Hoe het beste sla te bewaren??

24-10-2011 17:12 10 berichten
Ik koop vaak een zak gemengde krulsla om in de salade te doen of op mijn brood.

Maar ik eet nooit een zak leeg op een dag. Het ligt vaak een paar dagen in de koelkast, maar het wordt zo snel bruin!

Hoe kan ik het langer mee laten gaan. Ik vind het zo zonde om het weg te moeten gooien
Alle reacties Link kopieren
beetje citroensap eroverheen druppelen~!
gewoon een krop ijsbergsla kopen. Is goedkoper dan gemengde gesneden sla en je kan het heel lang goed houden in de koelkast als je het in alu-folie bewaart.
Bij sommige supermarkten verkopen ze ook kleinere zakjes. O.a. bij de ah zie ik die weleens liggen. Verder kan je natuurlijk ook gewoon een krop ijsbergsla kopen. Veel goedkoper en blijft veel langer goed. Met een gekarteld (brood-)mes snijd je er per keer precies vanaf wat je nodig hebt.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
GMTA, Star.

In alufolie bewaren doe ik trouwens niet eens, wel gekoeld inderdaad, en blijft idd lang goed.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Die zakjes liggen +/- 5 dagen in de winkel en word goed gehouden met een zuur (ruik maar eens als je het zakje open maakt). Zodra je het zakje open maakt "vervliegt" dat en word de sla bruin.

Als je langer wilt "genieten" van je sla, moet je idd een krop kopen of kleinere zakjes nemen.
Tupperwareslabak, gebruik ik al jaren, werkt goed.
Volgens mij werkt het beter in een iets vochtige theedoek, of in iets vochtig keukenpapier. maar in principe moet je sla die open is inderdaad gewoon na een paar (als in 2) dagen op eten.
Of je legt het in een bak ijswater, maar je moet er maar zin in hebben.
Krop kopen,maar dat is al gezegd. Als je even wat wortel en een stukje appel raspt smaakt dat bij elkaar toch veel lekkerderder dan zo'n zakje groen wat naar plastic smaakt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven