Kerriebroodjes

10-07-2010 18:03 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil zelf eens kerriebroodjes gaan maken. Bladerdeeg met kipkerrie erin. Ik heb even gegoogled maar ik kan nergens een recept vinden. Dus ik ben bang dat het gewoon experimenteren wordt. Maar volgens mij maak je kipkerrie normaal van mayonaise alleen lijkt me dat niet zo lekker als het warm wordt in de oven. Is creme fraiche dan een oplossing?
Kipkerrie in bladerdeeg doen en in de oven.

En dan niet kipkerriesalade, maar kipkerrie zoals je 's avonds zou eten, met rijst er bij.

Olie verhitten, kerrie madras er in.

Een paar tenen knoflook, uien, paprika en stukjes kip bakken.

Zout er bij, naar smaak.

Scheutje room of kokosmelk om een saus te maken.

Verse koriander er door doen.

Lekker met rijst.

En wat over is doe je in bladerdeeg.
Dat klinkt lekker, zowel in bladerdeeg als 'gewoon' met rijst.

Die ga ik zeker eens proberen!
Bedankt voor de tip! Ik ben heel benieuwd of het net zo smaakt als op de middelbare school..
http://www.smulweb.nl/1131858/koken/rec ... h-quai-vac
quote:Leja87 schreef op 10 juli 2010 @ 20:59:

Bedankt voor de tip! Ik ben heel benieuwd of het net zo smaakt als op de middelbare school..

Geen idee.

Op mijn middelbare school was geen kantine.
Waarom maak je niet een soort bapao broodje met kipkerrie vulling? En zeker niet met mayo. Als je googled op kipkerrie zou ik de Surinaamse variant nemen, behalve die hele hete pepertjes zou ik vervangen door een klein beetje rode peper of gewoon ui.

Ik maak van dat soort broodjes vaak met een gehaktvulling. Binnenkort maak ik ze met een kipsate vulling. Als ik kip overheb zal ik eens kijken of kipkerrie ook lekker is.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Heel simpel:

Kipfilet kruiden in een mengsel van Hindoestaanse kerrie en sambal. Ik gebruik veel sambal omdat mijn man van heel pittig houdt.

Die kip bakken in olie, water erbij en dit laat je sudderen tot het grootste deel van het water verdampt is.

Heerlijk.
Ik zou de kipkerrie op basis van een roux maken, eerst ff kipfilet koken en als ie gaar is in kleine stukjes trekken. Boter smelten, bloem erbij dan kippenbouillon erbij, dan kip erbij, lekker kerrie, verse kruiden etc. toevoegen. Je hebt dan een heerlijke ragout die je in bladerdeeg kunt doen, maar ook door bloem ei en paneermeel kunt halen (2x) en daarna frituren, je hebt dan heerlijke 'kippen/bitterballen, echt superlekker!! Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven