hutspot - echt lekker?

20-12-2013 10:32 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil vanavond voor mijn vriend hutspot gaan maken.

Dit is mijn eerste keer hutspot maken en ben op zoek naar HET recept.

Ik lust(te) het niet. Maar wil het nu wel weer eens proberen. dus als iemand lekker variaties heeft?
Toen ik voor het eerst ging koken was ik vergeten de wortelen en de uien te koken

Een bite niet te kort;)

Mijn kookkunsten zijn nu een stuk beter:-)
quote:SillySill schreef op 20 december 2013 @ 11:20:

Het allerlekkerste vind ik het met draadjesvlees erdoorheen. Helemaal uit elkaar gehaald zodat je allemaal kleine sliertjes hebt, heerlijk.Lekker! Wel nog wat stukjes overhouden om er bovenop te leggen, met jus.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Carenza schreef op 20 december 2013 @ 12:11:

[...]

Dan is het geen hutspot meer, hutspot is aardappelen, peen en uien, en wat ieder er verder nog zelf aan wil toevoegen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Nee, maar met gebakken uien, lekkere jus en saucijsjes vind ik het best te eten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik maak een vrij basic hutspot, maar wel met bouillon ipv water. Op tafel zet ik sambal manis en/of badjak en van die drooggebakken uitjes van de indo-afdeling. En dan verder iets van een saucijs of rundervink of zo.
Wat ik lekker vind is om er wat sambal doorheen te doen.
Ik kook de aardappelen en hang de groenten er boven in een stoommaandje. Soms met een stuk zuurkoolspek

Als groenten kun je gewoon uien en peen gebruiken, maar je kunt ook variëren. Bijvoorbeeld de peen vervangen door pastinaak en/of er wat selderij en knoflook bij te doen.

Ook kun je (een deel van) de aardappelen vervangen door witte of bruine bonen.

Als vlees er bij natuurlijk klapstuk of een sudderlap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven