Instant aardappelpuree: hoe lang bewaren

07-06-2011 19:07 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net weer eens veel te veel aardappelpuree gemaakt. Het betreft poeder aardappelpuree uit een zakje, waarbij ik 500 ml water + 250 ml daarbij heb gemixt.

Weet iemand hoe lang je dit in de koelkast kunt bewaren en hoe lang in de vriezer?

Alvast bedankt!
Eerste wat ik me afvroeg is: waarom zou je dat WILLEN bewaren?

Verder geen antwoord op je vraag, sorry voor het ongemak
Morgen opeten. Opwarmen in magnetron.

Wordt het niet viezer van. Van invriezen en ontdooien wel. Behangplaksel.
Koop gewoon portieverpakkingen, 250 ml water er bij en klaar. Hoef je ook nooit wat te bewaren of weg te gooien.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Grote pan vers maken en dan in porties invriezen vind ik meer dan prima gaan, absoluut geen behangplaksel. Gewoon lekkere luchtige puree, soms gewoon, vaak met een smaakje.

Met pakjes helaas geen ervaring. Wil het nog steeds een keer proberen/proeven om er over mee te kunnen praten maar stel het steeds uit !
p.s. zoals Suze al zegt lijkt me in dit geval prima kunnen!
Wat kost dat nou zo'n pakje,ik zou dat echt weg gooien en voor de volgende keer kleinere verpakkingen kopen.

Of kant en klaar puree uit de koeling als je het niet zelf wilt maken.
Hahaha, jullie hebben echt zó gelijk. Eigenlijk is het best goor, die instant-meuk bewaren..

Maarrr,

heb nl nog 1 stuk koolvis, een blikje groente en dus nog een restje aardappelpuree: net genoeg voor 1 persoon, als ik overmorgen alleen eet. Ik ben nl nogal van de kliekjes opeten als de gelegenheid zich aan dient
Gewoon dan overmorgen opeten. Het zal dan niet bedorven zijn, misschien is hooguit de structuur wat veranderd.

En/of een volgende keer weer iets teveel maken en op proef invriezen. Moet je het dan weggooien, dan weet je dat je het niet meer in moet vriezen.
Gatver, sorry maar voor die paar centen ga je het toch niet bewaren? Paar aardappels schillen is trouwens nog goedkoperdan die zakjeszooi.
Niet. Direct de prullenbak in.
Je kunt het ook alvast verwerken in een ovenschotel voor morgen of zo...
Blikje groente Ik klik maar snel op het kruisje rechts bovenin want ik voel mijn kokenzonderpakjesenzakjesmaffia drang omhoog komen.
Ik ben niet anti zakjes want heel af en toe gebruik ik ze ook maar dit is zo eenvoudig om zelf te maken en 10x lekkerder.
Ik ben ook anti-zakjes maar ik ben nog veel meer anti-eten-weggooien. Dus chapeau voor TO!

Volgende keer zelf maken, maar voor nu, lekker bewaren, het komt wel goed.

Voor de rest van de 'gooi het toch weg' mensen: er heerst een voedselcrisis op de wereld. 1 miljard mensen heeft te weinig eten, 1 miljard mensen teveel en de wereld kan maar zòveel eten maken. Voedsel wordt duurder, boeren worden armer, en dit is niet het moment om voedsel gedachteloos weg te smijten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven