Hoe lang sta jij gemiddeld in de keuken?

16-02-2019 17:22 263 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Naar aanleiding van een ander topic op deze pijler ben ik wel benieuwd;

Hoe lang sta jij gemiddeld in de keuken om je avondeten klaar te maken?

Blijkbaar staat het gemiddelde in Nederland op iets meer dan een kwartier.

Hoe lang sta jij in de keuken voor het avond eten?

Totaal aantal stemmen: 234

15 minuten of minder (9%)
15-30 minuten (37%)
30-45 minuten (42%)
45-60 minuten (8%)
60 minuten of meer (3%)
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op koken! Doordeweeks kan ik heel snel klaar zijn want voor een gewone maaltijd heb ik weinig zin om lang bezig te zijn. Maar in het weekend kan ik letterlijk uren in de keuken staan. Verse soep die ook de rest van de week gegeten kan worden, diner van 3 of 4 gangen en bijzondere gerechten uitproberen. Zomers het verwerken van de groenten uit de moestuin. Heerlijk!

Mijn vriend is meer van het opruimen, de perfecte aanvulling :biggrin:
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Zo kort mogelijk.....het is dat je moet eten maar heb er echt een hekel aan :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dus altijd langer over het koken dan ik dacht. ;-D Ik kook meestal te veel, vrij uitgebreid, zit te klooien omdat ik meer pitten nodig heb dan ik dacht. Ik hou van koken, maar vind wel dat het te veel tijd inneemt op werkdagen. Snel is voor mij een pasta ofzo, maar daar doe ik ook wel langer dan een kwartier over.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
15-30 minuten lukt me vrijwel altijd wel. En in die tijd kun je toch wel een fatsoenlijk stamppot, AVG, rijst- of pastagerecht maken. Ook met zelfgesneden groente/vlees en zonder pakjes.
Alle reacties Link kopieren
Takkie1 schreef:
18-02-2019 12:21
15-30 minuten lukt me vrijwel altijd wel. En in die tijd kun je toch wel een fatsoenlijk stamppot, AVG, rijst- of pastagerecht maken. Ook met zelfgesneden groente/vlees en zonder pakjes.
Waarom moet dat er nou toch weer bij vermeld worden?
Voorgesneden is toch niks mis mee?
Pakjes en zakjes ook niet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Als het snel moet pak ik ook gerust voorgesneden of al gemarineerd ofzo. Sommige pakjes/zakjes zijn met wat aanpassingen ook lekker en gewoon makkelijk. Stamppot kook ik groot. Vanwege de maat van de pannen kan ik dan niet stamppot en vlees tegelijk klaarmaken, dus kost meer tijd. Heb ik wel gelijk voor twee keer gekookt. Zelfde voor Indisch eten. Als ik tijd heb, dus niet weg hoef of druk ben, vind ik koken ook gewoon leuk en ontspannend.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
15-30 minuten.
We used to be friends...
Solomio schreef:
18-02-2019 12:30
Waarom moet dat er nou toch weer bij vermeld worden?
Voorgesneden is toch niks mis mee?
Pakjes en zakjes ook niet.
Takkie zegt toch ook niet dat er iets mis mee is. Het gaat over hoeveel tijd je stopt in een maaltijd maken. Takkie zegt dat je ook als je geen voorgesneden groente en pakjes gebruikt je met een 15-20 minuten klaar kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik niet. Dan zijn net de aardappels geschild, gewassen en gesneden en kookt mijn water. :mrgreen:
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
18-02-2019 12:45
Takkie zegt toch ook niet dat er iets mis mee is. Het gaat over hoeveel tijd je stopt in een maaltijd maken. Takkie zegt dat je ook als je geen voorgesneden groente en pakjes gebruikt je met een 15-20 minuten klaar kan zijn.
Tuurlijk zegt ze dat.
En ik word een beetje erg kriegel van dat 'zonder pakjes en zakjes'.
That's all.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
18-02-2019 12:52
Tuurlijk zegt ze dat.
En ik word een beetje erg kriegel van dat 'zonder pakjes en zakjes'.
That's all.

Volgens mij zegt ze alleen maar dat zonder de eventueel behaalde tijdwinst van pakjes en zakjes ook snel gekookt kan worden. Ik zie nergens een waardeoordeel.
Solomio schreef:
18-02-2019 12:30
Waarom moet dat er nou toch weer bij vermeld worden?
Voorgesneden is toch niks mis mee?
Pakjes en zakjes ook niet.
Omdat dit topic een reactie is op pejeka, die een heel topic over stoofvlees heeft gekaapt door te miepen dat de jeugd van tegenwoordig geen Hollandse pot meer wil/kan koken.
Hij vindt dat we vanuit historisch besef verplicht zijn onze Hollandse koolsoorten zelf te snijden en onze piepers met de hand te schillen.
Solomio schreef:
18-02-2019 12:52
Tuurlijk zegt ze dat.
En ik word een beetje erg kriegel van dat 'zonder pakjes en zakjes'.
That's all.
Waar staat dat dan?
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
18-02-2019 12:55
Volgens mij zegt ze alleen maar dat zonder de eventueel behaalde tijdwinst van pakjes en zakjes ook snel gekookt kan worden. Ik zie nergens een waardeoordeel.
Ja, dat kan, dat het geen waarde-oordeel inhoudt.
Maar voor de zekerheid meld ik dan nog even dat ik het een overbodige toevoeging vind, dat zonder pakjes en zakjes.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
18-02-2019 13:06
Ja, dat kan, dat het geen waarde-oordeel inhoudt.
Maar voor de zekerheid meld ik dan nog even dat ik het een overbodige toevoeging vind, dat zonder pakjes en zakjes.
Typisch dat jij het interpreteert als dat ze zakjes en pakjes slecht vindt. En dat je dan komt vermelden dat dit niet zo is.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
18-02-2019 13:10
Typisch dat jij het interpreteert als dat ze zakjes en pakjes slecht vindt. En dat je dan komt vermelden dat dit niet zo is.
Waarom typisch? Pakjes en zakjes worden meestal genoemd als slecht, dus zo gek is die associaltie niet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Wat een zinnetje al niet kan veroorzaken :hyper:
Solomio schreef:
18-02-2019 12:30
Waarom moet dat er nou toch weer bij vermeld worden?
Voorgesneden is toch niks mis mee?
Pakjes en zakjes ook niet.
Toch wel. Het resultaat is net dat verschil tussen op den duur horen bij de 50% mensen met overgewicht, of gezond blijven.

De hopen troep die in die zakjes zitten, ongelooflijk. Voor een keertje niet erg, maar als jij dit vindt passen bij een normaal voedingspatroon, dan ga je toch echt de mist in.

Nee hoor, lekker zelf maken.
Solomio schreef:
18-02-2019 13:11
Waarom typisch? Pakjes en zakjes worden meestal genoemd als slecht, dus zo gek is die associaltie niet.
Omdat ik die associatie niet heb. En ik lees hetzelfde. Maar goed. Ontopic maar weer.
Doorgaans langer dan een uur maar dan is de keuken ook weer proper op het moment dat er gegeten wordt.
Alle reacties Link kopieren
Z0MER schreef:
18-02-2019 13:14
Toch wel. Het resultaat is net dat verschil tussen op den duur horen bij de 50% mensen met overgewicht, of gezond blijven.

De hopen troep die in die zakjes zitten, ongelooflijk. Voor een keertje niet erg, maar als jij dit vindt passen bij een normaal voedingspatroon, dan ga je toch echt de mist in.

Nee hoor, lekker zelf maken.
Wat een aperte onzin.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
18-02-2019 16:20
Wat een aperte onzin.
Geloof mij, je kent dit inmiddels van deze forumster.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
18-02-2019 16:37
Geloof mij, je kent dit inmiddels van deze forumster.
Wat dit onderwerp betreft staat zij daar helaas niet alleen in.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Bij gerechten die ik vaker maak en gewone doordeweekse gerechten gemiddeld een half uur denk ik, maar als ik lekker de tijd en inspiratie heb langer.
En dan tel ik "oventijd" niet mee.
Wat zijn 'pakjes en zakjes'?
Als het voorgesneden of diepvries groenten zijn is er geen probleem maar kant en klaar bereide groenten/sauzen en gerechten zijn zeer ongezond en worden best uitzonderlijk gebruikt.
Dacht dat dit algemene kennis was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven