Knoflook

14-09-2018 18:09 33 berichten
Ik hou zo ontzettend van knoflook, ik doe het in vrijwel elk gerecht. Nog net niet in toetjes en in de koffie, maar eigenlijk gaat er bij mij geen dag voorbij zonder minimaal 4 tenen knoflook in het eten. Rauw, gekookt, gebakken, gestoofd mmmmm.
In mediterrane, aziatische, midden-oosterse maar ook nederlandse gerechten doe ik het eigenlijk altijd.
Als er geen knoflook in zit, mis ik het meteen.

Het schijnt erg gezond te zijn, maar de geur is voor niet-knoflook-eters minder prettig? Ik weet het niet want heb er zelf geen last van. :)

Mijn kinderen - en hun vriendjes/dinnetjes- zijn het bij ons gewend en smullen mee, maar soms ben ik bang dat ze in de klas te knofferig ruiken. Heeft tot nu nog geen negatieve reacties opgeleverd, toch vraag ik me af in hoeverre anderen (die niet zoveel knoflook eten) er op reageren.

Zijn er meer die hooked zijn aan knoflook? En die soms ook met tegenzin wat terughoudender zijn met knoflook? Bijvoorbeeld wanneer je een officiele meeting verwacht of als je op date gaat?
Splinter_ schreef:
14-09-2018 21:39
De 1 ruikt naar knoflook, de ander naar sigaretten, de volgende naar parfum, weer een ander naar zweet of muffe kleding.
Doe mij maar knoflook dan.
Yuk nee. Knoflook staat bij mij op een gedeelde eerste plaats met rokersadem.


Ik eet het met mate, altijd gegaard en nooit rauw. De lucht die uit de poriën van een chronische knoflooketer komt vind ik echt gruwelijk vies.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-01-2020 17:50
Reden: privacy
98.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
huh
ineens een oud-topic naar boven??
Alle reacties Link kopieren
Een vraag (als iemand dit nog leest):

Ik eet normaal altijd knoflook denk ik want als je op etiketten van pakjes en potjes levensmiddelen kijkt zit dat er bijna altijd in.

Als ik naar dokter of tandarts ga, is het dan genoeg om de avond tevoren geen knoflook te eten?
Dan moet het maar zoals het kan
Een lekker recept voor de knolookliefhebbers. Ik vond het echt zaaaaalig!

Gekarameliseerde knoflooktaart van Ottolenghi

https://www.keukenliefde.nl/gekaramelis ... ttolenghi/

Afbeelding
PoesinBoots schreef:
23-09-2019 12:57
Een lekker recept voor de knolookliefhebbers. Ik vond het echt zaaaaalig!

Gekarameliseerde knoflooktaart van Ottolenghi

https://www.keukenliefde.nl/gekaramelis ... ttolenghi/

Afbeelding

:worship:
Alle reacties Link kopieren
Mijn arts vindt het totaal geen bezwaar als ik wat dan ook eet voorafgaand aan het bezoek, zolang ik netjes mijn tanden poets. :proud:
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet erg lekker maar er zit altijd een beetje van in.
Dan moet het maar zoals het kan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven