Italiaans buffet

01-12-2010 21:17 32 berichten
Ik wil voor de verandering met het sinterklaas vieren niet gaan gourmetten (wat wij elk jaar doen) maar iets van een buffetje maken. Nu had ik een Italiaans buffet in gedachten, maar ik zoek nog enkele aanvullingen op wat ik al heb, namelijk:

* Italiaanse tomatensoep,

* 2 Soorten breekbrood, (meergranen en Italiaans)

* Stokbrood,

* 2 soorten tapenade,

* Kruidenboter,

* Minipizza'tjes,

* Mozzarella/tomaat/basilicum spiesjes,

* Carpaccio (maar dan wilde ik de dressing erin rollen, dus eerst vlees, dan rucola, kaas, pijnboompitjes en dressing, en dat oprollen en in stukjes snijden)

* Eventueel nog kleine afbakkaasbroodjes,

* Soepstengels omwikkels met parmaham,

Het hoeft niet groot, en veel, we zijn met 3 volwassenen en 1 kind. Ik heb eventueel ook nog kippevleugels of een kleine stukjes lamskotelet, en ik kan er nog een pasta salade bij maken.

Ik ben altijd bang dat ik veel te weinig heb, met als gevolg dat ik vaak nog wel 2 keer kan gourmetten van de restjes, en dat wil ik dus nu eigenlijk niet.
quote:Tuorrebout schreef op 01 december 2010 @ 22:34:

[...]

Regio Sneek.. Wel import hoor, dus gjinien opriochte friesAh, dan kunnen we bijna naar mekaar zwaaien, haha, hier kwartiertje van Sneek ongeveer, grappig!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er een Parmigiana bij maken (kan je een dag van te voren maken) en wat antipasti, zoals prosciutto di parma, mortadella, een lekkere salami, olijven, stukje pecorino, stukje parmezaanse kaas, wat gedroogde tomaatjes. Wat ook heel lekker is: 3 paprika's grillen (rood en geel) velletje eraf, in reepjes snijden. Olijfolie mengen met een geperst teentje knoflook, kappertjes, wat ansjovis in stukjes, dit mengen met de reepjes paprika en wat verse peterselie...hmm ik krijg trek!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:yette schreef op 01 december 2010 @ 22:32:

Een beetje een stomme vraag misschien, maar waarom geen Spaans buffet met tapas etc? Dat past wel bij Sinterklaas

Omdat ik niet zoveel Spaanse recepte wist,

En mijn ouders zijn niet zo van het anders-dan-anders, dus Italiaans leek me dan voor een keer wel een veilige optie
quote:maroon5 schreef op 01 december 2010 @ 22:39:

[...]

Ah, dan kunnen we bijna naar mekaar zwaaien, haha, hier kwartiertje van Sneek ongeveer, grappig! hier een minuut of 10 van Sneek. Grappig. Ik dacht dat jij in de randstad woonde. Waarom weet ik niet, maar goed.
Ah zo

Ik ga het wel doen, een tapasbuffet.
MV, had je dat van die muffins nog opgezocht? Ben er erg benieuwd naar namelijk
Vitello Tonnato!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven