Koolhydraat arme recepten

15-06-2010 19:37 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een ander topic heb ik het gehad over mijn nieuwe afval poging. Hier kun je het wel en wee ervan lezen.

Cora de Fluiter dieet



Maar...

Sinds vandaag zit ik op een dieet zonder snelle koolhydraten en suikers. Ook geen fruit. Zijn er doorgewinterde lowcarb dieters die een paar lekkere recepten of ideetjes voor me hebben?

De discussie over of het wel of niet goed is en wel of niet helpt mag wat mij betreft worden overgeslagen.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Dank je geraldine... volgens mij mag ik dat hebben op de zoetstof na dan.



Leuk hoor, nu al heel veel nieuwe ideetjes erbij. Ik kom die twee weken vast door zo. Thanks dames!
Maar ik hoor nu ook de hele tijd snelle en langzame koolhydraten...wat is dat precies?Ken zelf namelijk alleen maar slechte en goede koolhydraten.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt gewoon aan je huisarts vragen om je bloed te laten prikken. En als de huisarts weigert, kun je voor een second opinion bij een andere arts terecht. Waar jij je bloed laat onderzoeken vind op de een of andere onverklaarbare wijze ineens heel veel schildklierproblemen. En dat wordt dan aangepakt met een waslijst aan drankjes, injecties en pillen en vage dieetadviezen. Ik loop al heel lang mee in het schildkliercircuit en weet dus heel goed hoe een en ander in elkaar zit. En ook dat een normale TSH niet betekent dat er dus niets aan de hand is.
MILF in the making ;-)
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is dat je niet zoiets extreems moet doen dat als je ermee stopt weer zoveel gaat aankomen. Het gaat om de balans en dat je uiteindelijk jezelf een goed eetpatroon kan aanleren met voldoende beweging als je zoveel bent afgevallen.



Je kan niet je hele leven Atkinnen
Alle reacties Link kopieren
quote:Lizzielientje schreef op 15 juni 2010 @ 20:45:

[...]





Tuurlijk kan je dat eisen en elk geval is weer anders, dus dat kan best. Maar uit ervaring weet ik dat huisartsen soms moeilijk doen en bij een "redelijke" TSH niet standaard willen doorverwijzen.Vind het moeilijk, hebben naast huisartsen contact namelijk ook een soort 'vriendschappelijk' contact. Lastig om het dan hard te gaan spelen. Dus als het via het ELN ook kan doe ik dat gewoon.
Graag gedaan hompeltje!...Ik zou trouwens wel proberen wat

aan beweging te doen.Gezien het feit dat je niet zoveel energie

hebt rustig opbouwen.Verder succes met alles!
Alle reacties Link kopieren
quote:Geraldine schreef op 15 juni 2010 @ 20:46:

Maar ik hoor nu ook de hele tijd snelle en langzame koolhydraten...wat is dat precies?Ken zelf namelijk alleen maar slechte en goede koolhydraten.



Geraldine

dat heeft te maken met de glykemische index: hoe snel koolhydraten worden opgenomen. Moet je maar eens googlen.



Bijv suiker en witte rijst snel en gaat ook weer snel uit je bloed. Dus je krijgt een snelle "kick" en daarna weer een dip.



Bijv. zilvervliesrijst, peulvruchten, groente langzaam, want er zit vezels in en wordt langzamer verteerd en blijft ook langer in je bloed

zorgt voor minder suikerspiegel schommelingen
Alle reacties Link kopieren
quote:DarkRosePrincess schreef op 15 juni 2010 @ 20:46:

Je kunt gewoon aan je huisarts vragen om je bloed te laten prikken. En als de huisarts weigert, kun je voor een second opinion bij een andere arts terecht. Waar jij je bloed laat onderzoeken vind op de een of andere onverklaarbare wijze ineens heel veel schildklierproblemen. En dat wordt dan aangepakt met een waslijst aan drankjes, injecties en pillen en vage dieetadviezen. Ik loop al heel lang mee in het schildkliercircuit en weet dus heel goed hoe een en ander in elkaar zit. En ook dat een normale TSH niet betekent dat er dus niets aan de hand is.Ze mogen met de uitslagen toch niet zomaar sjoemelen? Dat zou gewoon oplichting zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:hompeltjepompeltje schreef op 15 juni 2010 @ 20:47:

[...]





Vind het moeilijk, hebben naast huisartsen contact namelijk ook een soort 'vriendschappelijk' contact. Lastig om het dan hard te gaan spelen. Dus als het via het ELN ook kan doe ik dat gewoon.Nogmaals, Het ELN vind op onverklaarbare wijze heel veel schildklierproblemen en lossen dat op met drankjes, pillen en injecties en wazige dieetvoorschriften.
MILF in the making ;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Lizzielientje schreef op 15 juni 2010 @ 20:47:

Het probleem is dat je niet zoiets extreems moet doen dat als je ermee stopt weer zoveel gaat aankomen. Het gaat om de balans en dat je uiteindelijk jezelf een goed eetpatroon kan aanleren met voldoende beweging als je zoveel bent afgevallen.



Je kan niet je hele leven Atkinnen Meneer Atkins beweert van wel. Maar ik had de eiren en spek wel gezien hoor na een paar maandjes. Zie eerlijk gezegd dit ook niet zitten maar moet ff. Puur als test. Daarna hopelijk weer een wat normalere voeding.
Alle reacties Link kopieren
Kwestie van je manier van naar de uitslagen kijken. En sjoemelen is een beetje kwakzalver niet vreemd.
MILF in the making ;-)
Alle reacties Link kopieren
mosterd
anoniem_94677 wijzigde dit bericht op 15-06-2010 20:54
Reden: mosterd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben je wel eens bij een diëtiste geweest?



Dr. Atkins is volgens mij zelf gestorven aan een eh.. hartaanval

Als je zoveel verzadigde vetten binnen krijgt is dat niet goed voor je cholesterol. Want cholesterol wordt door je lever daaruit extra aangemaakt. Bovendien loop je kans op tekorten aan verschillende voedingsstoffen en moet je je oplosbare vitamines merendeel gaan slikken ( B vitamines, C) want je mag geen fruit en brood...
Alle reacties Link kopieren
quote:hompeltjepompeltje schreef op 15 juni 2010 @ 20:53:

[...]





Maar nogmaals... is het ELN aan het sjoemelen met de uitslagen? Zijn het oplichters?Tja, de mensen die erheen gaan zweren erbij. De reguliere geneeskunde is minder over ze te spreken. Ik vind het oplichters en verdenk ze van sjoemelen of het gebruiken van een andere norm bij het lezen van de uitslagen.
MILF in the making ;-)
Alle reacties Link kopieren
't is max 2 weken Lizzelientje. Misschien wel minder.



En...Dark Rose...

Mijn therapeut is geen kwakzalver hoor. Opleiding gevolgd aangesloten bij zo'n beroepsvereniging enz. Word ook vergoed vanuit aanvullende verzekering.

Het ELN heb ik eerlijk gezegd nog niet onder de loep genomen.

Blind vertrouwen op mijn therapeut. Zal eens gaan googelen.
Alle reacties Link kopieren
Enne over Dr. M. uit Zeist, nu ben ik wel benieuwd... is hij een kwakzalver? Ken hem niet hoor. Maar wel over gelezen.

NB. Ben het dus niet met alles eens.

Ben het er wel mee eens, dat reguliere artsen vaak alleen naar uitslagen van normaalwaarden en scans kijken en meer gericht naar de klachten van de cliënt/patiënt moeten kijken ook als de waardes er net buiten liggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:DarkRosePrincess schreef op 15 juni 2010 @ 20:55:

[...]





Tja, de mensen die erheen gaan zweren erbij. De reguliere geneeskunde is minder over ze te spreken. Ik vind het oplichters en verdenk ze van sjoemelen of het gebruiken van een andere norm bij het lezen van de uitslagen.Is dat niet gewoon de kloof tussen de alternatieve geneeskunst en de reguliere geneeskunst? Die twee verschillen nogal. Valt mij ook op dat veel mensen uit de reguliere sector het enorn afkeuren terwijl mensen uit de alternatieve sector het juist betreuren dat artsen zo in hun eigen straatje blijven hangen. Het lichaam is een complex iets. Wie zegt dat de artsen nu alles al helemaal weten? (waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat alternatieve artsen het wel allemaal weten)
Alle reacties Link kopieren
Ja mee eens, het lichaam en de geest (ziel) zijn 1.

Als iemand bijv. zwaar depressief is verandert er vaak ook van alles op lichaamsniveau qua hormonen en op hersencelniveau. Wordt vaak ook onderschat door de reguliere geneeskunde.

Die denken meer dat het alleen 'tussen de oren' zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:hompeltjepompeltje schreef op 15 juni 2010 @ 20:57:

't is max 2 weken Lizzelientje. Misschien wel minder.



En...Dark Rose...

Mijn therapeut is geen kwakzalver hoor. Opleiding gevolgd aangesloten bij zo'n beroepsvereniging enz. Word ook vergoed vanuit aanvullende verzekering.

Het ELN heb ik eerlijk gezegd nog niet onder de loep genomen.

Blind vertrouwen op mijn therapeut. Zal eens gaan googelen.Blind vertrouwen in een orthodinges maar geen vertrouwen in je huisarts? Dat is eeeeehm opmerkelijk.
MILF in the making ;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:DarkRosePrincess schreef op 15 juni 2010 @ 20:55:

[...]





Tja, de mensen die erheen gaan zweren erbij. De reguliere geneeskunde is minder over ze te spreken. Ik vind het oplichters en verdenk ze van sjoemelen of het gebruiken van een andere norm bij het lezen van de uitslagen.

Ik ook.



Hompeltje, ik zal je een voorbeeld geven: cortisol is een hormoon met een zogenaamd circadiaans ritme. Dat betekent dat je gedurende dag andere concentraties in je bloed hebt, de ene keer laag, de andere keer hoog. Maar het ELN houdt hier geen rekening mee. Ook houden ze hele gekke ref.waarden aan voor bijvoorbeeld het HbA1C, wat je meet om te zien hoe het met je langdurig suiker gesteld is. Dit is nog maar het topje van de ijsberg. Ze vinden áltijd wel iets, omdat ze je gewoon graag iets willen voorschrijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:hompeltjepompeltje schreef op 15 juni 2010 @ 21:00:

[...]





Is dat niet gewoon de kloof tussen de alternatieve geneeskunst en de reguliere geneeskunst? Die twee verschillen nogal. Valt mij ook op dat veel mensen uit de reguliere sector het enorn afkeuren terwijl mensen uit de alternatieve sector het juist betreuren dat artsen zo in hun eigen straatje blijven hangen. Het lichaam is een complex iets. Wie zegt dat de artsen nu alles al helemaal weten? (waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat alternatieve artsen het wel allemaal weten)Nee, als je ziet wat mensen aan de hand van de zogenaamde aandoeningen die bij het eigen bloed en urineonderzoek (o.a. bij de ELM) voor rotzooi naar binnen geschoven krijgen en wat voor onzinnige adviezen ze krijgen, dan is het niet alleen een kloof tussen regulier en alternatief. Ik sta niet afwijzend tegen alternatieve geneeskunde, maar dit is echt complete nonsens.
MILF in the making ;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Lizzielientje schreef op 15 juni 2010 @ 21:02:

Ja mee eens, het lichaam en de geest (ziel) zijn 1.

Als iemand bijv. zwaar depressief is verandert er vaak ook van alles op lichaamsniveau qua hormonen en op hersencelniveau. Wordt vaak ook onderschat door de reguliere geneeskunde.

Die denken meer dat het alleen 'tussen de oren' zit.Heb op psychisch gebied een behoorlijk verleden. Mijn therapeut is daar wel heel eerlijk over zegt dat ik waarschijnlijk te heftige klachten heb om die met alleen aangepaste voeding of supplementen te verhelpen. Dat geeft mij ook een goed gevoel. Ze belooft geen gouden bergen. Ze zegt niet dat ze alles op kan lossen. Maar ze is bereid te zoeken met me naar oorzaken voor mijn klachten en overgewicht zodat we daar wat mee kunnen doen. Ipv te blijven hangen in crash dieten.
Alle reacties Link kopieren
Ja en uiteindelijk moet je dus naar een gezond, gevarieerd, regelmatig eetpatroon met voldoende beweging...



en met je therapeut aan de psyche werken en zorgen voor voldoende rust en ontspanning, heel belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:DarkRosePrincess schreef op 15 juni 2010 @ 21:03:

[...]





Blind vertrouwen in een orthodinges maar geen vertrouwen in je huisarts? Dat is eeeeehm opmerkelijk.



Oh zeker wel vertrouwen in mijn huisarts.

Maar hij zegt: je waarden vallen binnen de normen dus je hebt geen schildklier probleem. En dan sta je weer. Nog geen steek verder. Heb ik toch ook niets aan? Ik heb serieus een maagbandje overwogen (met alle risico's van dien) Geen pretje. Je lichaam word gedwongen minder te eten. Maar die eetlust komt toch ergens vandaan? Die heb ik toch niet zomaar? Bedoel als iedereen dat zou hebben is het een ander verhaal. Maar veel mensen hebben dat niet. Dus dan is er toch ergens iets wat niet werkt zoals het hoort te werken? Ik wil niet zeggen dat ik een schildklier probleem heb. Ik wil wel zeggen dat ik het fijn vind dat er nu verder gekeken word dan alleen het aantal calorien dat ik nuttig en de hoeveelheid beweging die ik heb. Er word nu gekeken naar het waarom van mijn eetgedrag/gewoontes/neigingen. Dat klinkt toch beter dan: je hebt geen schildklier probleem ga maar sporten?
Alle reacties Link kopieren
Voor psychische klachten ga je naar een psycholoog of iets dergelijks. Niet naar een orthomoculair hterapeut die met wazige dieetvoorschriften en een hele serie pillen, drankjes etc de boel gaat verbeteren. Overgewicht door psychische klachten los je niet op met bloedonderzoeken die naar vrije norm worden vertaald in waardes, onzindiagnoses en heel veel geldverslindende medicamenten.



Doe jezelf en je lijf een plezier en ga echte hulp zoeken.
MILF in the making ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven