high tea - is dit genoeg?
vrijdag 13 augustus 2010 om 21:22
Experts van de eten peiler, help mij! Ik organiseer een high tea omdat ik 30 word, voor 30 volwassenen en 9 kinderen. Van de kinderen zullen er 5 mee eten. Ik heb het volgende bedacht, maar weet dus niet of het genoeg is:
Per persoon 4 kleine sandwiches, 2 stukjes brownie, 2 scones, 2 soesjes in chocola gedoopt, en dan nog koekjes en bonbons.
Ik twijfel of ik er misschien nog een stukje quiche ofzo bij moet doen. Ik heb wel voor later op de middag gewoon zoutjes en snacks voor bij de borrel. De high tea begint rond 2 uur, en ik wil tegen 4 uur meer gaan borrelen.
Ik hoor graag jullie mening!
Per persoon 4 kleine sandwiches, 2 stukjes brownie, 2 scones, 2 soesjes in chocola gedoopt, en dan nog koekjes en bonbons.
Ik twijfel of ik er misschien nog een stukje quiche ofzo bij moet doen. Ik heb wel voor later op de middag gewoon zoutjes en snacks voor bij de borrel. De high tea begint rond 2 uur, en ik wil tegen 4 uur meer gaan borrelen.
Ik hoor graag jullie mening!
vrijdag 13 augustus 2010 om 22:09
vrijdag 13 augustus 2010 om 22:29
vrijdag 13 augustus 2010 om 22:47
Ik heb met mijn verjaardag ook een high tea gegeven met quiche.
Ik had kleine pastei bakjes gekocht. ( oa ah)
Die vullen met een mengsel en afbakken maar.
Ik had spekblokjes, champignons en ham blokjes. Deze gebakken en fijner gemaakt met de mini quick chef.
Dut in de bakjes gedaan. Een mengsel van ei en ( volgens mij kookroom) erin en dan wat geraspte kaas.
Erg lekker!!!
Ik had kleine pastei bakjes gekocht. ( oa ah)
Die vullen met een mengsel en afbakken maar.
Ik had spekblokjes, champignons en ham blokjes. Deze gebakken en fijner gemaakt met de mini quick chef.
Dut in de bakjes gedaan. Een mengsel van ei en ( volgens mij kookroom) erin en dan wat geraspte kaas.
Erg lekker!!!
vrijdag 13 augustus 2010 om 23:17
Ik zou er ook wat hartigs bij doen, zoals een quiche (maar die van de ah vind ik dan zowel warm als koud niet te nassen, iig niet als het een feestelijke dag moet zijn), mini kruidenkaasbroodjes die je af kan bakken in de oven (of mini saucijsjes beide wel te krijgen bij een goede bakker of lekker zelf maken), kaasstengels, enz. En niet twee keer een stukje brownie maar je kan ook een stukje boterkoek doen (wel erg vet maar erg lekker), Die chocolade mint staafjes zijn ook lekker, dat mint is wel verfrissend, speciale koekjes, en bij de scones lemon curt en whipped cream (half om half mascarpone en slagroom zonder suiker kloppen)
zaterdag 14 augustus 2010 om 10:15
Klinkt super. Alleen zou ik er iets meer hartigs bij doen, met alleen maar zoet zou je mij niet echt een plezier doen. Die quiche is een goed idee. Ook die hartige saucijzenhapjes of kaashapjes. Als je het niet zelf wilt maken, bij de Hema (volgens mij ook bij AH) kan je het kopen en het is niet duur (1,99 voor een pak).
Bladerdeeghapjes zijn ook simpel zelf te maken, bladerdeeg met pesto, of met een cocktailworstje erin, zie aan de linkerkant van de foto. Kleine kaastengels van bladerdeeg maken met kaas en/of ham ertussen;
Hartige sandwich, met gewone, champignonnen of wildpate en bovenop cranberrycompote;
Dit is van mij een groot succes, mini quiches, mini pastei bakjes met vulling naar keuze;
Bladerdeeghapjes zijn ook simpel zelf te maken, bladerdeeg met pesto, of met een cocktailworstje erin, zie aan de linkerkant van de foto. Kleine kaastengels van bladerdeeg maken met kaas en/of ham ertussen;
Hartige sandwich, met gewone, champignonnen of wildpate en bovenop cranberrycompote;
Dit is van mij een groot succes, mini quiches, mini pastei bakjes met vulling naar keuze;
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 14 augustus 2010 om 19:02
quote:momo1980 schreef op 13 augustus 2010 @ 21:22:
Experts van de eten peiler, help mij! Ik organiseer een high tea
Grappig hoe die term high tea toch blijft rondzingen
quote:
Ik hoor graag jullie mening!Op zich voldoende, wel heel eenzijdig.
Experts van de eten peiler, help mij! Ik organiseer een high tea
Grappig hoe die term high tea toch blijft rondzingen
quote:
Ik hoor graag jullie mening!Op zich voldoende, wel heel eenzijdig.
zaterdag 14 augustus 2010 om 23:08
Ik vind het ook wat eenzijdig hoor, eerlijk gezegd. ik reken ook nooit per persoon maar maak gewoon erg veel, wat over is geef je gewoon mee.
Ik had 5 soorten taart (aarbeienbiscuitrol zelf gemaakt, chocoladecake, bosbessenkwark met lange vingers, mon chou met bosvruchten en cakejes met marsepein) en 5 soorten sanwiches, 4 soorten quiche en 3 soorten tortilla's , en dan nog een hele grote bak vers fruit en bon bons.
Ik had 5 soorten taart (aarbeienbiscuitrol zelf gemaakt, chocoladecake, bosbessenkwark met lange vingers, mon chou met bosvruchten en cakejes met marsepein) en 5 soorten sanwiches, 4 soorten quiche en 3 soorten tortilla's , en dan nog een hele grote bak vers fruit en bon bons.
zondag 15 augustus 2010 om 17:38
Met dank aan jullie allemaal gaat dit het nu worden:
Zoet: brownies, scones, koekjes, bonbons, en een vierkant blokje cake met gesmolten chocola eroverheen en een aardbei erop.
Hartig: sandwich zalm, sandwich kip/bacon, bladerdeeghapje en quiche.
Daarbij voor de kinderen nog snoepjes, mini negerzoenen en andere snaaidingetjes.
Dit lijkt me wel gevarieerd genoeg, toch?
Zoet: brownies, scones, koekjes, bonbons, en een vierkant blokje cake met gesmolten chocola eroverheen en een aardbei erop.
Hartig: sandwich zalm, sandwich kip/bacon, bladerdeeghapje en quiche.
Daarbij voor de kinderen nog snoepjes, mini negerzoenen en andere snaaidingetjes.
Dit lijkt me wel gevarieerd genoeg, toch?
zondag 15 augustus 2010 om 17:53
Dat lijkt me inderdaad genoeg. En het water loopt mij en waarschijnlijk ook anderen al in de mond, ha ha.
Misschien dat je nog een soepje kunt maken, die kun je altijd dan ook nog gebruiken voor na/bij de borrel of zelf s'avonds bij het eten (als de gasten al weg zijn).
In ieder geval veel succes en laat weten hoe het geweest is. Fotootje erbij van al dat lekkers?
Hmm hmm...
Misschien dat je nog een soepje kunt maken, die kun je altijd dan ook nog gebruiken voor na/bij de borrel of zelf s'avonds bij het eten (als de gasten al weg zijn).
In ieder geval veel succes en laat weten hoe het geweest is. Fotootje erbij van al dat lekkers?
Hmm hmm...
maandag 16 augustus 2010 om 09:48
Had een jaar geleden ook een high tea en volgens mij is het iets te weinig. Mensen eten echt super veel! Ik had veel ( scones, sandwiches, carrotcake, victoria sponge, lemon cupcakes, witte chocolade en macademia slices, cheesecake en allemaal eigen gebakken koekjes) en alles was op!
Trouwens als je van die kleine sandwiches maakt eten veel mensen er 6-8, je stopt ze echt in je holle kies.
Trouwens als je van die kleine sandwiches maakt eten veel mensen er 6-8, je stopt ze echt in je holle kies.