Kaasfondue
dinsdag 9 december 2025 om 08:28
Hoi allemaal.
Dit jaar willen wij voor het eerst met kerstavond kaasfonduen.
Wij hebben hiervoor onlangs een fondue stel gekocht waar ook kaasfonduen kan.
Nu heb ik een paar vraagjes, en ben benieuwd hoe jullie dit doen.
- ik wil voor de eerste keer (en omdat ik die dag eerst moet werken) een kant en klaar pakje kopen. Welke adviseren jullie?
- moet het kaas eerst op het fornuis opgewarmd worden en of kan het meteen in de fondue?
- wij willen er oa. Champignons, paprika, knakworsten en voor gegaarde gehaktballetjes bij eten. Moeten deze eerst bereid worden of kan het allemaal rauw?
En als er nog andere tips of ideeën zijn hoor ik ze graag
Bedankt alvast.
Dit jaar willen wij voor het eerst met kerstavond kaasfonduen.
Wij hebben hiervoor onlangs een fondue stel gekocht waar ook kaasfonduen kan.
Nu heb ik een paar vraagjes, en ben benieuwd hoe jullie dit doen.
- ik wil voor de eerste keer (en omdat ik die dag eerst moet werken) een kant en klaar pakje kopen. Welke adviseren jullie?
- moet het kaas eerst op het fornuis opgewarmd worden en of kan het meteen in de fondue?
- wij willen er oa. Champignons, paprika, knakworsten en voor gegaarde gehaktballetjes bij eten. Moeten deze eerst bereid worden of kan het allemaal rauw?
En als er nog andere tips of ideeën zijn hoor ik ze graag
Bedankt alvast.
woensdag 10 december 2025 om 08:06
Of je leest de openingspost nog even als je van de kast bent.Irregular_Choice schreef: ↑09-12-2025 20:35Ik ben de enige die knakworstjes noemt, dus het is persoonlijk aan mij gericht. Er wordt hier gewoon gevraagd wat anderen in de kaasfondue doen en daar wordt dan heel lacherig over gedaan en het belachelijk gemaakt. Slaat nergens op en daar wil ik dan inderdaad wel even op reageren ja.
woensdag 10 december 2025 om 08:08
Deze van Brandt en Levie zijn erg lekker en knakken!Lady*Voldemort schreef: ↑09-12-2025 21:23Lijkt me hartstikke lekker, mits het van die echte zijn die knakken. En die heb je nou eenmaal niet voor vega's![]()
https://brandtenlevie.nl/products/plantbased-hotdog-box
woensdag 10 december 2025 om 08:23
Eens met wat iedereen zegt. Kaasfondue is super makkelijk om te maken.
Voor de feestdagen heb ik deze weleens gemaakt met champagne en truffel. Lekker!
https://sterkindekeuken.nl/kaasfondue-m ... e-truffel/
Voor de feestdagen heb ik deze weleens gemaakt met champagne en truffel. Lekker!
https://sterkindekeuken.nl/kaasfondue-m ... e-truffel/
woensdag 10 december 2025 om 09:46
Daar moeten speciale reddingsploegen voor komen hoor, opvangplekken, geheime ontmoetingsplekken en genootschappen voor kaasfondueliefhebbers. Knakworstgebruikers mogen niet naar binnen uiteraard.
woensdag 10 december 2025 om 10:38
Heerlijk, kaasfondue! Wat mij betreft echt comfortfood.
Wij hadden pas ook z'n klein bakje van de Lidl, voor een zaterdagavond met nacho's erbij. Vanmorgen nog 2 meegenomen, want ze zijn houdbaar tot ergens in april.
Ik hoop normaal altijd een pak uit de supermarkt. Dan kook ik eerst zo'n 150 ml witte wijn en smelt daarna de kaasfondue ( 2 pakken voor mijn z'n vieren
) erin.
Wij dippen ook graag met nacho's, stokbrood, tomaat, komkommer, paprika, kipspiesjes, gegrilde champignons.
De tip van een 2e dip erna (kruiden/ gehakte nootjes) vind ik geweldig, die ga ik onthouden.
Wij hadden pas ook z'n klein bakje van de Lidl, voor een zaterdagavond met nacho's erbij. Vanmorgen nog 2 meegenomen, want ze zijn houdbaar tot ergens in april.
Ik hoop normaal altijd een pak uit de supermarkt. Dan kook ik eerst zo'n 150 ml witte wijn en smelt daarna de kaasfondue ( 2 pakken voor mijn z'n vieren
Wij dippen ook graag met nacho's, stokbrood, tomaat, komkommer, paprika, kipspiesjes, gegrilde champignons.
De tip van een 2e dip erna (kruiden/ gehakte nootjes) vind ik geweldig, die ga ik onthouden.
woensdag 10 december 2025 om 11:48
Yep, daar ben ik ook achter
Die nacho tip is ook weer een goede. Ik twijfel of ik voor kerstavond bij de kaasboer ga halen of toch die verse van de AH of die uit Alkmaar.
Dat pak van gisteren wordt zondag opgegeten.
Echt lang geleden maar nu zo’n zin in.
woensdag 10 december 2025 om 12:49
nou oké dan, omdat je zo aandringtblijfgewoonbianca schreef: ↑09-12-2025 22:06Ja ! Er MOETEN stukjes kip bij !!!!!!!
Ik word er schijtziek van.
Ik heb nu wel zin om binnenkort kaasfondue te eten. Al heel lang niet gehad.
woensdag 10 december 2025 om 12:58
Ach van mij mag iedereen erin dippen wat ie lekker vindt. Ik vind het zo lekker en gezellig dat ik het allang leuk zou vinden als er iemand mee wil doen.
woensdag 10 december 2025 om 14:42
Ik maak het altijd zelf, met emmentaler en gruyere die de kaasboer raspt. Ik vind dat met wat ouder brood de kaas beter blijft hangen, dus ik snij 's morgens het brood al in kleine stukjes, zodat het oud is geworden.
Verder gaat alles erin wat hierboven al genoemd is en er is inderdaad altijd een schaaltje gevulde pasta. Ze zijn allemaal lekker, maar ik vind een vulling zonder kaas het lekkerste.
maar weer eens doen van 't weekend.
Verder gaat alles erin wat hierboven al genoemd is en er is inderdaad altijd een schaaltje gevulde pasta. Ze zijn allemaal lekker, maar ik vind een vulling zonder kaas het lekkerste.
maar weer eens doen van 't weekend.
woensdag 10 december 2025 om 20:41
En tartiflette. Als het maar kaas is. Als ik later groot ben, wil ik daar wonen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in