Kokosnoot nog goed..?
vrijdag 10 februari 2012 om 15:45
Beste mensen,
Ik open zojuist een "verse" kokosnoot uit de supermarkt... Zo één waar nog wel sap in zit, maar... In plaats van een heerlijk zoetige bounty lucht komt mij een misselijk makende zure geur tegemoet Juk!
Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik nog nooit eerder een kokosnoot heb geopend en dus ook geen idee heb of een kokosnoot eigenlijk wel naar bounty hoort te ruiken. Ook het vruchtvlees is niet echt stevig.. Maar eerder een beetje papperig zeg maar.
Zijn er hier kokosnotenexperts in the house die mij kunnen vertellen of dit zo hoort?
Alvast bedankt!
Ik open zojuist een "verse" kokosnoot uit de supermarkt... Zo één waar nog wel sap in zit, maar... In plaats van een heerlijk zoetige bounty lucht komt mij een misselijk makende zure geur tegemoet Juk!
Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik nog nooit eerder een kokosnoot heb geopend en dus ook geen idee heb of een kokosnoot eigenlijk wel naar bounty hoort te ruiken. Ook het vruchtvlees is niet echt stevig.. Maar eerder een beetje papperig zeg maar.
Zijn er hier kokosnotenexperts in the house die mij kunnen vertellen of dit zo hoort?
Alvast bedankt!
vrijdag 10 februari 2012 om 16:01
Dat witte is normaal, dat hoort stevig en vezelachtig van structuur te zijn. Dat kun je dus eten.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
vrijdag 10 februari 2012 om 16:05
quote:marilyn_88 schreef op 10 februari 2012 @ 16:03:
Je zou het even kunnen proeven toch, als het normaal smaakt zal het wel goed zijn.
Tsja dat is dus het volgende probleem... Heb ook nog nooit verse kokosnoot op
Hap geproefd... Smaakt zwaar ranzig!! Net zo zuur als het ruikt zeg maar...
Lijkt mij dat dat niet hoort toch?
Je zou het even kunnen proeven toch, als het normaal smaakt zal het wel goed zijn.
Tsja dat is dus het volgende probleem... Heb ook nog nooit verse kokosnoot op
Hap geproefd... Smaakt zwaar ranzig!! Net zo zuur als het ruikt zeg maar...
Lijkt mij dat dat niet hoort toch?
vrijdag 10 februari 2012 om 16:16
quote:Blackdress schreef op 10 februari 2012 @ 16:10:
Nee dat is niet goed. Kokosnoot hoort mooi wit stevig vruchtvlees te hebben en romig witte melk. Wegdoen dus.
Ehm...romig witte melk? Uit een verse kokosnoot...
Nee, sorry... dat klopt niet. In een verse kokosnoot zit doorzichtige vloeistof.... Zeker GEEN romige witte melk...
Nee dat is niet goed. Kokosnoot hoort mooi wit stevig vruchtvlees te hebben en romig witte melk. Wegdoen dus.
Ehm...romig witte melk? Uit een verse kokosnoot...
Nee, sorry... dat klopt niet. In een verse kokosnoot zit doorzichtige vloeistof.... Zeker GEEN romige witte melk...