Kerstdiner: wat maak jij?
maandag 12 december 2011 om 17:28
Kusuman en ik eten rond de kerst altijd een 4 gangen diner samen. Beide zijn we niet gek op desserts dus maken we 2 (kleine) voorgerechten en 2 (kleine) hoofdgerechten.
Als voorgerecht wil ik coquilles maken met pastis
zoals deze
en als hoofdgerecht wil ik lamsvlees met een puree van doperwten maken.
Misschien dat we tijdens de kerst nog een avond samen met vrienden gaan koken, dan wil ik dit recept gaan maken
ham in CocaCola
Als voorgerecht wil ik coquilles maken met pastis
zoals deze
en als hoofdgerecht wil ik lamsvlees met een puree van doperwten maken.
Misschien dat we tijdens de kerst nog een avond samen met vrienden gaan koken, dan wil ik dit recept gaan maken
ham in CocaCola
maandag 12 december 2011 om 17:39
Ik ga 1 avond gourmetten bij mijn zusje, 1 dag bij mijn schoonzus eten en 1 dag werken, die avond kookt man! en ik heb werkelijk geen idee wat hij gaat maken maar volgens mij gaat hij er wel werk van maken.
Heb nu al voorpret, het idee om na mijn werk thuis te komen en een kerstdiner aan te treffen is al leuk!
Voorgaande jaren kookte ik altijd behoorlijk uitgebreid voor mijn familie, moet ook wel met alle dieetwensen bij ons
Heb nu al voorpret, het idee om na mijn werk thuis te komen en een kerstdiner aan te treffen is al leuk!
Voorgaande jaren kookte ik altijd behoorlijk uitgebreid voor mijn familie, moet ook wel met alle dieetwensen bij ons
maandag 12 december 2011 om 18:07
Kerstavond bij ouders. Ik wil aanbieden het toetje te maken:
1e kerstdag met vriend, 2e kerstdag samen ontbijten, dan werken. Misschien s avonds nog wel eten.
Wil maken
vooraf: carpaccio
hoofd: aardappeltjes uit de oven, biefstuk met gebakken champignons en dan nog sperzieboontjes en een salade
na: appelcrumble (recept van die blonde tv-kok, heerlijk!), kaneelijs en verse slagroom
Alleen de carpaccio moet ik nog even uitdenken. Ik vind t heerlijk om een dag de tijd te hebben om echt te koken.
1e kerstdag met vriend, 2e kerstdag samen ontbijten, dan werken. Misschien s avonds nog wel eten.
Wil maken
vooraf: carpaccio
hoofd: aardappeltjes uit de oven, biefstuk met gebakken champignons en dan nog sperzieboontjes en een salade
na: appelcrumble (recept van die blonde tv-kok, heerlijk!), kaneelijs en verse slagroom
Alleen de carpaccio moet ik nog even uitdenken. Ik vind t heerlijk om een dag de tijd te hebben om echt te koken.
maandag 12 december 2011 om 18:11
Oeh turkoois. Ik heb nog wel een idee, behalve de appelcrumble. Die is overigens heel makkelijk. Maar dit recept vind ik ook altijd een succes:
http://www.ah.nl/recepten ... =ei+rose&course=nagerecht
Ik doe alleen nu een deel apart ivm zwangere zus. De merengue kun je al van te voren maken (zou niet te lang van tevoren doen maar half dagje is geen probleem), dus dan flans je het zo in elkaar.
http://www.ah.nl/recepten ... =ei+rose&course=nagerecht
Ik doe alleen nu een deel apart ivm zwangere zus. De merengue kun je al van te voren maken (zou niet te lang van tevoren doen maar half dagje is geen probleem), dus dan flans je het zo in elkaar.
maandag 12 december 2011 om 18:12
maandag 12 december 2011 om 18:18
Kerstavond heb ik geen idee. Da's bij mijn schoonmoeder en eerlijk gezegd is zij nogal een keukenkluns. We hebben al voorgesteld om het diner over te nemen, maar dat wil ze niet.
Kerstdag bij mijn moeder. Die kan overigens ook niet zo goed koken, maar geeft ondertussen gelukkig gangen uit handen.
Het wordt voor zover ik weet:
-Aardpeersoep met snippers gerookte ham
-Coquilles (ouderwets gegratineerd. Lekker, maar zwaar)
-Stoofpotje van wild. Ik weet nog niet welk wild. Dit is het deel dat ik moet doen en het moet vervoerd kunnen worden en op voorhand te maken zijn, vandaar stoofpotje. Erbij: zelfgemaakte aardappelkroketten, gecarameliseerd witloof en savooikool met spekjes. Uberklassiek, maar daar houdt mijn oma van. Heb even getwijfeld over Indiase vis in bananenblad, maar da's voor haar geen kerst.
-Panna cotta met krieken
Kerstdag bij mijn moeder. Die kan overigens ook niet zo goed koken, maar geeft ondertussen gelukkig gangen uit handen.
Het wordt voor zover ik weet:
-Aardpeersoep met snippers gerookte ham
-Coquilles (ouderwets gegratineerd. Lekker, maar zwaar)
-Stoofpotje van wild. Ik weet nog niet welk wild. Dit is het deel dat ik moet doen en het moet vervoerd kunnen worden en op voorhand te maken zijn, vandaar stoofpotje. Erbij: zelfgemaakte aardappelkroketten, gecarameliseerd witloof en savooikool met spekjes. Uberklassiek, maar daar houdt mijn oma van. Heb even getwijfeld over Indiase vis in bananenblad, maar da's voor haar geen kerst.
-Panna cotta met krieken
maandag 12 december 2011 om 18:19
Zus en ik gaan voor ouders koken en gaan eindelijk eens voor.....Kalkoen! Spannend. En mams maakt de stoofperen, jummie. Met garnalencocktail vooraf en kaasplankje met port na. Evt nog een ijsdessert maar waarschijnlijk lekker koffie met bonbons, kerstkransen en likeur. Afgezien van de voorbereidingen heb ik er zin in.
Tweede kerstdag voor mij....ook kalkoen denk ik (het is bij mij)
Tweede kerstdag voor mij....ook kalkoen denk ik (het is bij mij)
maandag 12 december 2011 om 18:25
quote:VotesforLeo schreef op 12 december 2011 @ 18:23:
[...]
Ook nog nooit van gehoord. Geldt dit alleen voor ham of voor alles vlezen?
Voor alle vlees. Heeft te maken met het afbreken van bepaalde enzymen geloof ik. Maar het fijne weet ik er ook niet van.
Heb overigens het recept in kwestie even bekeken, maar daar heeft cola helemaal niet die functie
[...]
Ook nog nooit van gehoord. Geldt dit alleen voor ham of voor alles vlezen?
Voor alle vlees. Heeft te maken met het afbreken van bepaalde enzymen geloof ik. Maar het fijne weet ik er ook niet van.
Heb overigens het recept in kwestie even bekeken, maar daar heeft cola helemaal niet die functie
maandag 12 december 2011 om 18:33
Zalmtartaartje en een Engelse Trifle
Wij doen met zijn 3e het kertdiner van 5 gangen
Koud voor : zalmtartaartje
Warm voor: kreeftensoep (schoonzus)
Hoofd: verrassing van schoon moeder
Koud na: trifle
Kaasplankje (schoonzus)
Twijfel een beetje aan mijn zalmtartaartje wordt het dan niet te veel vis?? wat denken jullie
Wij doen met zijn 3e het kertdiner van 5 gangen
Koud voor : zalmtartaartje
Warm voor: kreeftensoep (schoonzus)
Hoofd: verrassing van schoon moeder
Koud na: trifle
Kaasplankje (schoonzus)
Twijfel een beetje aan mijn zalmtartaartje wordt het dan niet te veel vis?? wat denken jullie
maandag 12 december 2011 om 18:35