Kerstdiner kleuters op school

15-12-2010 09:33 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor het "kerstdiner" vanavond op school ga ik nog hapjes maken. Verschillende ouders brengen wat, ik heb met de juf afgesproken nog een schaaltje tapasachtige hapjes te maken. Er worden al gevulde eitjes ,gehaktballetjes en prikkers met kaas en worst gemaakt. Ook fruit en turkse hapjes worden er gemaakt. Wie heeft er nog leuke ideetjes? Bladerdeeghapjes durf ik niet goed aan, dat ziet er altijd rommelig uit als ik dat klaar maak.
Wij hebben een schaal met zelfgebakken soesjes gevuld met tonijnsalade ingeleverd. Moet je alleen niet binnen een half uur maken en op school moeten staan. Dan zakken de soesjes in. "Wat betekent 'shit' mama?" Ze waren toch lekker, vond mijn dochter.
Wij hebben vandaag ons kerstdiner gehad. Was echt heel leuk en gezellig. Om jullie ideetjes voor volgend jaar te geven, zal ik even opnoemen wat er bij ons te vinden was (groep 7/8):

- gevulde eieren

- wraps met ham/zalm

- ham met augurk/kruidencreme

- minipizza

- chocoladefontein met spekkies en lange vingers

- tiramisu

- fruitspiesjes

- tonijnsalade

- stokbrood kruidenboter

- gebakken banaan

- miniloempia

- sate

- mini saucijzenbroodje

- vegetarische brocolitaart met kaassaus (mjammie)

- knakworsten

- vla

- ijsjes

- komkommer

- wortel gesneden in de vorm van patat en in een puntzakje (superleuk idee!)

- zelfgemaakte appelmoes

Ik had zelf kinderchampagne meegenomen (0,89 cent bij de action!) gehaald om op mijn afscheid als stagiaire te toosten en iedereen daarmee ook een goed kerstfeest te wensen

In andere klassen gezien:

- tosti maken met tosti-ijzer

- buitenlandse hapjes

misschien hebben jullie er wat aan...
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Hier viel er niks in te schrijven of af te strepen. Ouders die om 10 uur tijd hadden, namen gewoon wat mee. De vorige keer was er meer zelfgemaakt, nu veel kant en klaar, zoals bakken voorgesneden fruit met carameldip, groenten met dip, pakjes sap, chips, bonbons, kant en klare borrelbak met toast, blokjes kaas en plakjes salami en verder zelfgemaakte chocolademuffins, kerstboomkoekjes, gingerbreadmannetjes en garnalenloempia's.

Het viel me op dat de kinderen vooral veel groente namen.

En de moeders veel garnalenloempiaatjes
Wij hebben de lijst ook met de kleuters zelf gemaakt. Er kwam wel vnl pannenkoeken en patat uit, dus dat staat op de lijst. Naast poffertjes en knakworstjes in bladerdeeg :P. Dit alles is zowel koud als warm lekker, zeurpieten :P. Die groenten stop je er de rest van de week maar weer in :D.

Ik vind etnisch eten en zelfgemaakte hapjes altijd erg leuk, daarom laat ik altijd wat vakjes wit voor creatieve ouders .
Wij hebben de lijst ook met de kleuters zelf gemaakt. Er kwam wel vnl pannenkoeken en patat uit, dus dat staat op de lijst. Naast poffertjes en knakworstjes in bladerdeeg :P. Dit alles is zowel koud als warm lekker, zeurpieten :P. Die groenten stop je er de rest van de week maar weer in :D.

Ik vind etnisch eten en zelfgemaakte hapjes altijd erg leuk, daarom laat ik altijd wat vakjes wit voor creatieve ouders .
oops 2x
Dit jaar is er voor het eerst op de school van mijn dochters gevraagd wat ze lekker vonden. Dat stond op de lijst en die lijst kon aangevuld worden.

Bij mijn oudste dochter stonden er nog rauwe worteltjes op de lijst, dus die heb ik in een kerstboomschaal gedaan, met rode paprikaslingers en komkommersterretjes versierd.

Bij mijn middelste dochter stond er nog stokbrood op de lijst. Daarbij heb ik smeerkaas en smeerworst meegegeven, daar is ze dol op.

Dit jaar dus erg makkelijk, wat koken betreft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven