Hmm lekker: couscous

27-07-2010 13:47 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe dacht ik dat ik couscous niet lekker vond maar gisteren toch maar eens geprobeerd: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=646694&rq=couscous

Munt weggelaten, extra doperwtjes erbij en cashewnoten. Lekker dat het was, ga vanavond de restjes opeten. Niks melige drab in je mond, lekkere kleine balletjes met een frisse citroensmaak. Voor wie ook twijfelt over couscous: echt een aanrader dit recept!

Wie weet er nog meer lekkers met couscous?
Die kende ik nog niet, meteen aan mijn kookschrift toegevoegd ;)

Deze is ook erg lekker: http://www.ah.nl/recepten ... 31342&rq=broccolicouscous
Afgelopen week heb ik dit recept gemaakt en het was heerlijk: couscous-groentesalade met makreel.
Hou je niet van munt? Ik vind dit recept erg lekker (en dus met munt):

Couscous met kokend water, citroensap en olijfolie klaarmaken, feta, munt (heel fijn gehakt), doperwtjes, bosuitjes en rode paprika erdoor. Op smaak maken met citroensap, peper en zout: klaar! Hmmmmm heel erg lekker!
Op mijn topic Jordaanse of marokkaanse recepten staat een lekker recept van couscous met noten die ik zeker een keer ga maken. Met kip en dadels of abrikozen lijkt me ook lekker. Die laatste 2 recepten zag ik bij ah.nl staan.

Maar ik ga binnenkort wat recepten van couscous proberen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Nee, munt is niks voor mij. En combinaties met zoetigheid zoals dadels en abrikozen ook niet. Meestal in zuidelijke recepten wordt dat gecombineerd maar helaas niet aan mij besteed.
Lijkt me heerlijk, dat recept in de OP.

Dat ga ik zeker van de week een keertje maken.

Helaas heb ik zelf geen recepten te delen, ik ben nog niet heel ervaren met cous-cous.

Waar kopen jullie de cous-cous?

Ik neem meestal die van Lassie maar dat moet toch ook goedkopen in balen te kopen zijn?
@noahtc: ik koop het in grote verpakking bij de Turk of Marokkaan of Pers bij mij om de hoek, maar ik weet niet waar jij woont en of je die in de buurt hebt. Maar dat is denk ik wel de place-to-be voor couscous, in alle soorten en maten (bulgur vind ik trouwens ook lekker, de grotere, grovere soort)
Ik woon in een grote stad dus heb wel ergens zo'n winkeltje in de buurt zitten.

Heeft het nog een andere naam o.i.d of kan ik er het beste gewoon naar vragen?

Bedankt voor je reactie
Heerlijk, couscous! Deze salade ziet er ook lekker uit! Ik koop altijd de biologische van de AH. Hier helaas geen toko in de buurt.

'Mijn' couscoussalade: avocado, tomaat, komkommer, citroensap, zout en peper, cashewnoten en ringetjes bosui.
...
Trouwens, een dag later was mijn salade helemaal niet lekker meer, weeig van smaak dus weggekiept. Blijkbaar kort te bewaren.
quote:schorpioentje29 schreef op 28 juli 2010 @ 14:27:

Trouwens, een dag later was mijn salade helemaal niet lekker meer, weeig van smaak dus weggekiept. Blijkbaar kort te bewaren.Oei, dat verbaast me. Ik maak couscous heel vaak een dag van te voren en vind hem de tweede dag zelfs vaak nog lekkerder dan de eerste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven