Kipfilet..
donderdag 22 april 2010 om 20:57
Hallo meiden,
Een vraagje... Misschien wat dom, maar wil niet ziek worden.
Ik heb vorige week kipfilet gehaald om er vandaag rijst bij te maken. Maar, mn partner had een geweldige idee: lekker uit eten! Omdat de kipfilet maar tot vandaag houdbaar was, heb ik t in de vriezer gemikt in de hoop dat ik het er volgende week weer uit kan halen.
Iemand een idee of dit nog kan? Ik ben zwanger en wil niet t risico lopen dat t tóch niet kon....
Hoop dat jullie kunnen helpen!
Een vraagje... Misschien wat dom, maar wil niet ziek worden.
Ik heb vorige week kipfilet gehaald om er vandaag rijst bij te maken. Maar, mn partner had een geweldige idee: lekker uit eten! Omdat de kipfilet maar tot vandaag houdbaar was, heb ik t in de vriezer gemikt in de hoop dat ik het er volgende week weer uit kan halen.
Iemand een idee of dit nog kan? Ik ben zwanger en wil niet t risico lopen dat t tóch niet kon....
Hoop dat jullie kunnen helpen!
donderdag 22 april 2010 om 21:00
In de winkel ligt het ook gewoon in de koeling en als je het daar vandaag had gekocht zou je het ook gewoon in de vriezer gooien. Dus in dat opzich zou ik zeggen zeker kan het.
Maar als je echt te veel twijfelt, vooral omdat je zwanger bent, snap ik dat je te bang bent voor een of ander risico...
Gewoon weggooien dan. Zo duur is die kip niet. toch?
Maar als je echt te veel twijfelt, vooral omdat je zwanger bent, snap ik dat je te bang bent voor een of ander risico...
Gewoon weggooien dan. Zo duur is die kip niet. toch?
donderdag 22 april 2010 om 21:02
Als je kipfilet invriest kan je het daarna als je het wilt ontdooien het beste in de koelkast ontdooien. Ontdooien in de koelkast duurt lang (ik reken er meestal 24 uur voor). Als je je kipfilet 24 uur voor het verstrijken van de houdbaarheidsperiode in de vriezer gooit dan zou er niks aan de hand moeten zijn (op de dag van aankoop invriezen is nog beter).
Als de expiratiedatum binnen 24 uur is zou ik het niet meer invriezen maar weg gooien en morgen nieuwe kipfilet kopen.
Als de expiratiedatum binnen 24 uur is zou ik het niet meer invriezen maar weg gooien en morgen nieuwe kipfilet kopen.