Kerstdiner La Place@Home

zaterdag 5 december 2009 om 16:22

zaterdag 5 december 2009 om 16:27

zaterdag 5 december 2009 om 16:44
heb aantal jaar geleden nog in la place gewerkt, het is echt niet zomaar een "kant en klaar" product. Zoals die taarten etc worden echt 's ochtends vroeg (of de avond voor het ophalen) nog klaar gemaakt. Het is dus ook zo dat je het het beste op eerste kerstdag kunt eten, tweede kerstdag gaat ook nog prima, maar je moet de producten niet laten staan.
dat jaar 1 klacht gehad over dat het eten niet meer goed was, maar na gesprek hoe en wat, we vonden het toch wel heel naar, bleek dat ze het pas 2 dagen na kerst waren gaan nuttigen...tsjah.
dat jaar 1 klacht gehad over dat het eten niet meer goed was, maar na gesprek hoe en wat, we vonden het toch wel heel naar, bleek dat ze het pas 2 dagen na kerst waren gaan nuttigen...tsjah.
zaterdag 5 december 2009 om 18:05
Ook al is het met bijgerechten/toetje, dan nog vind ik 80 euro vrij veel voor 6 personen. Als je zelf je gourmetschotel maakt (en je gasten beetje kent) kun je variëren met meer kip of meer rund, of wel/geen wild/vis etc.
Al is het natuurlijk voor meer personen in verhouding altijd wel wat voordeliger, bijv. met 7 nog genoeg aan 6 persoons etc.
Ik ga gourmet voor 2 pers. maken, incl. wild en excl. vis (dat wordt de brunch volgende dag) en dan red ik het niet met 12 euro aan vlees. Maar ja, grootverpakkingen meestal duurder. Daarbij vind ik het leuk zelf het assortiment samen te stellen, zelf 'vinkjes' en zo te maken.
ALS je idd voor zo'n La Place pakket gaat, zou ik er ook nog wat broodsoorten bij doen. Die vind ik daar altijd wel super en weer eens wat anders dan alleen/gewoon stokbrood.
Maar als ik postings goed begrijp moet je nog wel zelf zorgen voor sauzen, fruit, salade, bijgerechtjes als pannenkoek of omeletmix etc.
Wel benieuwd of je het gaat doen én hoe het dan gesmaakt heeft.
Al is het natuurlijk voor meer personen in verhouding altijd wel wat voordeliger, bijv. met 7 nog genoeg aan 6 persoons etc.
Ik ga gourmet voor 2 pers. maken, incl. wild en excl. vis (dat wordt de brunch volgende dag) en dan red ik het niet met 12 euro aan vlees. Maar ja, grootverpakkingen meestal duurder. Daarbij vind ik het leuk zelf het assortiment samen te stellen, zelf 'vinkjes' en zo te maken.
ALS je idd voor zo'n La Place pakket gaat, zou ik er ook nog wat broodsoorten bij doen. Die vind ik daar altijd wel super en weer eens wat anders dan alleen/gewoon stokbrood.
Maar als ik postings goed begrijp moet je nog wel zelf zorgen voor sauzen, fruit, salade, bijgerechtjes als pannenkoek of omeletmix etc.
Wel benieuwd of je het gaat doen én hoe het dan gesmaakt heeft.
zaterdag 5 december 2009 om 18:16

zaterdag 5 december 2009 om 18:43
@thee, ik heb net op de website van La Place gekeken omdat ik toch wel nieuwsgierig was (hoe triest) en de prijs van 12,95 pp is inclusie vlees, vis, 4 verschillende salades, 3 soorten brood, sausjes, kruidenboter, chocoladedessert en vers fruit. Dat is (vind ik zelf tenminste) niet heel prijzig.
Nu hou ik niet zo van gourmetten, vind vooral dat het huis ervan stinkt dus de kans dat ik zoiets ooit aanschaf is nihil.... maar heel duur is het niet...
Nu hou ik niet zo van gourmetten, vind vooral dat het huis ervan stinkt dus de kans dat ik zoiets ooit aanschaf is nihil.... maar heel duur is het niet...
zaterdag 5 december 2009 om 18:46
Ah Sartan, dan zit er meer bij dan ik dacht. Dacht alleen vlees/(vis?) en toetje, maar met salades, brood, sausjes en kruidenboter vind ik het idd ook zeker betaalbaar.
De oplossing voor de 'stinklucht' heb ik net van de week gekocht. Een Lampe Berger! Hier is een topic over op 'Thuis' en ik ben erg enthousiast, dus moet goedkomen met de gourmetlucht.
De oplossing voor de 'stinklucht' heb ik net van de week gekocht. Een Lampe Berger! Hier is een topic over op 'Thuis' en ik ben erg enthousiast, dus moet goedkomen met de gourmetlucht.
zondag 6 december 2009 om 11:04
dinsdag 8 december 2009 om 14:28
Je kunt ook eens kijken bij barbecue.nl, die verzorgen ook gourmet-pakketten. Heb alleen barbecue-ervaring met ze, maar dat vlees is altijd goed, altijd voldoende en alles zit erbij (gourmetstel, borden, bestek...) en je mag het onafgewassen weer mee teruggeven. Ze hebben ook diverse soorten pakketten, ook met vis of vegetarisch. Afhankelijk van je woonplaats is het bezorgen gratis, maar kan ook flink oplopen - even vooraf controleren dus.

dinsdag 8 december 2009 om 19:16
quote:ucchan schreef op 08 december 2009 @ 18:07:
De gourmetpakketten leken mij ook wel aardig, alleen leek het zo weinig vlees. 1 kilo zou volgens de laplace voldoende moeten zijn voor 3 a 4 personen....mijn eters hebben denk ik 1 kilo pp nodig!
Gode tip overigens Leeuwedraak. Dank jeMet uitgebreide broodjes/kruidenboters en salades moet dat volgens mij wel genoeg zijn.
De gourmetpakketten leken mij ook wel aardig, alleen leek het zo weinig vlees. 1 kilo zou volgens de laplace voldoende moeten zijn voor 3 a 4 personen....mijn eters hebben denk ik 1 kilo pp nodig!
Gode tip overigens Leeuwedraak. Dank jeMet uitgebreide broodjes/kruidenboters en salades moet dat volgens mij wel genoeg zijn.
Peas on earth!
dinsdag 8 december 2009 om 19:22
Schone ouders hadden vorig jaar het brunchpakket van La Place; allerlei soorten broodjes, beleg, hapjes, kaasjes, sapjes... Eerlijk is eerlijk; het was heerlijk.
Er zat zelfs een zakje bij met strooisterretjes enzo, om de tafel mee te versieren. Schone ouders vonden maanden later nog de glitters in hun huis,
Hoe dan ook, we gaan dit jaar weer luchen-volgens-de-V&D, is ons prima bevallen.
Er zat zelfs een zakje bij met strooisterretjes enzo, om de tafel mee te versieren. Schone ouders vonden maanden later nog de glitters in hun huis,
Hoe dan ook, we gaan dit jaar weer luchen-volgens-de-V&D, is ons prima bevallen.
Wat wilde ik nou toch typen?

woensdag 9 december 2009 om 14:54
Sluit me aan bij frutje. Als het de prijs-kwaliteit van het normale La Place aanbod heeft zou ik overslaan.
Overpriced broodjes, klef duur gebak en warme dure "maaltijden" die door chagerijnige zaterdaghulpen vakkundig worden verpest. Kunnen ze die jongens en meisjes daar niet leren dat je het vlees op de bakplaat niet lekkerder maakt door het constant plat te drukken met een spatel?? Heb daar een paar keer wat van gezegd, krijg je commentaar dat het zo sneller gaar is (ja, en kurkdroog). Ga er dus niet meer heen.
De decoratie is wel aardig maar that's it...
Overpriced broodjes, klef duur gebak en warme dure "maaltijden" die door chagerijnige zaterdaghulpen vakkundig worden verpest. Kunnen ze die jongens en meisjes daar niet leren dat je het vlees op de bakplaat niet lekkerder maakt door het constant plat te drukken met een spatel?? Heb daar een paar keer wat van gezegd, krijg je commentaar dat het zo sneller gaar is (ja, en kurkdroog). Ga er dus niet meer heen.
De decoratie is wel aardig maar that's it...

woensdag 9 december 2009 om 17:17

woensdag 30 december 2009 om 10:07
Hallo Lezers,
Ik kom graag nog éven terug op mijn eigen onderwerp.
Wij hebben heerlijk gegeten Eerste Kerstdag, het complete gourmetpakket was uitstekend en het zag er zeer smakelijk uit.
Wij hebben zelf nog verse groenten (paprika, tomaat, champignons en ui) toegevoegd, verder was alles erbij.
Groetjes, Beter Laat
Ik kom graag nog éven terug op mijn eigen onderwerp.
Wij hebben heerlijk gegeten Eerste Kerstdag, het complete gourmetpakket was uitstekend en het zag er zeer smakelijk uit.
Wij hebben zelf nog verse groenten (paprika, tomaat, champignons en ui) toegevoegd, verder was alles erbij.
Groetjes, Beter Laat