Kaasfondue

09-12-2025 08:28 112 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal.
Dit jaar willen wij voor het eerst met kerstavond kaasfonduen.
Wij hebben hiervoor onlangs een fondue stel gekocht waar ook kaasfonduen kan.
Nu heb ik een paar vraagjes, en ben benieuwd hoe jullie dit doen.
- ik wil voor de eerste keer (en omdat ik die dag eerst moet werken) een kant en klaar pakje kopen. Welke adviseren jullie?
- moet het kaas eerst op het fornuis opgewarmd worden en of kan het meteen in de fondue?
- wij willen er oa. Champignons, paprika, knakworsten en voor gegaarde gehaktballetjes bij eten. Moeten deze eerst bereid worden of kan het allemaal rauw?
En als er nog andere tips of ideeën zijn hoor ik ze graag 😊
Bedankt alvast.
Irregular_Choice schreef:
09-12-2025 20:35
Ik ben de enige die knakworstjes noemt, dus het is persoonlijk aan mij gericht. Er wordt hier gewoon gevraagd wat anderen in de kaasfondue doen en daar wordt dan heel lacherig over gedaan en het belachelijk gemaakt. Slaat nergens op en daar wil ik dan inderdaad wel even op reageren ja.
Of je leest de openingspost nog even als je van de kast bent.
Lady*Voldemort schreef:
09-12-2025 21:23
Lijkt me hartstikke lekker, mits het van die echte zijn die knakken. En die heb je nou eenmaal niet voor vega's :cry:
Deze van Brandt en Levie zijn erg lekker en knakken!

https://brandtenlevie.nl/products/plantbased-hotdog-box
Eens met wat iedereen zegt. Kaasfondue is super makkelijk om te maken.
Voor de feestdagen heb ik deze weleens gemaakt met champagne en truffel. Lekker!

https://sterkindekeuken.nl/kaasfondue-m ... e-truffel/
Dala schreef:
09-12-2025 20:01
Kaasfondue!!! :heart: Er is niets op de wereld lekkerder dan kaasfondue! :heart: :heart: :heart:

Geraspt van de kaasboer of een zakje van de supermarkt maakt me niet uit, het is allebei goddelijk. Je maakt me nergens gelukkiger mee.

Ik ben de enige thuis die het lust
Daar moeten speciale reddingsploegen voor komen hoor, opvangplekken, geheime ontmoetingsplekken en genootschappen voor kaasfondueliefhebbers. Knakworstgebruikers mogen niet naar binnen uiteraard.
Heerlijk, kaasfondue! Wat mij betreft echt comfortfood.
Wij hadden pas ook z'n klein bakje van de Lidl, voor een zaterdagavond met nacho's erbij. Vanmorgen nog 2 meegenomen, want ze zijn houdbaar tot ergens in april.
Ik hoop normaal altijd een pak uit de supermarkt. Dan kook ik eerst zo'n 150 ml witte wijn en smelt daarna de kaasfondue ( 2 pakken voor mijn z'n vieren ;) ) erin.
Wij dippen ook graag met nacho's, stokbrood, tomaat, komkommer, paprika, kipspiesjes, gegrilde champignons.
De tip van een 2e dip erna (kruiden/ gehakte nootjes) vind ik geweldig, die ga ik onthouden.
Mittens schreef:
10-12-2025 07:43

Voor de liefhebbers van alcoholvrij, de Aldi heeft, als ze de kant en klare fondue verkopen, ook altijd een variant alcoholvrij.
Yep, daar ben ik ook achter😂

Die nacho tip is ook weer een goede. Ik twijfel of ik voor kerstavond bij de kaasboer ga halen of toch die verse van de AH of die uit Alkmaar.

Dat pak van gisteren wordt zondag opgegeten.

Echt lang geleden maar nu zo’n zin in.
Ik vind het lekker om er rauwe witlof bij te hebben en dan haal ik er steeds een velletje af en gebruik die als een soort schepje voor de kaas. Erg lekker.
blijfgewoonbianca schreef:
09-12-2025 22:06
Ja ! Er MOETEN stukjes kip bij !!!!!!!

Ik word er schijtziek van.
nou oké dan, omdat je zo aandringt 🤣

Ik heb nu wel zin om binnenkort kaasfondue te eten. Al heel lang niet gehad.
Pioen00 schreef:
10-12-2025 09:46
Daar moeten speciale reddingsploegen voor komen hoor, opvangplekken, geheime ontmoetingsplekken en genootschappen voor kaasfondueliefhebbers. Knakworstgebruikers mogen niet naar binnen uiteraard.
Ach van mij mag iedereen erin dippen wat ie lekker vindt. Ik vind het zo lekker en gezellig dat ik het allang leuk zou vinden als er iemand mee wil doen.
Ik maak het altijd zelf, met emmentaler en gruyere die de kaasboer raspt. Ik vind dat met wat ouder brood de kaas beter blijft hangen, dus ik snij 's morgens het brood al in kleine stukjes, zodat het oud is geworden.
Verder gaat alles erin wat hierboven al genoemd is en er is inderdaad altijd een schaaltje gevulde pasta. Ze zijn allemaal lekker, maar ik vind een vulling zonder kaas het lekkerste.
maar weer eens doen van 't weekend.
TinyTiny schreef:
09-12-2025 18:59
Kom vaak in Frankrijk/ Zwitserland waar ik uiteraard ook kaasfondue eet 😁
Of raclette :-P)
pompelmoentje schreef:
10-12-2025 16:57
Of raclette :-P)
En tartiflette. Als het maar kaas is. Als ik later groot ben, wil ik daar wonen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven