ikea pannen

30-05-2010 19:42 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
kookt er hier iemand met ikea pannen? wil een grillpan kopen namelijk, ben alleen benieuwd naar de kwaliteit. is de anti-aanbaklaag goed?
Ik heb koekepannetjes van de Ikea, maar na verloop van tijd gaan ze heul vaag ruiken als je ze gebruikt.. soort van vergelijkbaar met geur van je auto die oververhit raakt!
Ik heb dezelfde als Jasmine... en bevalt me prima!
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
Ik zie mensen die tevreden zijn over de 365 pannen van Ikea. Ik twijfelde over die set, dus goed dat het hier even genoemd worden.

Ik heb die allergrootste soeppan en daar komen wat kleine vlekjes op, het lijkt wel roest. Hoe houden jullie die pannen goed? Gewoon in de vaatwasser of met de hand? Qua koken bevalt de pan trouwens perfect, daar ligt het niet aan.

Ik hoor het graag
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Pannen met anti-aanbak-laag slijt wel, maar ook dat is afhankelijk van het gebruik.

Ik heb de mini-wok en een koekenpan van de Hema (met speciale schep en spatels) en die blijven ook mooi.

Ik zag dat ze daar ook vergelijkbare grill-pannen hebben.
Mijn eerste pan van Ikea was een senior, een gietijzeren braadpan. Bevalt prima, gebruikt hem bijna elke dag. Later heb ik ook een grillpan, met anti-aanbaklaag gekocht. Bevalt ook goed. Mijn laatste aankoop is een gietijzeren koekenpan, ik had genoeg van de koekenpannen met anti-aanbaklaag.
Ik heb een 365 koekenpan (denk ik toch, met anti-aanbaklaag) en die bevalt ons prima. We hebben hem nog maar een 5-tal maanden in gebruik, maar we zijn er tot nu toe tevreden over.
quote:xxxS schreef op 30 mei 2010 @ 20:26:

[...]

die van 12,95?Nee deze was 35 (??) euro of zoiets.
quote:Jumpsje schreef op 30 mei 2010 @ 21:18:

Ik heb koekepannetjes van de Ikea, maar na verloop van tijd gaan ze heul vaag ruiken als je ze gebruikt.. soort van vergelijkbaar met geur van je auto die oververhit raakt!Precies, hier hetzelfde. Dan maar wat duurdere pannen die jaren meegaan. (Ik heb hier nog pannen van meer dan 30 jaar oud die het nog prima doen, mijn ouders hebben die pannen ooit voor hun huwelijk gehad en ik weer van mijn ouders tijdens mij studententijd en gebruik ze nog steeds. Blijven mijn favo pannen.)
Heb een aantal echt dure pannen (Le Creuset) en daar betaal je de hoofdprijs voor maar mits je ze op de goeie manier gebruikt gaan die echt wel 20 jaar mee!
Ik heb een panneset van de Ikea, de grillpan die hierboven staat en de grootste soeppan. Doe met alles nu al 5 jaar en nog steeds geen enkel probleem mee. Ik vind ze echt prima.
quote:xxxS schreef op 30 mei 2010 @ 19:50:

oh en je kan een messenset met messenhouder kopen voor 2,99. is dat wel te vertrouwen voor die prijs..Kan jou het schelen, voor die prijs kan je het toch gewoon uitproberen? Als het niets is gooi je het weg, pak je het in voor een kerstcadeautje voor je schoonmoeder, breng je het naar de kringloop of wat dan ook
"ik ben het, Barbabelladingdong"
das waar

iemand een idee of die v&d pannen die op de site met korting staan ook in de winkel korting hebben.

ze staan niet in de folder namelijk
Via voordeelmuis.nl kan je op pannen zoeken.

Ik heb zelf ooit als arme student een zwaar afgeprijsde set gekocht bij de Blokker. Ik was benieuwd naar de huidige prijzen en zag dat het nog steeds mogelijk is om voor 100 euro een complete set te kopen. Die pannen heb ik meer dan 10 jaar intensief gebruikt en ze doen het nog steeds.

Bij de Hema hebben ze nu de HOL-korting. Ook de grill-pan kan je er goedkoper krijgen.

Bij de V&D hebben ze niet in alle filialen wat er op de site staat.

(Als ik naar Ikea moet reizen dan is dat 50 km. Naar de Hema 10 km.)
Xxxs: ik had je nog wat gevraagd op het topic over rondkomen met 1700 euro, zou je nog even antwoord willen geven!

dankjewel!
MIjn bakpannen komen van de Blokker, heb er 2 van Tefal, waren toen met behoorlijke korting en 3 gewone koekenpannen in verschillende maten van een of ander vaag merk. Over alle pannen ben ik tevreden.

M'n kookpannen zijn van Tefal, besteld via V&D, toen met veel korting omdat ik bij V&D werkte. Ze zijn opzich prima, alleen jammer dat de handvaten heel warm worden tijdens het koken, valt me een beetje tegen maar voor dat geld mag ik niet klagen!

Met kookspul van Ikea heb ik geen ervaring, voor het geld zou ik het wel uitproberen mocht dat nodig zijn.
Heeeeeeeeeeeeey!!! Er is al een topic over pannen van de Ikea

Ik up hem even, want ik ben benieuwd naar meer verhalen en ervaringen

Ik heb gisteren pannen gekocht bij de Ikea en ik was benieuwd wat mensen ervan vonden......Ze zijn namelijk spotgoedkoop!!!

Ik heb die "ene" koekenpan gekocht van 2,95 en nog een aantal pannen waaronder die wok van 3,95. Maar die is bagger lees ik?

Ik heb bij Ikea soms weleens het gevoel dat goedkoop, duurkoop is. Je betaalt er niks voor, dus de kwaliteit is van niks. Maar ik heb ook het idee dat ik er een beetje naast zit en dat het eigenlijk wel meevalt.

Sommige pannen zijn niet zo duur, maar ze gaan dan ook niet zo lang mee. Maar goed, als ik met die koekenpan van 2,95 een jaar regelmatig goed kan gebruiken ben ik al dik tevreden!!! Liever dat, dan een Tefalpan die keiduur is (ivm Ikea) en maar moet kijken hoelang ie meegaat. Misschien jaren, maar misschien ook maar een jaar (nee, ik ga niet lomp om met mijn pannen.....)

Overigens, nu heb ik het over de goedkope pannen van de Ikea. Maar ik heb het idee dat de 365+ serie (waaronder messen) echt kwalitatief goed en duurzaam is. Ik heb er een pan van en een koksmes. Ze zijn echt goed
quote:Lovestar schreef op 10 november 2010 @ 11:32:

Heeeeeeeeeeeeey!!! Er is al een topic over pannen van de Ikea

Ik up hem even, want ik ben benieuwd naar meer verhalen en ervaringen

Ik heb gisteren pannen gekocht bij de Ikea en ik was benieuwd wat mensen ervan vonden......Ze zijn namelijk spotgoedkoop!!!

Ik heb die "ene" koekenpan gekocht van 2,95 en nog een aantal pannen waaronder die wok van 3,95. Maar die is bagger lees ik?

Ik heb bij Ikea soms weleens het gevoel dat goedkoop, duurkoop is. Je betaalt er niks voor, dus de kwaliteit is van niks. Maar ik heb ook het idee dat ik er een beetje naast zit en dat het eigenlijk wel meevalt.

Sommige pannen zijn niet zo duur, maar ze gaan dan ook niet zo lang mee. Maar goed, als ik met die koekenpan van 2,95 een jaar regelmatig goed kan gebruiken ben ik al dik tevreden!!! Liever dat, dan een Tefalpan die keiduur is (ivm Ikea) en maar moet kijken hoelang ie meegaat. Misschien jaren, maar misschien ook maar een jaar (nee, ik ga niet lomp om met mijn pannen.....)

Overigens, nu heb ik het over de goedkope pannen van de Ikea. Maar ik heb het idee dat de 365+ serie (waaronder messen) echt kwalitatief goed en duurzaam is. Ik heb er een pan van en een koksmes. Ze zijn echt goed Geen ervaring met de pannen van Ikea, wel met Tefal! En eerlijk is eerlijk: ik doe al zo'n 7 jaar met wok en koekenpannen. Als je de pannen afwast ipv vaatwasser gaan ze echt veel langer mee. ( en blijven recht ipv zo krom als een hoepel). Maar dat zal ook wel voor die van Ikea gelden. Heb er zelf in ieder geval een hekel aan als een koekenpan niet goed bakt door slijtage. (vooral omdat het nog eeuwen duurt voor ik een nieuwe koop, want dat vergeet ik steeds)
De wok van 3,95 heeft geen anti-aanbaklaag en daardoor moet je meer olie gebruiken. Het is op zich een prima wok, maar ik ben overgestapt op die van 16,95 met deksel (die heeft wel een anti-aanbaklaag).

De goedkope koekenpan is prima, gaat hier al langer dan een jaar mee.

Heb je ook de 3-delige pannenset van 6,95? Die hebben wel een dunne bodem, dus ze zijn niet geschikt voor risotto.
Wok heeft geen anti-aanbaklaag...check!! Ik kijk het aan, maar ik vermoed dat ik een nieuwe ga koken MET anti-aanbaklaag.

Ahhh, die steelpannetjes!!! Ja, ik zag ze staan en wilde ze kopen. Maar ik vond dat ik wel voldoende steelpannen had. Maar zat wel te twijfelen. Ze zien er oké uit en fijne formaatjes.
heeft iemand ervaring met die leuke 'ronde' pannetjes van Ikea. Ik vind ze schattig maar zijn ze ook praktisch?
Wij hebben ook die grillpan van Ikea, die doet het prima.
Pfieuw..ik dacht heel ff dat xxxS terug was
ik heb die grillpan, hij is goed hoor!
Ik heb de grillpan van Ikea gekocht, die van 9,95.

Vind hem prima maar gebruik hem niet zovaak dus dan blijft hij ook wel goed.
Ik heb ook de 365 pannen van de Ikea. De pannen en grilpan zijn prima, de wok en koekenpan niet. De anti-aanbaklaag was binnen een jaar stuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven