Invasie van de rucola...

15-06-2012 12:54 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Leuk hoor dat mijn tuin het op dit moment heel goed doet! Maar wat moet ik met al die rucola??? Leuk al die recepten op het internet, maar dat zegt dus niets. 80% van die recepten zijn niet te eten of er moeten wel 80 ingrediënten in. Wie o wie wil zijn favoriete recept met rucola delen?
Rucola snoepjes maken! Die zijn lekker
Lekker door de pasta met spekjes, kaas, knoflook, ui, champignon, room.

Door de salade afgewisseld met veldsla.

Lekker op een belegd broodje.

Op een pizza
Stuur mail maar wat hierheen, lekker!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
stampot rucola met spekjes en oude kaas.
er rucola pesto van maken, echt super lekker.
Stamppot.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Rucolapesto is ook erg lekker. Kun je wel een behoorlijke bak van maken.
Rucola stamppot? (recept volgens mij te vinden op ah.nl)
Mosterd is ook erg lekker
Tonijnsalade:

Blikje tonijn

Kappertjes

Zongedroogde tomaatjes op olie

Pijnboompitjes

Tonijn met de rest v/d ingrediënten door de ruccola mengen. De olie van de zongedroogde tomaatjes als dressing gebruiken. Pijnboompitjes roosteren en erover heen strooien, et voilà.
Ik maak vaak rucola stamppot met rucola, aardappels en gedroogde tomaatjes. Verder gebruik ik rucola als sla. Bovenop een pizza is het trouwens ook lekker.
Ook lekker op belegde broodjes. Mosterd!
Tagliatelle met gegrilde courgette, gebakken rucola en kaas (en eventueel vlees) Een absolute favoriet bij ons thuis!

Klik
Kijk, hier heb ik dus wat aan! Dank!!! Ik denk dat ik vanavond maar eens voor de rucola stamppot ga... En dan morgen de pasta... En zondag brood met pesto...
Door de koude pastasalade, mmmmm! Kun je alles in mikken wat je lekker vindt (paprika, zongedroogde tomaat, pesto, gerookte kip, feta, bosui etc etc) maar de verse rucola geeft net die lekkere bite. Helemaal trek in nu!
Als de pizza uit de oven komt, beleggen met Rucola, zo lekker!
DTEEZ!
Door de blender met de rasp& wat sap van 1 citroen, met wat olijfolie en een blokje parmezaan door de blender. Voila: groene pastasaus! Lekker met kip, uitje, courgette en nog meer rucola.
Rucolastamppot, met tomaatjes, oude kaas, kappertjes en pijnboompitjes!
ik eet vaak gnochi met rucola...heerlijk!

uitje bakken, spekjes, champignons erbij. gnochi 2 min koken en erbij. en dan tot slot gesneden ruccola erdoor en aanvallen maar!
Dat wordt dus maandag weer pasta met groene saus en dinsdag weer stamppot, woensdag pizza mmmm
Rucolasalade maken voor de lunch op je werk en dan ook uitdelen aan je collega's? Of studiegenoten, buren, oppas, schoonmaakster, postbode, elektriciën? Of iedereen in nature betalen met rucola? Insealen en naar de supermarkt gaan om te zeggen dat je je rucola wilt ruilen?
Als dat zou kunnen Fiorah! Weet iemand trouwens of je rucola kunt invriezen?
Het schijnt trouwens niet zo goed te zijn om er echt heel veel van te eten... net zoiets als met spinazie.

Ik zou het echt uitdelen. Heb je geen jarig (buur)kind ofzo?
'' Rucola snoepjes maken! Die zijn lekker''

Alleen heten die Ricola en hebben ze niets met rucola te maken.

Wat al gezegd is; stamppot of pesto. En als je iemand kent met konijnen kun je die beesten er ook een heel groot plezier mee doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven