Kerstdiner hoofdgerecht vegetarisch

10-11-2018 14:28 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben er vroeg bij, I know, maar dat is omdat we een vroeg "kerstdiner" hebben gepland met vrienden. 1 december komen hier vijf mensen eten waarvan er twee vegetarisch eten. Aangezien ik een random maaltijd als een van hen doordeweeks mee-eet al lastig genoeg vind, kom ik hier even advies vragen. Tevens zijn de andere gasten daarentegen weer echte vleeseters, dus ik heb ook al overwogen twee verschillende gerechten te maken...

Hebben jullie aanraders of tips? Ik kook graag en veel, dus ik kan met redelijk veel uit de voeten, maar ik kook zelden vegetarisch (en als ik dat doe dan is het vaak een kwestie van vlees weglaten in een regulier gerecht ;-D ).

Ik wil graag drie of vier gangen maken, maar ik zit vooral met het hoofdgerecht. De rest moet best lukken, maar qua kerstige hoofdgerechten ga ik eigenlijk altijd voor een mooi stuk vlees (uit de oven). Uiteraard staat het internet vol met recepten, maar aanraders zijn altijd welkom.

Tips?

Thanks! :)
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
22-12-2018 18:54
Pescotarier. En je hoeft dat woord ook niet te gebruiken, zeker niet als je het niet eens kunt uitspreken, maar zeg dan gewoon dat je geen vlees eet. Niet dat je vegetariër bent, want dat bén je niet.
Door van die domme lui zoals jij krijgen vegetariërs nog steeds vis voorgeschoteld.
Lekker glaasje azijn op je zaterdagavond? Gezellig type ben jij zeg haha. Succes met je innerlijke woede. Ik laat het hierbij want dit gaat nergens meer over.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
21-12-2018 20:21
Hallo TO heeft het over 1 dec, dat etentje is al lang geweest.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Sooofff schreef:
22-12-2018 19:01
Lekker glaasje azijn op je zaterdagavond? Gezellig type ben jij zeg haha. Succes met je innerlijke woede. Ik laat het hierbij want dit gaat nergens meer over.

Maar Trotter heeft wel gelijk, omdat jij het woord verkeerd gebruikt, is het voor anderen vaak niet duidelijk wat een vegetariër is. Als iedereen het woord pescotariër maar niet gebruikt omdat het niet bekend is, dan wordt het ook nooit bekend wat dat nou eigenlijk betekent. Toch?
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
25-12-2018 01:10
Maar Trotter heeft wel gelijk, omdat jij het woord verkeerd gebruikt, is het voor anderen vaak niet duidelijk wat een vegetariër is. Als iedereen het woord pescotariër maar niet gebruikt omdat het niet bekend is, dan wordt het ook nooit bekend wat dat nou eigenlijk betekent. Toch?
Heb je gelijk in. Ik vraag me tegelijkertijd altijd af waarom het wel OK is om een gekweekte vis te eten, en niet OK is om een gefokte kip te eten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
25-12-2018 16:30
Heb je gelijk in. Ik vraag me tegelijkertijd altijd af waarom het wel OK is om een gekweekte vis te eten, en niet OK is om een gefokte kip te eten.

Dat weet ik ook niet. Misschien dat sommigen vegetariër zijn omdat ze geen vlees lusten. Als je het doet om dierenwelzijn, of omdat ieder leven telt, dan zou je beide niet eten natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven