Kerstdiner kleuters op school
woensdag 15 december 2010 om 09:33
Voor het "kerstdiner" vanavond op school ga ik nog hapjes maken. Verschillende ouders brengen wat, ik heb met de juf afgesproken nog een schaaltje tapasachtige hapjes te maken. Er worden al gevulde eitjes ,gehaktballetjes en prikkers met kaas en worst gemaakt. Ook fruit en turkse hapjes worden er gemaakt. Wie heeft er nog leuke ideetjes? Bladerdeeghapjes durf ik niet goed aan, dat ziet er altijd rommelig uit als ik dat klaar maak.
woensdag 15 december 2010 om 14:38
quote:Suze02 schreef op 15 december 2010 @ 14:20:
[...]
Dat snap ik wel, maar mijn 4 jarige begint dan gelijk te piepen...
Die van mij ook daarom vroeg ik ook, is het wat?
Die poffertjes met druiven leken mij ook wel makkelijk maar koude poffertjes lijkt me toch niks eigenlijk.
[...]
Dat snap ik wel, maar mijn 4 jarige begint dan gelijk te piepen...
Die van mij ook daarom vroeg ik ook, is het wat?
Die poffertjes met druiven leken mij ook wel makkelijk maar koude poffertjes lijkt me toch niks eigenlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 15 december 2010 om 14:54
woensdag 15 december 2010 om 14:55
quote:jet38 schreef op 15 december 2010 @ 14:54:
miniknakworstjes met een vierkantje deeg erom waar je crossaintjes meemaakt uit zo'n blikje.
je rolt het deeg helemaal uit en snij er kleine vierkantjes uit en rolt dat om een worstje heen.
Even 20 minuten in de oven en ze zijn zelfs koud lekker.
veel plezier allemaal ermee.
Neeeheee! Dat is niet lekker! Warm niet en koud niet!
miniknakworstjes met een vierkantje deeg erom waar je crossaintjes meemaakt uit zo'n blikje.
je rolt het deeg helemaal uit en snij er kleine vierkantjes uit en rolt dat om een worstje heen.
Even 20 minuten in de oven en ze zijn zelfs koud lekker.
veel plezier allemaal ermee.
Neeeheee! Dat is niet lekker! Warm niet en koud niet!
woensdag 15 december 2010 om 15:00
quote:tilalia2 schreef op 15 december 2010 @ 10:29:
Sperziebonen in een spekjasje, maiskoekjes, gegrilde groentespiesjes, waarom doen mensen dat nooit?
Het lijkt me dat wat er in dit topic staat zo'n beetje het landelijk gemiddelde is van een kleuterkerstdiner op school, maar verder dan wat rauwkost of de tomaat op de pizza is er geen groente.Ik heb gisteravond een hartige taart gemaakt voor kerstdiner van dochter vanavond. Zalm en diverse groenten. Maar ik weet nu al dat ik m nog niet voor een kwart aangebroken weer terug krijg. Die kids uit haar kleine klasje eten liever kip, patat en appelmoes geloof ik.
Sperziebonen in een spekjasje, maiskoekjes, gegrilde groentespiesjes, waarom doen mensen dat nooit?
Het lijkt me dat wat er in dit topic staat zo'n beetje het landelijk gemiddelde is van een kleuterkerstdiner op school, maar verder dan wat rauwkost of de tomaat op de pizza is er geen groente.Ik heb gisteravond een hartige taart gemaakt voor kerstdiner van dochter vanavond. Zalm en diverse groenten. Maar ik weet nu al dat ik m nog niet voor een kwart aangebroken weer terug krijg. Die kids uit haar kleine klasje eten liever kip, patat en appelmoes geloof ik.
donderdag 16 december 2010 om 21:46
Ik heb lekker verse pizza met groente (deels verstopt, deels out in the open), ananas en kaas gemaakt.
Viel in de smaak. Zoon zei trots dat iedereen mijn pizza erg lekker vond.
Bij ons hebben de kinderen in de kring zelf hun menu vastgesteld trouwens:
broodjes knakworst
pizza
stokbrood met kruidenboter
oliebollen
koekjes
Hilarisch kerstmenu, maar erg leuk dat ze het zelf verzinnen...
Zoon kwam thuis en heeft nog even een bakje cherrytomaatjes weggekaand....
Viel in de smaak. Zoon zei trots dat iedereen mijn pizza erg lekker vond.
Bij ons hebben de kinderen in de kring zelf hun menu vastgesteld trouwens:
broodjes knakworst
pizza
stokbrood met kruidenboter
oliebollen
koekjes
Hilarisch kerstmenu, maar erg leuk dat ze het zelf verzinnen...
Zoon kwam thuis en heeft nog even een bakje cherrytomaatjes weggekaand....