Koolhydraat arme recepten

15-06-2010 19:37 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een ander topic heb ik het gehad over mijn nieuwe afval poging. Hier kun je het wel en wee ervan lezen.

Cora de Fluiter dieet



Maar...

Sinds vandaag zit ik op een dieet zonder snelle koolhydraten en suikers. Ook geen fruit. Zijn er doorgewinterde lowcarb dieters die een paar lekkere recepten of ideetjes voor me hebben?

De discussie over of het wel of niet goed is en wel of niet helpt mag wat mij betreft worden overgeslagen.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:hompeltjepompeltje schreef op 15 juni 2010 @ 20:57:

't is max 2 weken Lizzelientje. Misschien wel minder.



En...Dark Rose...

Mijn therapeut is geen kwakzalver hoor. Opleiding gevolgd aangesloten bij zo'n beroepsvereniging enz. Word ook vergoed vanuit aanvullende verzekering.

Het ELN heb ik eerlijk gezegd nog niet onder de loep genomen.

Blind vertrouwen op mijn therapeut. Zal eens gaan googelen.Opleiding volgen? Zolang iemand niet geschoold is in geneeskunde en afgestudeerd arts is dan is de waarde van de opleiding nihil. Je kan allerlei vage cursussen en opleidingen doen, iedere nitwit kan een beroepsvereniging oprichten en verzekeraars vergoeden datgene waarvan zij denken dat dat aantrekkelijk is voor de client. Al het bovenstaande heeft dus niets maar dan ook helemaal niets te maken met betrouwbaarheid of daadwerkelijke effectiviteit van de therapie of zelfs maar de waarde van de diagnose. Niks, nada
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat ik 'tips' heb gegeven, wel eens met Meds en gelijkgestemden. Had in 1e instantie niet zo door om wat voor soort 'consulten' etc het ging.

Hompeltje, take care.
Alle reacties Link kopieren
quote:hompeltjepompeltje schreef op 15 juni 2010 @ 21:37:

Ik begrijp dat jij met alle goedheid mij probeert te behoeden voor iets waarvan jij bent overtuigd dat het fout is. Dat waardeer ik. Dank je wel daarvoor. Ik ben deze weg echter ingeslagen, ik heb er vertrouwen in. Nog steeds. Voor mij is dit een laatste hoop op het kwijtraken van de kilo's naast een evt. maagbandje. Het is het me waard dit te proberen.Hé, het is jouw lijf en jouw keuze. Ga je gang. Maar niet achteraf gaan mekkeren over nog veel meer kilo's of ene lijf dat grondig naar aan gort geholpen is.
MILF in the making ;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:hompeltjepompeltje schreef op 15 juni 2010 @ 21:39:

[...]





En dus is jouw 'probleem' hetzelfde als het mijne?Nee, dat zeg ik nergens. Maar hongergevoel en eetdrang bij een te traag werkende schildklier of overgewicht bij een te snel werkende schildklier is vrijwel onmogelijk. Je bent zelf niet goed geinformeerd en baseert je mening op dingen die feitelijk weerlegt kunnen worden. Maar nogmaals ga je gang.
MILF in the making ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hompeltje, luister nou eens naar anderen. Ze hebben het goed met je voor.

Je klampt je vast aan een of ander dieet en hoopt maar dat je iets "medisch" hebt want "het is toch niet normaal dat je altijd honger hebt??? "

Misschien moet je eens normaal gaan eten, niet te weinig en niet te veel, en ga eens wat aan sport doen. Je hebt geen energie, maar van sporten krijg je energie. De ene dag hol je misschien maar 1 minuut, maar een week later hol je er al 5 achter elkaar. Dat is het beste medicijn voor je.

Van dat South Beachen en Atkinsonnen wordt je ook niet vrolijk...Of het is te vet of het is niet vol te houden omdat je koolhydraten mist. Je schrijft zelf al dat je er nu al tegen op ziet. Lekker vol houden dan. En daarna, na die 2 weken? Dan weet je het ineens? Je hebt een koolhydraat verslaving of niet...wat zegt dat nou?

Kom op meid!
De schijf van 5?
Alle reacties Link kopieren
quote:madamemicmac schreef op 17 juni 2010 @ 22:18:

Ze hebben het goed met je voor.





Ja en daar heb ik ze ook voor bedankt.

Toch zet ik mijn plannen door. Ik sta er namelijk achter. En als het niets oplevert... dan kan ik in elk geval zeggen dat ik me er wel voor heb ingezet. Ik ga ook verder niet meer in op de discussie en adviezen. Ze geven me namelijk een heel naar gevoel. Dinsdag ga ik bloed laten prikken. En daarna gaan we zien welke weg we verder gaan bewandelen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe toevallig. Van de week een blender gekregen. Nu lekker blender topics afstruinen naar lekkere groente ideetjes.
Alle reacties Link kopieren
Hompeltje, ben je al wat afgevallen sinds de start?
Alle reacties Link kopieren
Het is zo dat ik de eerste week meestal wat afval. Daarna weer aankom en op mijn oude gewicht zit. Sinds ik met mijn koolhydraatverslaving test bezig ben ben ik wel afgevallen. Ik reken erop dat dit net zo als de andere keren gewoon tijdelijk zal zijn. Wel raar op zich want als je ziet wat ik naar binnen werkte voor ik me meldde bij mijn orthomoluculair therapeute en nu... dat is een wereld van verschil. Zo kon ik destijds letterlijk een hele kwarktaart naar binnen werken op 1 dag. En dat gebeurde dan ook nog regelmatig. Nu doe ik het echt heel netjes, stukken gezonder en stukken minder.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje dat is wel veel, maar als je een hele kwarktaart naar binnen werkte, had je dan op het laatst nog echt wel honger of niet? En voelde je je niet schuldig dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik was er soms misselijk van maar vond het tergelijkertijd zo lekker dat ik er gewoon niet vanaf kon blijven. Schuldig heb ik me eigenlijk nooit echt gevoeld met eten. Wel het verdriet van mijn dikke lijf en alle beperkingen die het me geeft. (ik draag bijv. het grootste deel van het jaar slippers, want veters strikken is bijna geen lucht krijgen. Teennagels knippen is ook een crime net als benen scheren)
Alle reacties Link kopieren
Nu ik dus voedingsadviezen heb gekregen gaat dat wel een stuk beter. Gisteren kwam ik er om 12uur in de stad achter dat ik de hele ochtend op 1 kop koffie had geleefd. Niet eens aan gedacht om te ontbijten. Dat zou me voorheen absoluut niet gebeurd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nee maar je moet wel ontbijten he, das belangrijk want dan kan je je beter concentereren en krijg je lichaam en je hersenen weer energie en gaat het hele maag/darm kanaal weer in werking
Alle reacties Link kopieren
Ja weet ik, ontbijten is misschien wel het belangrijkste bij afvallen, aan het werk, dat spijsverteringsstelsel! Gewoon straal vergeten gisteren. Maar geeft wel aan hoe de situatie is veranderd.
Alle reacties Link kopieren
dit is wel meteen een ander uiterste, van het ene uiterste naar het ander schieten biedt echt geen soelaas. Als je zo'n verstoorde relatie hebt met eten eten tot je misselijk bent of "vergeten" te eten, dan kan je volgens mij beter eens een consult bij een psycholoog aanvragen
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, wat meds zegt...
Alle reacties Link kopieren
Ik word er nu gewoon lacherig van. Wat weet iedereen het toch goed hier. Wel fijn hoor, zoveel deskundigen. Ik hou het toch maar bij 1 als jullie het niet erg vinden. Morgen bloedprikken, en daarna gewoon weer een afspraak bij mijn therapeute.
Alle reacties Link kopieren
Fijn hé? Gratis en voor niks.

Ff serieus, vind je het zelf niet een absurde tegenstrijdigheid?

Of je eet een hele kwarktaart op en nu "vergeet" je te ontbijten.

Daar wordt ik nou lacherig van.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je horen. Ja ik ga me gelijk bij een psycholoog melden want je hebt volkomen gelijk. Heeft vast een psychische achtergrond want ja dat is wel heel extreem? Alstjeblieft. Gratis en voor niks. Wil je nog meer horen? Zeg het maar hoor... ik praat zo naar je straatje als je wilt. Geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Jouw leven, jouw lijf. Ik wens je sterkte...
Alle reacties Link kopieren
hehe ik dacht dat je het nooit zou zeggen. Fijn dat ik toch mijn eigen keuzes nog mag maken. Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Je maakt altijd je eigen keuzes HP daardoor ben je wie je nu bent inclusief eetpatroon en overgewicht
Alle reacties Link kopieren
Ik praat ook naar jouw straatje hoor hompeltje, als jij dat wilt.

En ik wens je oprecht sterkte, maar je moet wel eens wennen aan mensen op het forum die niét met je meepraten...
Alle reacties Link kopieren
quote:meds schreef op 21 juni 2010 @ 21:22:

Je maakt altijd je eigen keuzes HP daardoor ben je wie je nu bent inclusief eetpatroon en overgewichtZo is dat Meds. Mijn leven is all inclusive. En gelukkig is dat meer, veel meer dan mijn dikke kont en mijn irritaties in dit topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven