot.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Iets snel en simpel in elkaar zetten qua eten..

Kijk wat je in huis hebt.

Waar heb je trek in.

Denk je dat iets niet bij de rest kan, niet doen laat maar weg

zorg dat je altijd een en ander aan maaltijdmixen ( knorr maggi ) in huis hebt, scheelt ook weer moeite.

Zorg dat je een en ander aan Wereldgerechten hebt, daar hoeft in principe alleen vlees en een klein beetje groente bij, op het pak staat hoe en wat,lukt altijd smaakt goed als je geen 5 sterrenvoedsel gewend bent,is ook niet ál te duur.

Zo een beetje op ideén gebracht?
allemaal snel klaar en makkelijk klaar te maken
http://www.ah.nl/recepten ... 180&rq=tagliatelleschotel

Dit. Is echt heerlijk en zo klaar!
quote:Mylene_Valerie schreef op 21 november 2011 @ 15:02:

[quote]friezinnetje schreef op 21 november 2011 @ 14:59:

Auberginestamppot

Haar vriend lust geen stamppot.

Nou misschien deze wel!
Voor gevulde paprika vind ik zelf de rode en de gele het lekkerst.

De groene een stuk minder en gezien een topic van een paar dagen geleden over groene paprika's, vindt bijna iedereen dat!
quote:gemini2011 schreef op 21 november 2011 @ 15:07:

Voor gevulde paprika vind ik zelf de rode en de gele het lekkerst.

De groene een stuk minder en gezien een topic van een paar dagen geleden over groene paprika's, vindt bijna iedereen dat!

Wij eten wél veel groene papriká,en vinden ze net zo lekker als de andere kleuren.

Er zijn veel mensen die de groene paprika niet willen gebruiken,echter alle paprika's beginnen groen.

Indien je een maaltijd met groene paprika bereid, doe eerst de groene paprika in de pan(lees gerecht),dan de gele en dan pas de rode, de groene is nog niet rijp,de gele is halverwege de rode is wel rijp.

Snij groene paprika nét iets fijner en ze nemen ook meer de overige smaken aan.

Bij mij in de keuken worden er minstens zoveel groene als overige kleuren paprika's gebruikt.

Vind je groen écht niet lekker,leg de paprika een aantal dagen in het raamkozijn en ze kleuren/rijpen verder naar geel/rood.

Op onderstaande site kan je alles lezen over paprika en gerechten/recepten waar je ze in gebruikt

paprika informatie
Ik weet wel dat je groene paprika gewoon kunt eten hoor, maar ik vind het niet zo lekker. De rode en gele paprika zijn rijper en daardoor zoeter. TO vraagt welke het meest geschikt zijn, ik zou dus voor de rode en gele kiezen, omdat ik uit ervaring weet dat de meeste mensen die lekkerder vinden.
Gehakt rullen, groenten erbij, pakje tomato frito, peper zout en oregano naar smaak, voordat je opdient (over gekookte pasta) een blauwaderige schimmelkaas die je in brokken hebt geruld erdoor roeren (de kaas moet nog brokkelig blijven dus).

Kan binnen 15 minuten klaar zijn.
Macaroni koken

ketchup erop.

Klaar
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:kopjekoffie70 schreef op 21 november 2011 @ 15:35:

Macaroni koken

ketchup erop.

KlaarJe vergeet de appelmoes er nog bij.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
@ gemini2011 -15:29.

Het was geen aanval,alleen een kleine uitleg dat niet iedereen groen niet te eten vind

En wellicht levert de bijgevoegde website leuke ideeen op..?
quote:dunschiller schreef op 21 november 2011 @ 15:02:

Iets snel en simpel in elkaar zetten qua eten..

Kijk wat je in huis hebt.

Waar heb je trek in.

Denk je dat iets niet bij de rest kan, niet doen laat maar weg

zorg dat je altijd een en ander aan maaltijdmixen ( knorr maggi ) in huis hebt, scheelt ook weer moeite.

Zorg dat je een en ander aan Wereldgerechten hebt, daar hoeft in principe alleen vlees en een klein beetje groente bij, op het pak staat hoe en wat,lukt altijd smaakt goed als je geen 5 sterrenvoedsel gewend bent,is ook niet ál te duur.

Zo een beetje op ideén gebracht?

TO schrijft dat ze niets wil maken uit pakjes hihihi.
quote:kiss86 schreef op 21 november 2011 @ 15:01:

Hmm ik zie hele lekkere gerechten voorbij komen waarvan ik er zeker een paar ga maken deze week!

Voor de gevulde paprika, welke kleur is het lekkerst?

Overigens kon ik t beter als wens dan als eis omschrijven hahaha mijn excuusPersoonlijk vind ik rood het lekkerst, daarna geel en oranje. Groen vind ik een bittere smaak hebben dus die vervang ik altijd door een andere kleur.
Als ik voor snel wil gaan bel ik de pizzeria of haal ik friet.

Wil ik het echt zelf doen dan bak ik pannenkoeken of friet.

Wil ik toch net iets gezonder dan eet ik pasta met bolognesesaus of trek iets uit de vriezer wat ik opwarm.

Vanavond eet ik rijkgevulde bolognese, dat is een erg lekkere pasta en te vinden via ah.nl
quote:redband schreef op 21 november 2011 @ 14:39:

Lui? Blik soep is snel opengetrokken, stokbroodje er bij klaar is klara.Dat is toch geen echte warme maaltijd?
Bazinga!
Quiche! Lekker! Ik maak het zo:

Hartige taart deeg uit de vriezer van de Appie in een taartvorm of vlaaivorm. Uien, spekjes, broccoli, opbakken en in de vorm op het deeg leggen. kaas erover. Dan een stuk of 6 eieren klutsen met wat slagroom, zout en peper en erover gieten. Half uurtje in de oven en smullen maar.
quote:zeester65 schreef op 21 november 2011 @ 14:55:

[...]

deze bewaar ik. lijkt me erg lekkerDeze heb ik vorige week gemaakt, en is inderdaad erg lekker!
quote:Chiquita24 schreef op 21 november 2011 @ 14:49:

Pittige sperzieboonschotel

Ingrediënten voor 2 personen

300 gr gehakt

3 rode pepers

3 groene pepers

2 el sambal

500 gr sperziebonen

1 ui

1 bouillonblokje

200 gr rijst

Snijd de rode en groene pepers in de lengte open, haal met een theelepeltje de pitjes en eventueel de zaadlijsters eruit. Snijd de pepers in halve ringetjes

Snijd een ui fijn en fruit deze in een pan.

Gehakt rul bakken, als het gehakt gaar is, de ui erbij scheppen

sperziebonen kort koken, paar minuten want dit gaart in de wok verder.

2 el sambal toevoegen aan het gehakt en de pepers toevoegen.

Laat dit een paar minuten pruttelen.

Bouillonblokje met water (eventueel kookvocht van de sperziebonen) erbij voegen en laten pruttelen.

Sperziebonen erdoor roeren

Op een heel zacht vuurtje laten pruttelen... hoe langer je het laat pruttelen hoe pittiger het wordt... (je kan natuurlijk minder pepers gebruiken / de sambal eruit laten)

Kook de rijst en eet bovenstaand recept met de rijst

----

Indische kip

Bereidingstijd:20-30 minuten

Aantal personen:4

Ingrediënten

400 gram kipfilet

5 el zonnebloemolie

4 gesnipperde uien

2 teentjes knoflook

1/4 liter bouillon

2 eetlepels azijn

4 eetlepels ketchup

8 eetlepels ketjap (zoet) (2 eetlepels voor de marinade)

6 eetlepels bruine suiker

4 eetlepels pindakaas

2 eetlepels sambal

200 gram taugé

zout en peper

kroepoek

rijst

Bereidingswijze

Snijdt de kipfilet in stukjes. Marineer de kip in 2 el ketjap, peper en zout. Verhit olie in de wok en braad de kip aan. Schep de kip uit de wok. Bak in de achtergebleven olie de uien glazig. Pers de knoflook erboven uit en bak even mee. Voeg de bouillon toe (dit doe ik altijd door middel van een bouillonblokje). Voeg de azijn, ketjap en ketchup toe. Roer dit goed door. Voeg de suiker, sambal en pindakaas toe. Roer ook dit goed door. Proef of het gerecht goed op smaak is. Voeg de kip toe en breng aan de kook. Ca. 15 minuten sudderen. Voeg op het laatst de tauge toe.

Dit gerecht is lekker met kroepoek en rijst.Lekkere receptjes weet jij chiqueta!
quote:kopjekoffie70 schreef op 21 november 2011 @ 15:35:

Macaroni koken

ketchup erop.

Klaar
quote:redband schreef op 21 november 2011 @ 16:44:

[...]

Bijna net zo lekker als jouw blik soep en stokbrood
quote:winkelfanaat schreef op 21 november 2011 @ 16:34:

[...]

Lekkere receptjes weet jij chiqueta!

thanks

Ik hou van koken, recepten zoeken / recepten uitproberen / recepten aanpassen en gerechten verzinnen :-)
quote:Chiquita24 schreef op 21 november 2011 @ 17:09:

[...]

thanks

Ik hou van koken, recepten zoeken / recepten uitproberen / recepten aanpassen en gerechten verzinnen :-)Ben zelf sinds een paar weken ook ineens besmet met het kookvirus , tot groot genoegen van mijn partner!
quote:winkelfanaat schreef op 21 november 2011 @ 17:03:

[...]

Bijna net zo lekker als jouw blik soep en stokbrood

Dan eet ik toch liever soep met stokbrood dan macaroni met alleen ketchup

alleen het idee word ik al onpasselijk van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven