Jouw favoriete thee?

02-01-2015 18:56 210 berichten
Lieve dames en enkele heer,



Ik ben zelf ontzettend dol op thee, en drink het de hele dag door. 's Avonds kruidenthee, omdat ik anders niet meer slaap. Nu ben ik als theeliefhebber altijd op zoek naar leuke/lekkere/maffe/bijzondere thee. Ik heb een grote collectie, maar uitbreiding is natuurlijk altijd goed .



Dus, vandaar: wat is jouw favoriete thee, en waarom?
O, en labellei? Ik mag sowieso geen zwarte thee meer nu. Anders stuiter ik mijn bed uit... Dus ik zou dan voor een rooibos caramel of rooibos vanille gaan als ik nu zin had in zo'n soort thee.
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 08 januari 2015 @ 18:09:

Heeft AH nu ook een caramel-vanille? Of is die van pickwick? (als'ie van ah is: waarom heeft mijn AH die nog niet??? )Echt een appie huismerk.. Hier ook nog niet gezien maar op t werk hebben ze m. Ik heb thuis de lipton versie..
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
Alle reacties Link kopieren
Gecarelmeliseerde peer van pickwick
Alle reacties Link kopieren
Jarenlang vond ik thee niet lekker tegenwoordig wel. Mijn favorieten zijn.





I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:blueeyes*3 schreef op 08 januari 2015 @ 18:39:

O, en labellei? Ik mag sowieso geen zwarte thee meer nu. Anders stuiter ik mijn bed uit... Dus ik zou dan voor een rooibos caramel of rooibos vanille gaan als ik nu zin had in zo'n soort thee.

Ik zit nu inderdaad aan de pickwick vanille karamel. Smaakt prima.

Ik drink ook zelden tot nooit zwarte thee' s avonds hoor. Maar ik ben nu even eigenwijs. (Als ik vannacht ineens erg actief ben op dit forum dan weet je hoe dat komt).

Ik heb eigenlijk niet echte avond-theeën. Alleen de rooibos spices maar iedere avond dezelfde vind ik wat saai...

Een andere kruidenthee die ik in huis heb is de Yogi Rose. Erg lekker ook. Maar daar heb ik vanochtend al van gehad.





De Lipton green lemon macaroon vind ik ook erg lekker trouwens. (Zie hierboven) .
Alle reacties Link kopieren
Ik vind groene thee-en heel lekker (gewone of met jasmijn of gerookte) maar ik wil niet teveel cafeine binnen krijgen, dus die drink ik weinig. Verveine vind ik heerlijk, drink ik het meest. Verder kamillethee, soms rooibos en wat ik ook lekker vind is de Forever Young van Himalaya, met hibiscus. Die moet ik ns kopen. Oh, en een goeie Lady Grey vind ik ook erg lekker, maar drink ik ook weinig.
Alle reacties Link kopieren
Mijn favorieten wisselen regelmatig. Ligt ook aan het seizoen. Momenteel drink ik veel:

- gember&limoen van Damhert (altijd gedacht dat t Dambert was, na googelen weet ik nu dat het met een h is ) met honing

- chai thee van yogi (met melk en honing)

- witte thee van Simon Levelt

- green sencha van Simon Levelt

- winterthee van pickwick. De enige pickwickthee die ik drink (vroegah nog de zomerthee, maar daar hebben ze rooibos bij gegooid, bah)

- groene thee met jasmijn (weet ff niet welk merk ik heb)

- kamille, honing en vanille thee van Celestial Seasonings. Deze hebben ze alleen bijna nergens.



Wat ik echt niet lekker vind is Rooibos, zoethout, meloen en aardbeien thee. Ook vind ik honing thee van pickwick heel erg vies. Als ik het 5 meter verderop bij een collega ruik, word ik al misselijk. Wat een vieze chemische zoete lucht is dat zeg!



Verder heb ik vorig jaar bij Branco('s?) in Rotterdam hele lekkere thee gekocht. Was ook een soort winterthee met kaneel, vanille en gedroogd fruit. Ik heb maar 50 gram gekocht om te proberen. Nu baal ik enorm, want hij was heel erg lekker en ik kom zelden in Rotterdam. Weet iemand misschien welk merk ze bij deze winkel verkopen? Dan kan ik het misschien online vinden. Het is losse thee, dus het kan ook dat ze het zelf samenstellen. Dan moet ik nog ff wachten tot ik weer in de buurt ben.



Edit: zie nu dat Branco failliet is...

Vraag laat ik toch staan. Misschien dat iemand weet welke thee daar verkocht werd.
@gemini: dit klinkt ook wel naar jouw smaak

https://www.pit-pit.com/groene-winterthee.html
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 08 januari 2015 @ 20:53:

@gemini: dit klinkt ook wel naar jouw smaak

https://www.pit-pit.com/groene-winterthee.htmlDit ziet er zeker lekker uit! Die ik bedoelde was zwarte thee. Maar ik ga zeker eens neuzen op deze site. Bedankt!
Van Yogi: womans balance

Clipper: lemon ginger

celestial seasoning: tension tamer, detox thee en bengal spice



Ik vind deze 3 merken altijd lekker, met name Yogi. Ik hou van of gekruid of juist mild van smaak. De womans balance is mijn favoriet, veel mensen die hem drinken vinden hem erg lekker. Zelf mannen
Alle reacties Link kopieren
nan yu thee, maar drink ik alleen 'smorgens ;beetje duur..
Alle reacties Link kopieren
Een goede Darjeeling, English breakfast, Earl Grey, jasmijnthee, groene thee, rozenthee en chai, (die laatste alleen van sommige merken, die van Tazo tea bijvoorbeeld)

Dilmah thee vind ik ook heel goed, die met kardemom of lychee bijvoorbeeld.

En Mr. Jones thee, heerlijk.

Wat ik ook fantastische thee vind is Kusmi thee in allerlei soorten, zwarte, detox, groene en hun chai is ook perfect.

Kruidenthee: die van Celestial Seasonings.
+
Bij mij wisselt het wat ik 's avonds drink. Wel altijd kruidenthee, maar de variant wisselt. Favorieten op dat vlak zijn:

- zonnatura ontspanningsthee

- Celestial Seasonings Sleepy Time Peach

- een goeie rooibos, al dan niet met een extra smaakje

- verveine en kamille-lemon van Simon Levelt

- Clipper, iets met bessen, in een paars doosje.



Wat ik echt echt echt niet lust is zoethout, sterrenmix/munt of een Lapsang (rookthee).
Ik drink nu dus iedere avond de AH Fair Trade rooibos specerijen. Ik vind die zeker lekker maar wil niet iedere avond dezelfde.

De Zonnatura ontspanning heb ik ook nog in huis maar ik heb daarbij toch nog steeds het gevoel dat ik een aftreksel van hooi drink (sorry) .

De Pickwick thee Slaap Lekker (ofzo?) heb ik ook. Vind ik íets lekkerder maar ik vind dat de thee (de ongebruikte zakjes in de doosjes) zo stinkt. Het doosje staat daarom verstopt achterin de kast ingebouwd in mijn andere theedoosjes.

Celestial Seasoning lees ik hier regelmatig. Die wil ik nu dus proberen: de Sleepy Time. Maar daar zijn ook meerdere soorten van. Wordt lastig kiezen .
Alle reacties Link kopieren
- Pickwick: groene thee cranberry

- Twinings: groene thee citroen
Alle reacties Link kopieren
Lady grey, thee met witte puntje (simon levelt) en gedroogde muntthee. Allemaal losse thee drink ik allemaal erg graag.



En qua zakjesthee: oranje pecco (pickwick), gold tea (pickwick cubes) en soms groene thee cranberry (pickwick).



Ben een echte zwarte thee drinkster. ("Kruiden- en vruchtenthee is eigenlijk geen thee" ) En dan het liefst losse thee die ik los in een zeefje/mandje/ei/lepel doe. Hmmm.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de lotus bamboo extreem lekker van AH eigen merk.



Ik las hier en hoorde al eens eerder echter dat die gearomatiseerde thee suiker bevat en geen echte smaakjes zijn.

Weten jullie hoe dat zit bij AH eigen thee? Is dat suiker of echte smaak? En hoe dat zit bij Simon Levelt? Kan je daar wel zeker van zijn dat er geen toegevoegde zooi in zit?
Gyokura groene thee, genmaicha (groene thee met geroosterde rijst), groene thee met Aloe vera, rooibos allemaal van Simon Levelt. En voor ik ga slapen sleepytime extra thee van Celestial seasonings. Ik houd van thee!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-01-2015 20:23
Reden: Hengelen
% gewijzigd
Bas: gestaft.



On Topic: vandaag nog een lekkere ontdekt: Earl Gray met Lavendel erin.



De Aloë-groene thee van SL vind ik ook lekker ja! Net als de China Roos.



Zo, en nu een kopje thee na een lange dag werken
Alle reacties Link kopieren
quote:jettestet schreef op 06 januari 2015 @ 23:22:

Mijn favoriet is Meloen (Pickwick). Erg lekker. En hier altijd (verse, geen oplos) melk in mijn thee.



De meloen thee van pickwick is ook een van mijn favorieten, helaas kan ik hem al een tijdje niet meer vinden (bij de jumbo). Misschien is het seizoensgebonden thee en hebben ze hem in de zomer weer, dat hoop ik teminste.

Nu drink ik green tea pure van pickwick.
De meloenthee van Pickwick zit sowieso in een doosje met nog 3 andere smaken. Fruit variatie Groen, zo uit mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Zal eens kijken of ik die kan vinden.
Gewoon aardbeienthee van Lidl. Ik ben geen fijnproever. Zoethoutthee vind ik ook lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven