kip in de oven

09-12-2012 20:06 13 berichten
Wie heeft voor mij een lekkere recept voor een hele kip in de oven?
Alle reacties Link kopieren

MEFS!!!
Jamie O. heeft daar een recept van.

Jamie O's hele kip in de oven

Ik ga deze ook een keer uitproberen, weet alleen nog niet wanneer.
Citroen in prikken en in de kip stoppen samen met een handvol verse kruiden (bv tijm en rozemarijn)

Kip insmeren met knoflook/olie/zout/peper mengsel, ook onder de huid. Nog wat extra stukjes roomboter onder de huid stoppen.

Borst en dijen bekleden met pancetta of ontbijtspek. In de oven en af en toe bedruipen met het vocht uit de kip.
Bierkip!

Insmeren met kruiden (buitenkant). Rozemarijn en andere lekkere kruiden en eventueel vulling in de kip.

Blikje bier voor een derde leeggieten/opdrinken, de rest in het blikje houden en de kip eroverheen zetten. (blikje dus in de opening douwen).

Oven in met blikje en al. Door het bier stoomt de kip van binnen gaar. Heerlijk!
Acy
Bierkip ga ik proberen, nog speciaal bier nodig? Uit mezelf zou ik voor iets herfstbokkerigs gaan denk ik.
quote:louba schreef op 09 december 2012 @ 20:14:

Bierkip!

Insmeren met kruiden (buitenkant). Rozemarijn en andere lekkere kruiden en eventueel vulling in de kip.

Blikje bier voor een derde leeggieten/opdrinken, de rest in het blikje houden en de kip eroverheen zetten. (blikje dus in de opening douwen).

Ik denk dat t deze wordt

Oven in met blikje en al. Door het bier stoomt de kip van binnen gaar. Heerlijk!
"Marinade" maken van knoflook, peper, zout, rasp van citroenschil, rozemarijn, tijm, olijfolie en wat citroensap. Dat onder de huid van de kip smeren en de hele kip mee insmeren. Dan 1 (of 2, afhankelijk van het formaat kip) doormidden snijden en in de kip stoppen, samen met heel wat takjes rozemarijn en tijm.

En dan de oven in, heeeerlijk!
In de allerhande van vorig jaar staat een hele lekkere citroen kip! Ik had vorig jaar een kalkoen en een citroen kip ( voor de kids) maar iedereen wilde toch nog een stukje kip! Misschien op ah.nl? Succes!
Ga je je kippen braden??
Soms zou ik het willen doen, maar dan moet ik weer eieren kopen. Nee, ik heb een kip (dood, en zonder veren en kop) bij de appie gekocht
Biologische kop insmeren met lekkere kruiden, en op een rooster in de ovenschaal.

Ovenschaal vullen met aardappelen, courgette, tomaat, knoflook, ui en alle andere mogelijke groenterestjes (in niet te grote stukken), scheut olijfolie en Italiaanse kruiden eroverheen en samen gaar laten worden. Kip na drie kwartier omdraaien en nog een half uurtje verder laten braden.

Deksel van de ovenschaal af, en nog even onder de grill (blijven kijken, verbranden gaat snel).

Jammie !!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven