Kerstdiner kleuters op school

15-12-2010 09:33 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor het "kerstdiner" vanavond op school ga ik nog hapjes maken. Verschillende ouders brengen wat, ik heb met de juf afgesproken nog een schaaltje tapasachtige hapjes te maken. Er worden al gevulde eitjes ,gehaktballetjes en prikkers met kaas en worst gemaakt. Ook fruit en turkse hapjes worden er gemaakt. Wie heeft er nog leuke ideetjes? Bladerdeeghapjes durf ik niet goed aan, dat ziet er altijd rommelig uit als ik dat klaar maak.
Ik maak gevulde eieren. En voor andere zoon pannenkoeken.

Ik heb ook wel eens gemaakt: nasi, kippepootjes, gehaktballetjes. Oh, en een quiche. (kaas-spek)
koude wraps (of zweeds tunnbrod, bij ikea) besmeren met wat kruidenkaas (of smeerkaas) beetje sla, en dan ham, kipfilet ed er tussen. Vinden de kindjes die ik ken altijd erg lekker.

Ik vind zelf zalm met kruidenkaas erg lekker maar of je kids daar blij mee maakt?
Van die Babybell-kaasjes vinden veel kinderen lekker. Of wraps met kruidenkaas en ham. Allebei makkelijk te maken.
quote:Madelief37 schreef op 15 december 2010 @ 10:01:

Kippetjes (drumsticks)!

Goed idee!

En ik vind de minpizza's ook wel een goed idee, maar of de kinders daar heel enthousiast van worden?
quote:Claudia2010 schreef op 15 december 2010 @ 09:54:

Hier wordt het een kerstontbijt en ik was de eerste moeder die zich inschreef. Ik zorg nu voor de beschuiten! (moet ik me nu schamen?)Nee, ik heb me ingeschreven voor de cocktailworstjes. Het was dat of kippenboutjes en daar ben ik gewoon niet zo goed in (was een beetje laat met de lijst invullen, de rest was al voorzien). Ik vul het denk ik nog aan met kwarteleieren.
Ik was aan de beurt voor de worstebroodjes: croissantdeeg met coctailworstjes. Altijd succes bij de kinderen!
Ik zat net te denken aan meloen met rauwe ham en dan een soort bonbon maken met een sprietje bieslook dichtbinden.Is dat wat?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb me ingeschreven voor de rauwkost. Tomaatjes/komkommer. Geef er nog wel wat eigen invulling aan door wortelballetjes, blokjes kaas en druiven erbij te doen. Ik maak ze m.b.v. cocktailprikkers en prik ze in een aluminium folie gehulde halve kool......

Ook simpel en makkelijk dus maar probeer er wel wat leuks van te maken.
- Cherietomaatjes

- Stokbrood met room/kruidenkaas

- Kaastaartjes

- Kaasstengels

-Kleine soepstengels kopen die ze in smeerkaas, nutella kunnen dippen

- Poffertjes afwisselen met spekjes op een prikker.
quote:nouschi schreef op 15 december 2010 @ 10:16:

Ik zat net te denken aan meloen met rauwe ham en dan een soort bonbon maken met een sprietje bieslook dichtbinden.Is dat wat?En dat is voor morgen? Succes met de jacht op meloen
Jynta de kinderen die ik ken worden heel blij van minipizza. Mijn dochter heeft voor poffertjes gekozen, ik moet ze zelf bakken ivm een lactose intolerantie. maar hoeveel ik moet bakken voor 20 kinderen van 2-4 weet ik nog even niet. iemand een idee?
Erger u niet, verwonder u slechts!
Soepstengels met dipjes erbij. Of zelf insmeren met een creme en dan dippen in verschillende soorten hagelslag. Leuk neerzetten, staat gezellig.
Ik doe gewoon voor de verandering maar weer eens een Egel. Wedden dat die weer als eerste leeg is?

Succes verzekerd!
quote:Belbe schreef op 15 december 2010 @ 10:23:

Jynta de kinderen die ik ken worden heel blij van minipizza. Mijn dochter heeft voor poffertjes gekozen, ik moet ze zelf bakken ivm een lactose intolerantie. maar hoeveel ik moet bakken voor 20 kinderen van 2-4 weet ik nog even niet. iemand een idee?Ik zou uitgaan van 4 tot 6 poffers per kind: er is nog meer eten, dus meer zou ik echt niet doen.
quote:Star schreef op 15 december 2010 @ 10:22:

[...]

En dat is voor morgen? Succes met de jacht op meloen Hiero bij AH en de Super de Boer
Wat ik me altijd afvraag: waar zijn de warme, of minstens bereide groenten in zo'n diner? Dat vinden kinderen toch ook lekker?
quote:Gravinnetje schreef op 15 december 2010 @ 10:16:

Ik heb me ingeschreven voor de rauwkost. Tomaatjes/komkommer. Geef er nog wel wat eigen invulling aan door wortelballetjes, blokjes kaas en druiven erbij te doen. Ik maak ze m.b.v. cocktailprikkers en prik ze in een aluminium folie gehulde halve kool......

Ook simpel en makkelijk dus maar probeer er wel wat leuks van te maken.En zie hier de Egel
quote:tilalia2 schreef op 15 december 2010 @ 10:27:

Wat ik me altijd afvraag: waar zijn de warme, of minstens bereide groenten in zo'n diner? Dat vinden kinderen toch ook lekker?De mijne wel dus die eten dat de dag na het diner wel weer
Sperziebonen in een spekjasje, maiskoekjes, gegrilde groentespiesjes, waarom doen mensen dat nooit?

Het lijkt me dat wat er in dit topic staat zo'n beetje het landelijk gemiddelde is van een kleuterkerstdiner op school, maar verder dan wat rauwkost of de tomaat op de pizza is er geen groente.
ik snap heus wel dat fingerfood het handigste is, maar echt, groenten passen daar toch ook bij!
quote:nouschi schreef op 15 december 2010 @ 10:16:

Ik zat net te denken aan meloen met rauwe ham en dan een soort bonbon maken met een sprietje bieslook dichtbinden.Is dat wat?Ik zou het gewoon op een prikker steken. De mijne lust geen sla/sprietjes/bieslook en daar ken ik er nog een heleboel van.
quote:tilalia2 schreef op 15 december 2010 @ 10:29:

Sperziebonen in een spekjasje, maiskoekjes, gegrilde groentespiesjes, waarom doen mensen dat nooit?

Het lijkt me dat wat er in dit topic staat zo'n beetje het landelijk gemiddelde is van een kleuterkerstdiner op school, maar verder dan wat rauwkost of de tomaat op de pizza is er geen groente.Tja ik had ook de ijdele hoop dat ik zelf iets mocht verzinnen, maar ik moest me echt aan de lijst houden. Vond het ook nogal dreumesvoer, maar goed.
Maar die sperziebonen in een spekjasje, maiskoekjes en gegrilde groentespiesjes zijn warm het lekkerst en dat is dan ook gelijk het probleem denk ik.
quote:tilalia2 schreef op 15 december 2010 @ 10:29:

Hier hing een lijst en dat stond er niet op (en ik vind het teveel werk, luie donder die ik ben).
Moet toegeven dat ik de rauwkost ook heb uitgezocht op het relatief "gezonde" stukje ervan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven