Italiaans buffet

01-12-2010 21:17 32 berichten
Ik wil voor de verandering met het sinterklaas vieren niet gaan gourmetten (wat wij elk jaar doen) maar iets van een buffetje maken. Nu had ik een Italiaans buffet in gedachten, maar ik zoek nog enkele aanvullingen op wat ik al heb, namelijk:

* Italiaanse tomatensoep,

* 2 Soorten breekbrood, (meergranen en Italiaans)

* Stokbrood,

* 2 soorten tapenade,

* Kruidenboter,

* Minipizza'tjes,

* Mozzarella/tomaat/basilicum spiesjes,

* Carpaccio (maar dan wilde ik de dressing erin rollen, dus eerst vlees, dan rucola, kaas, pijnboompitjes en dressing, en dat oprollen en in stukjes snijden)

* Eventueel nog kleine afbakkaasbroodjes,

* Soepstengels omwikkels met parmaham,

Het hoeft niet groot, en veel, we zijn met 3 volwassenen en 1 kind. Ik heb eventueel ook nog kippevleugels of een kleine stukjes lamskotelet, en ik kan er nog een pasta salade bij maken.

Ik ben altijd bang dat ik veel te weinig heb, met als gevolg dat ik vaak nog wel 2 keer kan gourmetten van de restjes, en dat wil ik dus nu eigenlijk niet.
Zou er toch wel iets van vlees en pasta bij doen. En ik vind dat je wel erg veel brood hebt....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het veel koolhydraten en weinig 'echt' eten. Een stuk zalm, of lam inderdaad erbij doen? Kun je in de oven bereiden en kost alleen tijd, nauwelijks moeite. Dan kun je een broodsoort, en die kaasbroodjes, wel achterwege laten.

En na afloop natuurlijk een lekkere espresso en limoncello!
Het lijkt me inderdaad veel brood en weinig 'echt' eten.

Ik zou als ik jou was nog een pasta erbij doen. En in plaats van carpaccio zou ik gaan voor een warm gerecht met vlees of vis.

De mozzarella - tomaat - basilicum zou ik niet op spiesjes doen maar daar zou ik gewoon een insalata caprese van maken.

En misschien kan je een van de broden vervangen voor bruschetta.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik zou er een pastasalade bij doen en het stokbrood weglaten.
Of bak een italiaans brood met olijven en zongedroogde tomaten. Dat is wel erg lekker.
Kijk, toch handig dat ik hier nog even kom vragen, haha!

Dus stokbrood achterwege laten, kaasbroodjes ook, lamskoteletjes erbij, en een lauwwarme pastasalade?

De spiesjes had ik hier ergens gevonden, leek me juist zo grappig, dat allemaal op een kleine sateprikker. kan er dus beter een salade van maken?
Kleine hapjes, zoals olijven, italiaanse worst of bruschetta.

Voorgerecht meloen met parmaham.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Eeeh bruschetta, hoe maak ik dat? Heb hier wel een potje met gedroogde bruschetta kruiden, maar er nog nooit iets mee gedaan..
http://www.okokorecepten.nl/recept/brood/bruschetta/
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Zeker wat olijven erbij, eventueel Italiaanse gehaktballetjes,

ansjovis, en nog iets van een vissalade ofzo, uiteraard Italiaanse wijn , amaretto met van die Italiaanse koekjes, en een Italiaanse cake erbij, of tiramisu.
I don\'t need an excuse for being what I am.
Je hebt veel maar ik zou toch wat meer vlees en vis erbij doen. En een pastagerecht of een salade.

Ik heb toevallig de laatste tijd wel wat Italiaans gemaakt,

Dit is koude pasta, kan ook warm die is wel geschikt voor het buffet;

Canneloni met 3 verschillende vullingen, maar vind ik persoonlijk alleen warm lekker;

Italiaanse kippasta, vind ik ook alleen warm lekker;

Ja dit zijn makkelijke pasta's, er zijn er natuurlijk honderden zoniet duizenden.

Dit vind ik het lekkerste, Saltimbocca ala Romana;

Italiaanse salade vond ik deze erg lekker, onder het bolletje zit wat sla nog;

Als je wat vlees hebt is salade dicapri lekker, die vind ik warm/lauw het lekkerste;

Ja ik kan wel doorgaan met wat ik gemaakt heb op dit gebied.

Deze amuse vond ik trouwens overheerlijk gelukt. Is eigenlijk Spaans/Italiaans alleen. Italiaanse biestuktapenade met wat olijf en parmazaanse kaas (weinig hoor), wat pittige geroosterde amandelen (ben even de naam van het gerecht kwijt maar ligt hier naast me in het tkookboek) en een bruchette/toast met salsatapanade.

Oja of een tapas die koud overheerlijk is, alleen ook Spaans/Italiaans;

Gemarineerde champignons met gegrilde paprika en bosui en kruiden. (lekker bij het brood)

Verder eens met de rest, wat olijven, wat foccatia, wat vlees en vishapjes. Niet veel meer dan je nu hebt, maar iets meer "echt" eten dan alleen hapjes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Nog wat kleine hapjes:

- Aubergine met tomatensaus en mozzarella: aubergine schijven grillen, daarover een tomaten saus (zout, peper, basilicum of origano) en stukjes mozzarella, en eventje in de oven totdat het gesmolten is.

- Gevulde tomaten (kan simpel met alleen rijst en peterselie, maar je kan er ook van alles doorgooien wat je lekker vindt/ over hebt:gehakt, paprika, enz. )

-Bruschette is gewoon een brood (kun je zelf bakken, of gewoon een stokbrood kopen), wat je even roostert of in de oven gooit, en dan met olie/ knoflook bestrijkt (of cherrytomaatje in stukjes erop, is ook lekker).

- Een rijst of pasta salade is inderdaad ook altijd makkelijk bij een buffet. Met tonijn, tomaatjes, enz.

Ik krijg honger :-)
Count your blessings...
Ow wat lekker Myleen!!!

Heb je toevallig het recept van die champignons en die Saltimbocca? Ik denk dat ik ze daar wel erg blij mee maak namelijk!
Doe ik Maroon. Is het goed als ik het morgenochtend doe? Ik heb zo'n hoofdpijn en moet mijn externe schijf erbij halen waar de recepten op staan. Goed?

Verder vond ik die tip nog lekker van Berbke, van de Italiaanse gehaktballetjes, ook lekker bij het brood of als je misschien nog wel pasta doet ofzo. Of zo ook heerlijk warm of koud.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle tijd Myleen, ik hoef het pas zaterdag te maken, dus doe maar kalm aan hoor!

Gehaktballetjes kan ik idd ook nog wel doen ja, daar maak ik mn kleine meid ook wel erg blij mee, dus die komt er ook bij!
Ja ik lig ziek in bed en het ext.geheugen ligt beneden. Vind ik zo zielig om de katten nu weg te jagen die hier tegen mij aan liggen. Doe het morgenochtend.

Is dit nog wat voor je kleine meid voor na of erbij?

Pizzamuffins? Ohnee Italiaanse Pizzamuffins .

quote:Mylene_Valerie schreef op 01 december 2010 @ 22:21:

Ja ik lig ziek in bed en het ext.geheugen ligt beneden. Vind ik zo zielig om de katten nu weg te jagen die hier tegen mij aan liggen. Doe het morgenochtend.

Is dit nog wat voor je kleine meid voor na of erbij?

Pizzamuffins?

[afbeelding]

Ik zie hier regelmatig recepten voorbij schieten van jou.. helaas voor mij vaak wat te hoog gegrepen, maar die pizzamuffins zien er heerlijk uit. Ik zou dit mijn dochter van 4 wel eens willen laten proberen (slechte eter, maar dol op pizza) en dit lijkt me wel eens leuk. Zou ik het recept mogen hebben?

Tuorrebout
Jaaaa die willik ook!! Kunnen we mooi samen maken voordat opa en oma komen, zal ze erg leuk vinden, en lekker, want zelfgemaakt!
Offtopic, uit elke Friese regio kom jij Tuorrebout? Wij zeggen namelijk tegen jou tuorrebot doezebout. Had je nick al eens vaker voorbij zien komen en dacht, nu eerst vragen!
Wat je Italiaans kan maken door de kruiden en het soort kaas, is dit gehaktbrood ipv gehaktballetjes als je dat zou willen.

Volgens het recept is het 10 min maken. Ik deed er iets langer over door te kijken of het goed ging en af en toe het vocht weg te laten lopen. Gehaktbrood met tomaat en kaas.

Italiaanse gehaktballetjes had ik gemaakt van een recept van mijn topic Vrijdaggehaktdag hier op deze pijler. Met foccacia;

Nu stop ik want ik zie zoveel in mijn kookschrift bij de foto's, heerlijk Italiaans eten.

Zal wel lekker worden Maroon, gezellig.
Een beetje een stomme vraag misschien, maar waarom geen Spaans buffet met tapas etc? Dat past wel bij Sinterklaas
quote:maroon5 schreef op 01 december 2010 @ 22:28:

Offtopic, uit elke Friese regio kom jij Tuorrebout? Wij zeggen namelijk tegen jou tuorrebot doezebout. Had je nick al eens vaker voorbij zien komen en dacht, nu eerst vragen!Regio Sneek.. Wel import hoor, dus gjinien opriochte fries
quote:Tuorrebout schreef op 01 december 2010 @ 22:24:

[...]

Ik zie hier regelmatig recepten voorbij schieten van jou.. helaas voor mij vaak wat te hoog gegrepen, maar die pizzamuffins zien er heerlijk uit. Ik zou dit mijn dochter van 4 wel eens willen laten proberen (slechte eter, maar dol op pizza) en dit lijkt me wel eens leuk. Zou ik het recept mogen hebben?

TuorreboutHeel makkelijk, ik schrijf het morgenochtend over (laptop was gecrashed dus moet veel opnieuw opschrijven, ik had het toevallig iemand anders op het forum ook beloofd. Ik heb het kookboekje naast me dus morgen als eerste staat het hier.
Super MV en beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven