Hoe maak ik sate?
dinsdag 16 juni 2009 om 15:35
dinsdag 16 juni 2009 om 15:38
proficiat met je zwangerschap!
Ingrediënten:
. 100 tot 150 ml water
. 3 eetlepels pindakaas
. paprikapoeder
. mespuntje sambal
. flinke scheut ketjap
. theelepel suiker
Bereiding
Breng het water aan de kook en voeg de pindakaas toe. Roer dit tot een gladde saus. Laat het onderwijl niet meer koken!
Voeg de rest van de ingrediënten toe.
Maak de saus iets dunner dan je bedoeling is, bij het afkoelen dikt het geheel nog in.
Serveren bij de nasi met een gebakken eitje en bijv. een gebakken banaan.
Ingrediënten:
. 100 tot 150 ml water
. 3 eetlepels pindakaas
. paprikapoeder
. mespuntje sambal
. flinke scheut ketjap
. theelepel suiker
Bereiding
Breng het water aan de kook en voeg de pindakaas toe. Roer dit tot een gladde saus. Laat het onderwijl niet meer koken!
Voeg de rest van de ingrediënten toe.
Maak de saus iets dunner dan je bedoeling is, bij het afkoelen dikt het geheel nog in.
Serveren bij de nasi met een gebakken eitje en bijv. een gebakken banaan.
dinsdag 16 juni 2009 om 15:38
dinsdag 16 juni 2009 om 15:45
vrijdag 19 juni 2009 om 17:07
Inderdaad gewoon proberen wat je zelf het lekkerst vind smaken. De een houd van een zoetere saus en de andere van pittig of juist mild.
Wat ik altijd lekker vind is zo'n harde blok satésaus die je zelf glad moet roeren met water. Hier doe ik dan water bij en dan kokosmelk en sambal. Het resultaat is een lekker, romige saus. Moet je wel van kokos houden natuurlijk.
Wat ik altijd lekker vind is zo'n harde blok satésaus die je zelf glad moet roeren met water. Hier doe ik dan water bij en dan kokosmelk en sambal. Het resultaat is een lekker, romige saus. Moet je wel van kokos houden natuurlijk.