koude wraps zonder kip of zalm
woensdag 2 juni 2010 om 08:46
Hallo allemaal,
Zaterdag maak ik een lekker buffet voor een boel mensen.
Nu maak ik onderandere altijd wraps met zalm en roomkaas en met kip en pesto maar ik zou graag eens wat anders willen. Er komen nu 3 vegetariers.
Ik wil ze graag koud serveren zodat ik ze van te voren kan maken en ook omdat het zaterdag 25 graden is!
Maken jullie wel eens vegi-wraps( zonder zalm)? We houden allemaal van pittig.
Hebben jullie leuke ideeen?
Ik hoor het graag!
Zaterdag maak ik een lekker buffet voor een boel mensen.
Nu maak ik onderandere altijd wraps met zalm en roomkaas en met kip en pesto maar ik zou graag eens wat anders willen. Er komen nu 3 vegetariers.
Ik wil ze graag koud serveren zodat ik ze van te voren kan maken en ook omdat het zaterdag 25 graden is!
Maken jullie wel eens vegi-wraps( zonder zalm)? We houden allemaal van pittig.
Hebben jullie leuke ideeen?
Ik hoor het graag!

woensdag 2 juni 2010 om 08:52
Ik neem aan dat je ze wel gekoeld gaat bewaren tot het serveren?
- zelfgemaakte guacemole (goed op smaak brengen met koriander, knoflook en citroensap)
- gegrilde aubergine en courgette met gedroogde tomaatjes, mozzarella en knoflookmayonaise
- houmous (kikkererwten, olijfolie, tahin, knoflook en veel citroensap pureren, echt superlekker) met harissa
Succes!
- zelfgemaakte guacemole (goed op smaak brengen met koriander, knoflook en citroensap)
- gegrilde aubergine en courgette met gedroogde tomaatjes, mozzarella en knoflookmayonaise
- houmous (kikkererwten, olijfolie, tahin, knoflook en veel citroensap pureren, echt superlekker) met harissa
Succes!

woensdag 2 juni 2010 om 09:30

woensdag 2 juni 2010 om 10:50
Mag ik dan vragen hoe je de wraps 'maakt'? Koop je van die dingen of bak je er zelf? en met wat voor beslag dan?[/quote]
Ik moet bekennen dat ik de wraps gewoon kant en klaar koop. Omdat ik een buffet maak voor 35 man heb ik niet de tijd om ze zelf te maken. Heb het ook nog nooit gedaan eerlijk gezegd.
Ik moet bekennen dat ik de wraps gewoon kant en klaar koop. Omdat ik een buffet maak voor 35 man heb ik niet de tijd om ze zelf te maken. Heb het ook nog nooit gedaan eerlijk gezegd.

woensdag 2 juni 2010 om 14:39
quote:JikkieZ schreef op 02 juni 2010 @ 10:08:
Iemand nog een idee vor een pittige variant? Iets zout-zuurs misschien?
Soort gado-gado maken met zoet-zure saus. Wel aan 1 kant de uiteinde naar binnen vouwen.
Of een gele rijst mix maken met doperwten, mais, ui, paprika, gebakken champignons, verse kruiden (evt. iets van kidney beans) en dan een saus erbij.
Iemand nog een idee vor een pittige variant? Iets zout-zuurs misschien?
Soort gado-gado maken met zoet-zure saus. Wel aan 1 kant de uiteinde naar binnen vouwen.
Of een gele rijst mix maken met doperwten, mais, ui, paprika, gebakken champignons, verse kruiden (evt. iets van kidney beans) en dan een saus erbij.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

woensdag 2 juni 2010 om 14:49
Ipv wraps zijn pannekoekjes nog véél lekkerder (minder droog)!!
Gewoon pannekoekjes bakken volgens recept, ik doe er vaak nog wat kruiden doorheen als peterselie, basilicum, tijm (wat ik maar in huis heb)
Pannekoekjes af laten koelen en beleggen met bijv.:
- smeerbare geitenkaas (evt. mespuntje sambal doorheen mengen om het pittig te maken), rucola, pijnboompitjes
- gorgonzola en peer
- rucola, tomaat, noten
- feta, tomaat, rucola
etc. etc.
Pannekoekjes oprollen, in folie wikkelen en even in de vriezer leggen, en dan in reepjes snijden als ze half bevroren zijn (snijdt veeel makkelijker!!)
Gewoon pannekoekjes bakken volgens recept, ik doe er vaak nog wat kruiden doorheen als peterselie, basilicum, tijm (wat ik maar in huis heb)
Pannekoekjes af laten koelen en beleggen met bijv.:
- smeerbare geitenkaas (evt. mespuntje sambal doorheen mengen om het pittig te maken), rucola, pijnboompitjes
- gorgonzola en peer
- rucola, tomaat, noten
- feta, tomaat, rucola
etc. etc.
Pannekoekjes oprollen, in folie wikkelen en even in de vriezer leggen, en dan in reepjes snijden als ze half bevroren zijn (snijdt veeel makkelijker!!)