Koolhydraatarm eten en geen brood meer.

07-05-2019 16:28 228 berichten
Hallo allemaal,

Sinds kort kan ik niet meer tegen brood, het blijft niet in mijn maag. Nou zoek ik een koolhydraatarm ontbijtje waar ik niet zo heel veel werk aan heb.
Nou heb ik de laatste dagen halfvolle yoghurt gegeten met blauwe bessen, maar met die bessen gaat het ook niet al te best, ga ervan obstiperen, dus...

Heeft iemand een goede tip voor een lekker en gemakkelijke ontbijt en lunch?
Eieren zijn ook geen optie, daar mag ik er maar twee van per week, maar vanwege het hoge cholesterolgehalte, eet ik ze zo min mogelijk.


Ik weet het Google staat vol met ontbijtjes, alleen heb ik er niets tussen gevonden dat me lekker lijkt.

Wie weet raad?
Hoi Cateau, ik heb niet alles gelezen, maar heb je al eens overwogen om te ontbijten met groenten?
Het kan heel makkelijk, je zet 's avonds een pan klaar met allerlei groenten en 's morgens kook je dat even kort gaar. Heerlijk!
Zelf doe ik er graag een klont boter en wat grof zout overheen, of soms een gekookt eitje erbij.
Lees hier even verder voor ideeën.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onaantrekkelijke foto’s op die website en stomme suggesties zeg. Alsof je dat zelf niet kan bedenken :)
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
-Bladora- schreef:
10-05-2019 18:29
Wat een onaantrekkelijke foto’s op die website en stomme suggesties zeg. Alsof je dat zelf niet kan bedenken :)
Graag gedaan ;-)
Havermout koken, op smaak brengen met lepel pindakaas en een banaan erdoor?
Bladora vandaag ontbeten met jouw tip en het was me toch lekker !
Dat ga ik vaker maken !
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
15-05-2019 10:43
Bladora vandaag ontbeten met jouw tip en het was me toch lekker !
Dat ga ik vaker maken !
Wat leuk weer zeg! Vooral omdat je eerder zei dat het je niet lekker leek.

Ben stiekem een beetje trots dat aardig wat hier mijn verzinsel geprobeerd hebben en het ook nog lekker vonden!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
-Bladora- schreef:
15-05-2019 12:32
Wat leuk weer zeg! Vooral omdat je eerder zei dat het je niet lekker leek.

Ben stiekem een beetje trots dat aardig wat hier mijn verzinsel geprobeerd hebben en het ook nog lekker vonden!
Ja klopt dacht echt dat is niks maar het tegendeel is waar heb een grote bak gesneden klaar staan ! Als je nog meer leuke tips hebt ;)
Eet je wel volkorenbrood? Ik verstopt ook van ander soort brood maar volkorenbrood valt bij mij juist heel goed.
Wil je echt geen brood dan kun je omelet maken met groente.
Yoghurt met lijnzaad en ander rood fruit erin. Bepaalde crackers kunnen ook goed koolhydraatarm zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lanisa11 schreef:
15-05-2019 16:39
Bepaalde crackers kunnen ook goed koolhydraatarm zijn.

Ik eet Wasa vezelrijk, 4,3 g KHD per stuk. Past prima in mijn khd-beperkte dieet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik eet helemaal geen granen meer, ik word er vreselijk moe van. Heb gemerkt dat ik met de yoghurt van Bladora met de dag opknap en fitter word.
Doordat ik geen granen meer eet is de pijn en stijfheid in mijn lijf ook met de noorderzon vertrokken en dat in een paar dagen tijd.
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
15-05-2019 12:32
Ben stiekem een beetje trots dat aardig wat hier mijn verzinsel geprobeerd hebben en het ook nog lekker vonden!

Leuk is dat hè? Mij lijkt het vooralsnog niets, maar ik vind het ook leuk om te lezen dat jouw tip zo goed aanslaat. :)
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
je hebt het eerder over lactose vrije kwark, (en je zegt dat je niet weet waar het te koop is) ik eet wel een schapen of geiten kwark (en dat is best lekker) en dat zou lactose vrij moeten zijn. Bij de betere biowinkel is het te krijgen.
florence13 schreef:
15-05-2019 23:58
je hebt het eerder over lactose vrije kwark, (en je zegt dat je niet weet waar het te koop is) ik eet wel een schapen of geiten kwark (en dat is best lekker) en dat zou lactose vrij moeten zijn. Bij de betere biowinkel is het te krijgen.
Het is gewoon bij de appie te koop, maar is niet lactosevrij, integendeel zelfs. Dat wat in geitenmelk zit is nog heftiger dan koemelklactose.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-05-2019 18:16
Ik eet helemaal geen granen meer, ik word er vreselijk moe van. Heb gemerkt dat ik met de yoghurt van Bladora met de dag opknap en fitter word.
Wat geweldig om te lezen, en wat fijn dat je je beter voelt! Heb je het al geprobeerd met knoflook? Lijkt me op zich heerlijk, maar wel heftig op de vroege morgen.

Heeft me wel op een idee gebracht, ik ga binnenkort een bol knoflook poffen in de oven en dan een uitgeknepen teen daarvan door mijn yoghurt en groenten roeren. Dan is de smaak wat minder heftig, lijkt me lekker.

Vandaag trouwens Za’atar als kruiden gebruikt, was ook erg lekker!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Coerage schreef:
15-05-2019 23:55
Leuk is dat hè? Mij lijkt het vooralsnog niets, maar ik vind het ook leuk om te lezen dat jouw tip zo goed aanslaat. :)
🤗. Dank je.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
16-05-2019 00:06
Het is gewoon bij de appie te koop, maar is niet lactosevrij, integendeel zelfs. Dat wat in geitenmelk zit is nog heftiger dan koemelklactose.
ik heb hier geitenkwark staan (voor mijn neus) die lactose vrij is (is me door de dietist aangeraden). Maar ik zie na even googlen dat je gelijk hebt en dat geit normaal nog dramatischer is. Blijkbaar is die van mij dus bewerkt en daarom lactosevrij… Weer wat geleerd.
-Bladora- schreef:
16-05-2019 00:58
Wat geweldig om te lezen, en wat fijn dat je je beter voelt! Heb je het al geprobeerd met knoflook? Lijkt me op zich heerlijk, maar wel heftig op de vroege morgen.

Heeft me wel op een idee gebracht, ik ga binnenkort een bol knoflook poffen in de oven en dan een uitgeknepen teen daarvan door mijn yoghurt en groenten roeren. Dan is de smaak wat minder heftig, lijkt me lekker.

Vandaag trouwens Za’atar als kruiden gebruikt, was ook erg lekker!
Goedemorgen. :)
Zaátar heb ik nog nooit van gehoord, maar ik stond van de week te kijken naar mijn potjes Indiaase mengsels, om daar een beetje van te gebruiken. Ik zie wel, de mogelijkheden zijn eindeloos.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen :).

https://www.culy.nl/inspiratie/zaatar-e ... en-oosten/

Ik koop het meestal bij de toko maar Johnnie boer heeft ‘t blijkbaar ook.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
-Bladora- schreef:
16-05-2019 13:55
Goedemorgen :).

https://www.culy.nl/inspiratie/zaatar-e ... en-oosten/

Ik koop het meestal bij de toko maar Johnnie boer heeft ‘t blijkbaar ook.
Ik zal er eens achteraan gaan.

Dankje!
Ladies, ik zit met een heel groot probleem. Sinds ik geen brood meer eet kan ik nog nauwelijks naar de wc en dat terwijl ik mijn eten verrijk met zaden en pitten en veel water drink. Is er een voedingsmiddel, afgezien van granen dat de stoelgang beter doet verlopen?
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 29-05-2019 12:42
32.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Formuleer het even anders, voor je het weet heb je een ban voor vragen om medisch advies aan je broek :)

Wat heb je al geprobeerd?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
29-05-2019 12:30
Quote verwijderd. Geen idee waarom, maar op verzoek.
Veel rauwkost eten?
impala wijzigde dit bericht op 29-05-2019 22:21
54.95% gewijzigd
.
Zazamaenade schreef:
29-05-2019 12:33
Formuleer het even anders, voor je het weet heb je een ban voor vragen om medisch advies aan je broek :)

Wat heb je al geprobeerd?
Veel noten en zaden en veel water drinken. Ik eet ook veel groenten en weet het nu dus eventjes niet meer.
Lijnzaad en pruimen(sap) :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven