Hoe maak ik sate?

16-06-2009 15:35 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik ben sinds kort zwanger en nu heb ik aldoor ongelooflijke trek in sate......het probleem is echter dat ik in het buitenland woon en daar hebben ze geen sate.....wel pindakaas, ik weet niet of dat er door moet? Iemand enig idee hoe ik het zou kunnen maken? Dan begin ik namelijk meteen ;)
Satesaus + vlees
Melk, pindakaas, ketjap manis, sambal, schep bruine suiker, evt. een uitje en/of knoflook.
...
proficiat met je zwangerschap!

Ingrediënten:

. 100 tot 150 ml water

. 3 eetlepels pindakaas

. paprikapoeder

. mespuntje sambal

. flinke scheut ketjap

. theelepel suiker

Bereiding

Breng het water aan de kook en voeg de pindakaas toe. Roer dit tot een gladde saus. Laat het onderwijl niet meer koken!

Voeg de rest van de ingrediënten toe.

Maak de saus iets dunner dan je bedoeling is, bij het afkoelen dikt het geheel nog in.

Serveren bij de nasi met een gebakken eitje en bijv. een gebakken banaan.
Sate kun je wel maken met pindakaas.

Dan doe je er melk doorheen, of kokosmelk. Verder zou je er nog ketjap door kunnen doen, en sambal, wat je wilt.

Als je gaat googelen kun je wel verschillende manieren vinden hoe je met pindakaas sate kunt maken!
Ketjap en sambal hebben we hier ook niet, hoe maak ik dat dan of waar kan ik dat mee vervangen?
Misschien hier nog wat tips;

sate
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
hmm dat weet k niet... dat kan je iig niet zelf maken!

waar woon je, dat ze dat niet hebben?
Sambal is eigenlijk een chilipeper prutje, misschien wat chilipoeder erdoor dan ipv sambal? Ketjap is zoetig, dus ipv daarvan zou je wat suiker of ander zoets kunnen doen? Of je laat het gewoon helemaal weg, dan heb je een beetje een saaie sate maar vast ook wel lekker.
volgens mij is sojasaus het zelfde als ketjap

misschien kan je dat gebruiken

( wel opletten of je zoete of zoute moet hebben)
hmmm... ik heb ook zin in sate, zou ik zwanger zijn?
Sambal vervangen door rode paper en knoflook, kun je geen enkele soja saus vinden? chinese of japanse sojasaus kan ook wel.
ik doe altijd: pindakaas, water, ketjap, suiker, azijn, en chilisaus. ik denk dat je een beetje meot proberen. Waar zit je op dit moment?
Inderdaad gewoon proberen wat je zelf het lekkerst vind smaken. De een houd van een zoetere saus en de andere van pittig of juist mild.

Wat ik altijd lekker vind is zo'n harde blok satésaus die je zelf glad moet roeren met water. Hier doe ik dan water bij en dan kokosmelk en sambal. Het resultaat is een lekker, romige saus. Moet je wel van kokos houden natuurlijk.
Voor kecap zijn eigenlijk geen goede vervangers. Chinezen zitten echter overal en die koken ook met kecap. Misschien kun je een Chinees opzoeken en aan hen vragen waar zij hun kecap kopen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven