Koolhydraat arme recepten

15-06-2010 19:37 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een ander topic heb ik het gehad over mijn nieuwe afval poging. Hier kun je het wel en wee ervan lezen.

Cora de Fluiter dieet



Maar...

Sinds vandaag zit ik op een dieet zonder snelle koolhydraten en suikers. Ook geen fruit. Zijn er doorgewinterde lowcarb dieters die een paar lekkere recepten of ideetjes voor me hebben?

De discussie over of het wel of niet goed is en wel of niet helpt mag wat mij betreft worden overgeslagen.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:madamemicmac schreef op 21 juni 2010 @ 21:39:

Ik praat ook naar jouw straatje hoor hompeltje, als jij dat wilt.

En ik wens je oprecht sterkte, maar je moet wel eens wennen aan mensen op het forum die niét met je meepraten...Het gaat er niet om dat jullie niet meepraten met me. Dat is prima, ieder zijn mening. Maar ik mis een beetje respect. Het eeuwige doorgezaag over hoe fout het allemaal is en wat ik allemaal zou moeten doen en vooral niet zou moeten doen. Weet je als ik jullie daar vriendelijk voor bedank en duidelijk maak dat ik een keuze heb gemaakt, erachter sta en er voor wil gaan dan vind ik het zo jammer dat er dan mensen blijven die daar totaal overheen lezen en over alles heen walsen met hun mening. Het is gewoon mijn keuze, klaar. Ik geloof in mijn therapie, ik geloof in mijn therapeute en ik wil hiervoor gaan. Kom dan niet alsnog even lopen gooien met ga in psychotherapie. Zo flauw!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is het jouw keuze, ik denk alleen dat je je zand in de ogen laat strooien. Dat is mijn mening, op een forum wissel je meningen uit. Op basis van argumenten enzo, dat heet een discussie.
Alle reacties Link kopieren
quote:hompeltjepompeltje schreef op 15 juni 2010 @ 19:37:

In een ander topic heb ik het gehad over mijn nieuwe afval poging. Hier kun je het wel en wee ervan lezen.

Cora de Fluiter dieet



Maar...

Sinds vandaag zit ik op een dieet zonder snelle koolhydraten en suikers. Ook geen fruit. Zijn er doorgewinterde lowcarb dieters die een paar lekkere recepten of ideetjes voor me hebben?



De discussie over of het wel of niet goed is en wel of niet helpt mag wat mij betreft worden overgeslagen.



Alvast bedankt!Meds: Volgende keer misschien toch eerst even lezen voordat je fanatiek in discussie gaat.
HP als jij hierover niet wilt discussieren maar alleen maar mensen wilt horen die met je mee praten is het Viva forum waarschijnlijk toch niet helemaal wat je zoekt. Je zult hier gevraagd of ongevraagd meningen van medeforummers krijgen, over het algemeen beargumenteerd en niet om je af te branden maar wel om je te doen overwegen een andere kant van de zaak te zien.



Inhoudelijk denk ik dat je er goed aan zou doen toch eens nader te onderzoeken of je gewichsproblemen niet aangepakt zullen moeten worden door de oorzaak te behandelen en deze lijkt toch echt geestelijk te zijn ipv "alleen maar" teveel eten. Een koolhydraatverslaving is echt onzin. Net zoals een eiwitverslaving. Als je,matig en gevarieerd, inclusief een normale portie koolnydraten, zou kunnen eten en voldoende zou bewegen, dan zou je echt wel afvallen. Maar op een of andere manier lijkt dat je niet te lukken en dáár zou je je op moeten focussen, anders ben je zometeen weer teleurgesteld dat een zo makkelijk lijkende oplossing niet werkt en ga je daarom maar weer eten etc etc. Dat is toch zonde!!???
Alle reacties Link kopieren
Een forum is er niet alleen om te discussieren maar ook om concrete zaken te vragen zoals recepten voor een koolhydr.arm dieet.

Dat laatste doet hp.



Sommigen praten net als een ouderwetse huisarts.



Misschien kun je beter in de bieb wat kookboekjes raadplegen, hp?
Alle reacties Link kopieren
quote:hompeltjepompeltje schreef op 22 juni 2010 @ 00:12:

[...]





Meds: Volgende keer misschien toch eerst even lezen voordat je fanatiek in discussie gaat. ja joh, je kan wel van alles neerzetten in je OP, maar zo werkt het niet op een openbaar forum. Je gaat ook niet op de openbare weg staan roepen dat iedereen even stil moet zijn omdat jij daar zo'n behoefte aan hebt
Alle reacties Link kopieren
Niks mis met een ouderwetse huisarts, sommige dingen veranderen nooit.

Hompeltje, google is je vriend. Het barst ervan op het internet...
Alle reacties Link kopieren
quote:madamemicmac schreef op 22 juni 2010 @ 13:34:

Niks mis met een ouderwetse huisarts.Behalve als ze over voeding gaan spreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:madamemicmac schreef op 22 juni 2010 @ 13:34:

sommige dingen veranderen nooit.

.Op het gebied van voeding zijn de inzichten nogal veranderd.
Alle reacties Link kopieren
Inzichten veranderd?

Nou, vroeger had je anders al die dikmakers niet zo als nu. Alle tussendoortjes als evergreens en weet ik veel wat. Je at smorgens en smiddags je brood en dronk melk en savonds je warme prak. Tussendoor had je geen dubbelfriss, cola etc. Je lurktte wat water uit de kraan...

Tegenwoordig zijn de inzichten ook gewoon brood eten en melk drinken...fruit eten en groente...

Maar goed, we kunnen het over ouderwetse huisartsen hebben, jouw idee, maar ik vind dat er helemaal niet gepraat wordt als ouderwetse huisartsen...
Alle reacties Link kopieren
quote:yasuko schreef op 22 juni 2010 @ 08:14:

Een forum is er niet alleen om te discussieren maar ook om concrete zaken te vragen zoals recepten voor een koolhydr.arm dieet.

Dat laatste doet hp.



Sommigen praten net als een ouderwetse huisarts.



Misschien kun je beter in de bieb wat kookboekjes raadplegen, hp?Dank je Yasuko, ja ik heb inmiddels tussen de fanatiekelingen door ook nog hele goede tips ontvangen waar ik wel degelijk wat aan gehad heb. Heb weer heel wat leuke tips erbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:sartan schreef op 22 juni 2010 @ 08:04:

HP als jij hierover niet wilt discussieren maar alleen maar mensen wilt horen die met je mee praten is het Viva forum waarschijnlijk toch niet helemaal wat je zoekt. Je zult hier gevraagd of ongevraagd meningen van medeforummers krijgen, over het algemeen beargumenteerd en niet om je af te branden maar wel om je te doen overwegen een andere kant van de zaak te zien.



Inhoudelijk denk ik dat je er goed aan zou doen toch eens nader te onderzoeken of je gewichsproblemen niet aangepakt zullen moeten worden door de oorzaak te behandelen en deze lijkt toch echt geestelijk te zijn ipv "alleen maar" teveel eten. Een koolhydraatverslaving is echt onzin. Net zoals een eiwitverslaving. Als je,matig en gevarieerd, inclusief een normale portie koolnydraten, zou kunnen eten en voldoende zou bewegen, dan zou je echt wel afvallen. Maar op een of andere manier lijkt dat je niet te lukken en dáár zou je je op moeten focussen, anders ben je zometeen weer teleurgesteld dat een zo makkelijk lijkende oplossing niet werkt en ga je daarom maar weer eten etc etc. Dat is toch zonde!!???Ik geloof dat ik inmiddels duidelijk ben geweest. Ga dus niet reageren in op je post.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasuko schreef op 22 juni 2010 @ 13:42:

[...]





Behalve als ze over voeding gaan spreken. herkenbaar
Alle reacties Link kopieren
quote:madamemicmac schreef op 22 juni 2010 @ 13:34:

Niks mis met een ouderwetse huisarts, sommige dingen veranderen nooit.

Hompeltje, google is je vriend. Het barst ervan op het internet...Als jij dan gewoon naar je ouderwetse huisarts gaat, dan doe ik gewoon wat mij goed lijkt. Heeft te maken met elkaars keuzes respecteren. Oftewel... je hebt je punt duidelijk gemaakt, net als Meds. Dank jullie daarvoor. No hard feelings. Jullie geven me nu echter zo'n gevoel dat ik ook krijg bij de verkopers aan de deur van nuon enzo. 'Dus je wilt echt teveel betalen?' Ja... ik wil echt! En dan gooi ik bij deze de deur dicht. Probeer het bij de buren maar. Ik blijf bij mijn therapeute en stap niet over naar... de huisarts, of wie dan ook. Duidelijk toch?
hompel,het is natuurlijk altijd wel zo dat mensen bij bepaalde onderwerpen of ideen ook hun kritiek uiten en hun mening zeggen en dat is meestal niet persoonlijk bedoeld.Natuurlijk is het je eigen keuze en moet je zelf weten wat je doet.Maar nogmaals,ik ben van mening dat veel mensen het hier ook niet slecht bedoelen.Natuurlijk heb je ook wel eens mensen die op een botte manier hun mening verkondigen en dat vind ik soms dan ook weer te.En ik heb ook mijn eigen mening net als iedereen zonder iemand ook meteen voor zijn hoofd te willen

stoten en mijn mening steek ik ook niet onder stoelen en banken.En uiteraard hoef je het niet altijd met elkaar eens te zijn.Ik vind het veel belangrijker om elkaars mening te respecteren.Krietiek kan je nou eenmaal niet altijd voorkomen.Dit wilde ik alleen maar kwijt en meer ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij had je dit soort kritiek wel aan kunnen zien komen of niet? (sorry, verder geen zinnige bijdrage, maar dit verbaast me altijd weer op dit forum...)
Alle reacties Link kopieren
quote:Geraldine schreef op 22 juni 2010 @ 15:32:

hompel,het is natuurlijk altijd wel zo dat mensen bij bepaalde onderwerpen of ideen ook hun kritiek uiten en hun mening zeggen en dat is meestal niet persoonlijk bedoeld.Natuurlijk is het je eigen keuze en moet je zelf weten wat je doet.Maar nogmaals,ik ben van mening dat veel mensen het hier ook niet slecht bedoelen.Natuurlijk heb je ook wel eens mensen die op een botte manier hun mening verkondigen en dat vind ik soms dan ook weer te.En ik heb ook mijn eigen mening net als iedereen zonder iemand ook meteen voor zijn hoofd te willen

stoten en mijn mening steek ik ook niet onder stoelen en banken.En uiteraard hoef je het niet altijd met elkaar eens te zijn.Ik vind het veel belangrijker om elkaars mening te respecteren.Krietiek kan je nou eenmaal niet altijd voorkomen.Dit wilde ik alleen maar kwijt en meer ook niet.



Ik ben het helemaal met je eens.

Echter... beide dames zijn zo fanatiek dat ik kan zeggen wat ik wil. Ze gaan gewoon door met hun mening en adviezen geven. Zelfs als ik heb bedankt en heb laten blijken dat onze meningen verschillen. Juist dat doorgaan... daar word ik kriebelig van. En ja... als je maar lang genoeg door blijft gaan, dan word ik vanzelf ook iets minder genuanceerd en vriendelijk. Dat is mijn punt. Niet dat we het niet eens zijn of dat ze kritiek hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Liv schreef op 22 juni 2010 @ 15:35:

Volgens mij had je dit soort kritiek wel aan kunnen zien komen of niet? (sorry, verder geen zinnige bijdrage, maar dit verbaast me altijd weer op dit forum...)Ja zeker, vandaar dat ik bij voorbaat al heb aangegeven dat ik de discussie wel wilde overslaan.
Alle reacties Link kopieren
Alleen jammer dat je de feiten ook zo makkelijk van tafel veegt. Tenminste, je gaat er gewoon niet op in.
MILF in the making ;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:yasuko schreef op 22 juni 2010 @ 08:14:

Een forum is er niet alleen om te discussieren maar ook om concrete zaken te vragen zoals recepten voor een koolhydr.arm dieet.

Dat laatste doet hp.



Sommigen praten net als een ouderwetse huisarts.



Misschien kun je beter in de bieb wat kookboekjes raadplegen, hp?Of doe eens gek, de therapeut die de 'eetadviezen' geeft vragen om recepten.
MILF in the making ;-)
Alle reacties Link kopieren
je vraag "de therapeut" gelijk om haar BIG registratie nummer en haar diploma geneeskunde
Alle reacties Link kopieren
@meds @darkrose genoeg gezegd hierover. Dus... oor in --> oor uit!
Alle reacties Link kopieren
quote:hompeltjepompeltje schreef op 22 juni 2010 @ 15:47:

[...]





Ja zeker, vandaar dat ik bij voorbaat al heb aangegeven dat ik de discussie wel wilde overslaan.En je dacht écht dat dat ging lukken? Beetje naief ben je wel denk ik...
Alle reacties Link kopieren
tja, misschien inderdaad naief geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hoi HP

Veel succes! Ik eet al maanden minder tot geen carbs, ben er goed door afgevallen, minder last van moeheid en zeker minder puistjes. Groente eet ik heel veel, fruit nagenoeg niet maar dat deed ik sowieso al niet.

Natuurlijk is het belangrijk om afwisselend te eten en is het vooral belangrijk om 'slechte'/snelle koolhydraten zoals wit meel en suiker te laten staan. Ik bestel mijn producten meestal via internet en gebruik recepten uit diverse kookboeken voor LowCarb uit de bieb en van De Slegte. Zo bestaan er bijvoorbeeld crackers die een zeer hoog vezelgehalte hebben (belangrijk voor de stoelgang) voor bij het ontbijt en maak ik sojapannekoekjes voor bij diner of lunch.

Ook het kookboek van dokter Frank is heel toegankelijk.

Trek je maar niks aan van de mensen die fanatiek het standpunt 'minder calorieen en vet is de enige manier om gezond te eten en aan je overgewicht te werken'. Dat is wetenschappelijk onjuist. Tot in de jaren tachtig was het juist gangbaar als je af wilde slanken om snelle koolhydraten te laten staan. Pas sinds de jaren tachtig mede onder invloed van de voedingsindustrie is men 'minder vet' gaan promoten. Het is wel degelijk zo dat sommige mensen hun snelle koolhydraten niet goed kunnen verwerken in het lichaam, dat het niet 'vult' bij hen en ze daardoor veel te veel eten. Daarnaast eten mensen veel te veel slechte koolhydraten. Ook bij suikerziekte wordt tegenwoordig zelfs low carb-eetadvies gegeven omdat het de schommelingen van je bloedsuikergehalte een stuk vermindert.

Als je je wilt verdiepen in de theorie erachter dan kan ik dit boek aanraden: http://www.bol.com/nl/p/e ... 01004005597440/index.html

Het is geschreven in wetenschappelijk Engels dus best even doorbijten maar erin komt heel duidelijk naar voren dat er niks mis is met het verminderen van de koolhydraten in je voeding. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven