Kipfilet..

22-04-2010 20:57 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Een vraagje... Misschien wat dom, maar wil niet ziek worden.

Ik heb vorige week kipfilet gehaald om er vandaag rijst bij te maken. Maar, mn partner had een geweldige idee: lekker uit eten! Omdat de kipfilet maar tot vandaag houdbaar was, heb ik t in de vriezer gemikt in de hoop dat ik het er volgende week weer uit kan halen.

Iemand een idee of dit nog kan? Ik ben zwanger en wil niet t risico lopen dat t tóch niet kon....

Hoop dat jullie kunnen helpen!
zou t niet doen zeker niet als je zwanger bent.....zekere voor het onzekere....wel lief van je partner. Lekker gegeten?
In de winkel ligt het ook gewoon in de koeling en als je het daar vandaag had gekocht zou je het ook gewoon in de vriezer gooien. Dus in dat opzich zou ik zeggen zeker kan het.

Maar als je echt te veel twijfelt, vooral omdat je zwanger bent, snap ik dat je te bang bent voor een of ander risico...

Gewoon weggooien dan. Zo duur is die kip niet. toch?
Als je kipfilet invriest kan je het daarna als je het wilt ontdooien het beste in de koelkast ontdooien. Ontdooien in de koelkast duurt lang (ik reken er meestal 24 uur voor). Als je je kipfilet 24 uur voor het verstrijken van de houdbaarheidsperiode in de vriezer gooit dan zou er niks aan de hand moeten zijn (op de dag van aankoop invriezen is nog beter).

Als de expiratiedatum binnen 24 uur is zou ik het niet meer invriezen maar weg gooien en morgen nieuwe kipfilet kopen.
k, bedankt voor de reacties, ik ga het dan inderdaad weggooien :-)

Tja, ik ben zuinig... Maar gezondheid gaat voor, helemaal ivm de zwangerschap.

Enne, Kiss, inderdaad heel lief van hem en heerlijk gegeten ja!!
Kun je het niet nu bakken en dan invriezen?

Kip kerrie maken en volgende week met rijst ofzo?
Heb ik ook gedacht, maar ik ben er eigenlijk te lui voor nu :-)
Vorige week kipfilet gehaald voor vandaag.....zou het dan sowieso niet 'frisser' zijn om dat die tijd in te vriezen?
Ik zou het gewoon nog eten...
Klopt helemaal Sarah Scott, maar ik plan t eten voor de hele week exact en als het niet in de vriezer hoeft qua datum, gaat t vaak in de koelkast. Ik werk namelijk fulltime en ben bang dat ik vergeet het er op tijd uit te halen, snappie?
Ik werk niet (buitenshuis) en vergeet het er alsnog regelmatig op tijd uit te halen, dus ja ik snap wat je bedoeld hoor. Maar toch...met kipfilet vind ik het altijd een beetje 'gevaarlijk'.

Ik zou het nu in elk geval niet meer opeten. Voor alle zekerheid.
Deze week heb ik ook vlees weggegooid dat over datum was, ik houd er niet van om eten weg te gooien, maar ik neem geen enkel risico als het gaat om de gezondheid van mijn gezin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven