koude wraps zonder kip of zalm

02-06-2010 08:46 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Zaterdag maak ik een lekker buffet voor een boel mensen.

Nu maak ik onderandere altijd wraps met zalm en roomkaas en met kip en pesto maar ik zou graag eens wat anders willen. Er komen nu 3 vegetariers.

Ik wil ze graag koud serveren zodat ik ze van te voren kan maken en ook omdat het zaterdag 25 graden is!

Maken jullie wel eens vegi-wraps( zonder zalm)? We houden allemaal van pittig.

Hebben jullie leuke ideeen?

Ik hoor het graag!
Strak oprollen, in folie wikkelen, paar uur in de vriezer, in reepjes snijden als ze bevroren zijn. Dit pas paar uur voor opdienen doen, zodat ze niet nog uuurenlang ontdooit in de koelkast liggen, want dan rollen ze sneller uit elkaar is mijn ervaring.
quote:floorianne schreef op 02 juni 2010 @ 14:56:

hoe voorkomen jullie dat ze uit elkaar rollen?

Door ze te vouwen als die wraps op de foto.

Wat vulling op de wrap, in het midden alleen. Niet bij de onderkant. Onderkant vouw je naar binnen en dan de buitenste er omheen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wrap met geitenkaas, courgette, sla en gehakte walnoot.

Wrap met in ketjap gewokte sugarsnaps, broccoli en wat sesamzaadjes.

Wrap met roerei met verse bieslook en wat sla.
Als je bij de bakker een vers witbrood in de verkeerde helft laat snijden (dus lange plakken van een heel brood), en die oprolt met alles wat hier wordt genoemd...is ook heel lekker en makkelijk te rollen.

Wel lang koud laten liggen voordat je het in partjes snijdt.
Ik wil vanavond wraps maken die we morgen eten. Kan wel hoop ik. Ik maak:

- wraps met smeerbare geitenkaas, pijnboompitjes, honing en rucola

- wraps met gerookte kip, roomkaas/griekse yohghurt, verse dille en ijsbergsla.

Ik rol ze strak op in huishoudfolie en laat ze dus even 'opstijven' in de koelkast (normaal een uurtje ofzo, nu een nachtje). Dan rollen ze zeker niet uit elkaar.
Je kunt trouwens heel leuk bakjes maken van tortilla wraps, gewoon in een muffin form, evt met wat olie, zo'n 7 minuten in een 180 C oven, beetje mee proberen. Ik gebruik ze ook als garnering voor salades, oprollen dan dunne plakjes snijden vd opgerolde wrap zodat je allemaal krinkeltjes krijgt, dan in de overn op hoge temp, eventjes totdat ze knapperig zijn.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven